Jos kannabis laillistettaisiin, niin käyttäisitkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
en tiiä . huumeille oon sanonu aina jyrkän ein. vaan en nyt 100% osaa enää sanoa mitä tapahtuis jos siitä tulisi laillista. itse tuskin käyttäsin & lapsilleni tuskin suosittelisin mut mut

Miten sä määrittelet huumeet? Onko ne niitä mitkä on laittomia? (ihan mielenkiinnosta kyselen) Entäs lääkkeeksi?

Ja muutkin ketjuun vastanneet, jos olette kannabista vastaan, niin mitä mieltä olette että se sallittaisiin lääkekäyttöön?

kuten sanoin en osaa vastata. ja tällä tarkoitan pelkästään tuota kannabista,kovat huumeet on edelleen jyrkän ein takana ja niitä tuskin suositellaan missään edes lääkkeeksi.
onha se tietenkin totta et mikä tahansa aiheuttaa riippuvuutta ja jos joku haluaa sekaisin ihan kunnolla jotta olo ois "kiva" sekin onnistunee alkoholilla ja lääkkeillä.

Miksi se kiva olo pitää saavuttaa paljon vaarallisemmilla aineilla kun vähemmän vaarallisiakin on....?

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Täällä asuinmaassa sen käyttö on laillista, en silti tunne mitään mielenkiintoa huumeita kohtaan.

Tää onkin jännä... tosi moni täällä sanoo että ei missään nimessä polttasi, vaikka se olisi laillista, mikä pätee varmaan aika isoon osaan kansasta. Ja ne jotka tahtoo käyttää, tekee sitä jo nyt. Monissa maissa missä huumeiden käytöstä ei saa rangaistusta, on huomattu että laillistaminen poistaa monia ongelmia.

Miksi huumeet siis on edelleen laittomia??

Täällä asuinmaassa sen käyttö on laillista, en silti tunne mitään mielenkiintoa huumeita kohtaan.

Tää onkin jännä... tosi moni täällä sanoo että ei missään nimessä polttasi, vaikka se olisi laillista, mikä pätee varmaan aika isoon osaan kansasta. Ja ne jotka tahtoo käyttää, tekee sitä jo nyt. Monissa maissa missä huumeiden käytöstä ei saa rangaistusta, on huomattu että laillistaminen poistaa monia ongelmia.

Ja tää on jännä, että tässä ketjussa ei millään voida uskoa, että joku oikeasti haluaa olla käyttämättä, vaikka se laillista olisikin. Onhan noissakin maissa monia, jotka eivät käytä, mutta tässä(kin) ketjussa vain jankutetaan, mikset käytä ja kyllä minä ainakin haluaisin lapsieni käyttävän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja tää on jännä, että tässä ketjussa ei millään voida uskoa, että joku oikeasti haluaa olla käyttämättä, vaikka se laillista olisikin. Onhan noissakin maissa monia, jotka eivät käytä, mutta tässä(kin) ketjussa vain jankutetaan, mikset käytä ja kyllä minä ainakin haluaisin lapsieni käyttävän.

No, on sanottu että mieluummin kuin alkoholia. Ja edelleenkin on vastaamatta se kysymys, miksi alkoholi on ok, mutta kannabista pidetään huuuumeena..

En usko että kukaan on sitä mieltä että jonkun pitää väkisin käyttää, mutta yhteiskunnan tasolla olisi paljon järkevämpää, jos yleisin huume olisi alkoholin sijaan esim. kannabis. Ja se, miksi mikään huume on laiton, ei ole mitään järkeviä perusteluja.

en tiiä . huumeille oon sanonu aina jyrkän ein. vaan en nyt 100% osaa enää sanoa mitä tapahtuis jos siitä tulisi laillista. itse tuskin käyttäsin & lapsilleni tuskin suosittelisin mut mut

Miten sä määrittelet huumeet? Onko ne niitä mitkä on laittomia? (ihan mielenkiinnosta kyselen) Entäs lääkkeeksi?

