Kalvojen puhkaisusta

Hei te joilla synnytys on käynnistetty kalvojen puhkaisulla..
Kuinka kauan puhkaisusta meni supistusten alkamiseen? Ja mikä oli muuten lähtötilanne?
Itse olen huomenna menossa kalvojen puhkaisuun ja kiinnostaa tietää miten muilla synnytys sitten edistynyt? Ja pitääkö paikkansa että synnytys olisi jotenkin nopeampi/rajumpi kun näin käynnistetään?

Itsellä tilanne kohdunsuulla 4cm auki, kaulaa ei jäljellä ollenkaan. Limatulppakin irronnut aikoja sitten..

Kiitos teille, jotka viitsitte vastata!!
 
Mulla näin
eli synnytys alkoi kotona supistuksilla ja sairaalaan päästyäni kohdunsuu auki 4-6 cm (puhun nyt kahdesta eri tapauksesta, joissa molemmissa puhkottiin kalvot) Siitä suoraan saliin ja supparit koveni pikkuhiljaa. Aquarakkuloita selkään ja vähän ilokaasua kunnes supparit lopulta niin kovia että anoin armoa :LOL: olinkin sitten jo auennut ja kätilö kysyi puhkotaanko kalvot ja mielelläni suostuin. Vedet siis meni ja muutaman minsan päästä oli vauvat sylissä :heart:
 
Amaryllis
Ekassa kalvot puhkaistiin synnytyksen nopeuttamiseksi, toisessa puhkesi itsestään kun kohdunsuu 8cm auki ja kolmannessa puhkaistiin käynnistyksen yhteydessä kun säännölliset supistukset olivat alkaneet tipan voimalla.

Yhteistä kaikille synnytyksille on, että kalvojen puhkaisulla supistukset kovenivat potenssiin 100 - tai siltä se ainakin tuntui ;) ja synnytys eteni vauhdilla: Ensimmäinen syntyi n. 5 tuntia kalvojen puhkaisusta, toinen n. 1,5 tuntia vesien menosta ja kolmas vajaassa tunnissa kalvojen puhkaisusta.
 
Kalvot puhkaistiin käynnistysmielessä.rv 39(iso painoarvio)
Noin tunnin päästä alkoi supistukset ja ekasta supistuksesta 55min ja poika maailmassa.
Lähtötilanne oli hyvi kypsä.2-3cm auki ja kaulaa ei ollenkaan.
 
Mul kohdunsuu oli auki 4cm kun kavot puhkastiin.... se ei vaikuttanut ollenkaan vaan jouduttiin tipalla koventamaan supistuksia....sitten vasta alko tapahtuun... :D kipukin kyllä sit koveni sietämättömäksi mutta onneksi sain melko nopeesti epiduraalin joka vei sit nekin =)
 

Yhteistyössä