Ja muutkin ketjuun vastanneet, jos olette kannabista vastaan, niin mitä mieltä olette että se sallittaisiin lääkekäyttöön?

kuten sanoin en osaa vastata. ja tällä tarkoitan pelkästään tuota kannabista,kovat huumeet on edelleen jyrkän ein takana ja niitä tuskin suositellaan missään edes lääkkeeksi.
onha se tietenkin totta et mikä tahansa aiheuttaa riippuvuutta ja jos joku haluaa sekaisin ihan kunnolla jotta olo ois "kiva" sekin onnistunee alkoholilla ja lääkkeillä.

Miksi se kiva olo pitää saavuttaa paljon vaarallisemmilla aineilla kun vähemmän vaarallisiakin on....?

ööö..en nyt muiden puolesta voi vastata. enkä missää vaiheessa sanonu et käyttäisin vaikka mielipide ei kannabiksen suhteen ole niin jyrkkä. ja minusta alkoholi ei sen vaarattomampi ole jos sitä juodaan vaan sen takia et maailma näyttäs joka toinen pv paremmalta

en käyttäisi ja tekisin kaikkeni, ettei lapsenikaan käyttäisi. Miehen sisko terapoi työkseen noita kannabiksesta psykoosin ja skitsofrenian saaneita.. eli ei kiitos!

:D ...onkohan nää niitä samoja provosoija, kun ne jotka sanoo että se on täysin vaaratonta ja luonnollista ja pelkästään siistiä...

Mieluummin polttaisin sätkän silloin tällöin (tai oikeastaan mieluiten varmaan söisin spacecakeseja :D) kun joisin pari lasillista viiniä. Toistaiseksi olen aikuisiällä pidättäytynyt laillisissa aineissa.

Lasteni toivoisin mieluummin olevan satunnaisia kannabiksen käyttäjiä vrt alkoholin kuluttajia jos molemmat olisivat laillisia. Kaikkein mieluiten toki toivoisin heidän olevan täysin päihteettömiä, mutta nykymaailmassa sellainen lienee aika idealistista. Itse juon ehkä 6-7 krt vuodessa; kannabiksen käyttö olisi korvaavaa toimintaa.

Tiedän jonkun verran mistä puhun kun kyseistä ainetta olen käyttänyt, ja tunnen myös sen väärinkäyttäjiä. Mieluummin kannabiksen väärinkäyttäjiä kuin alkoholin väärinkäyttäjiä minun ympäristööni, kiitos...

Vaikea sanoa. Parin kokeilukerran perusteella en pidä sitä niin hienona juttuna, että rientäisin laillistamispäivänä polttelemaan posket lommolla mutta toisaalta en näe syytä miksi en käyttäisi esim. lääkkeenä tai rentoutumiskeinona alkoholin tapaan.

Lapseni kohdalla toivon että pitäisi järjen päässä eikä joutuisi hankaluuksiin tai tuhoaisi terveyttään. Oli kyse sitten alkoholista/kannabiksesta tai vaikka kahvista ja lääkityksestä.

En käyttäisi. Saattaisin kerran pari vuoteen sauhutella, jos hyvässä seurassa joku sattuisi tarjoamaan.

Hyväksyn jo nyt luomu kannabiksen. Jos kannabiksen käytöllä todettaisiin yhteys alkoholinkäytön alenemaan, niin säätäisin sen pakolliseksi jokaiselle, joka käyttää alkoholia.

Alkuperäinen kirjoittaja hippi:
En käyttäisi. Saattaisin kerran pari vuoteen sauhutella, jos hyvässä seurassa joku sattuisi tarjoamaan.

Hyväksyn jo nyt luomu kannabiksen. Jos kannabiksen käytöllä todettaisiin yhteys alkoholinkäytön alenemaan, niin säätäisin sen pakolliseksi jokaiselle, joka käyttää alkoholia.

LSD:a on käytetty menestyksekkäästi alkoholismin hoidossa. Ja monissa muissakin mielen häiriöissä. Tutkimukset on nyt pitkän tauon jälkeen aloitettu uudelleen.

Meillä Suomessa kasvaa maailman parhaimpiin kuuluvia sieniä, joita jokainen voi yrittää etsiä ja käyttää ja terapoida itseään. Ei ole pakko, mutta jos haluaa.

Uusimmat

Yhteistyössä