Jos joku vieras koskee sinuun, miten toimit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PölyEsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No et todellakaan aiheuttanut, vaan hienosti toimit. Seuraavaksi teet vielä niin, että et edes sano" ei kiinnosta" (tämä varattu tietyn tason ylittäville yrityksille), vaan selkeästi asiattoman lähestymisen sattuessa katsot murhaavalla tavalla äijää ja sanoit korkeintaan, että lopeta. Ja sitten kauhea meteli päälle, jos ei tajua.

Jos kosketus on lyhyt ja ohimenevä, ja jäi siihen yhteen niin en reagoi juuri mitenkään. Ajattelen, että ehkäpä se oli vahinko.

Jos taas alkaa toistuvasti kosketuksia tulemaan ja jotain muuta vastaavaa, niin kyllä sitten on tilanne jo toinen.

Tosi vaikea tilanne; kyllä ekan voi vielä ohittaa "vahinkona" mut kun toi jatkuu vaan niin tulee aina mieleen et mikähän hullu taas on liikkeellä. Onneksi oli muita paikalla! Nykyään pienemmästäkin saa veitsen keuhkoon. Pelottaa ajatella jos olisit ollu yksin.. huh. En itse olis osannut toimia samalla tavalla mut ehdottomasti toimit oikein! Ei muuta ku lupa pippurisumutteelle ja kyllä se sit tajuu.. Asiakaspalvelussa on tullu yllätyksiä: pari mukavaa (päälle päin kyllä näkyy et on historiaa takana..) asiakasta onkin ollu (kaverin tietojen mukaan) pahimman luokan velkojen perijöitä...

Ähh noi on inhottavia tilanteita, mulla on tuollainen kähmijämagneetti..näytän varmaan jotenkin avuttomalta tai kiltiltä :D :D
Yleensä hymyilen nätisti ja sanon että ei kiitos olen varattu tms. Jos ei mikään riitä, sanon tiukemmin tai vaihdan vaan paikkaa.
Viimeistään jos ei noista usko saatan hyvinkin läimästä, jos joku lyö minua väähääkään tarkoituksella satuttaa, voi olla että naksahtaa, vaikka se onkin tyhmää, jos vastassa on isompi...:|

Viimeksi muokattu:
Mahdollisimman vihainen ääni ja katse, sekä näpit irti lausahdus on tähän asti toiminut erinomaisesti.
Olen saanut jopa hätääntynyttä selittelyä, että leikkiähän se vain... Mua ei puristella edes leikillään.

Se miten suhtaudun vieraan ihmisen kosketukseen riippuu tosi paljon kosketuksen laadusta. Tuollaisesta kähminnäntyylisestä en tykkää yhtään, ja olisin aika ilkeäkin ja lähtisin nopeasti pois tilanteesta.

Sitten esim tällä hoitoalalla esim pappojen taputtelut ei ole niin häiritseviä, mutta kohteliaasti pidän asialinjaa yllä ja väistän tai tartun kädestä (lempeästi) kiinni ja vaihdan puheenaihetta, niin että taputtelut unohtuu.

Minulla on käsilaukussani aina valmiina jatimatikki joten paree olla lääppimättä minua.
Aika erikoista että tänäpäivänä jollakin naisella ei ole käsilaukkua ja varustetasoa mukanaan yllättäviä tilanteita varten :O

Minä en siedä yhtään, jos humalaiset (harvemmin kukaan tulee selvänä koskettelemaan) ottaa yhtään kontaktia. Ärsyynnyn jo siis pelkästä puheesta, saatika sitten kosketuksesta. Jos joku koskee niin heti vihainen katse suoraan silmiin ja tiukasti sanon "ÄLÄ_KOSKE!" Tuo tulee vähän matalalla äänellä ja toimii. Jos yrittäisi vielä niin siirtyisin itse pois.. riippuen vähän tilanteesta (kuinka uhkaavana sitä pitäisin, pelkäisinkö kunnon hyökkäystä) voisin käskeä myös häirikköä siirtymään muualle.

Eli en yhtään ihmettele sinun käytöstäsi, ainoa mitä muuttaisin niin tosiaan turhat selittelyt pois =)

Mulla joku mies metrossa liuku kokoajan lähemmäs ja olin aika litteenä ikkunan ja sen välissä ja yritin vältellä kosketusta. Lopulta nousin siitä penkistä ja kävelin toiseen paikkaan istumaan. Ei seurannut perästä. Tästä vuosia aikaa.

Nykyään varmaan sanoisin jotain aika kärkästä.. jotenki tullu mitta täyteen :D muutenkin osaan nykyään paremmin puhua tuntemattomillekin ihmisille niin se ei pelota niin paljon. Tosin mullakin tulisi joku "painu h*lvettiin" tyylinen perus, ei tuollaisissa tilanteissa mitään järkevää/nasevaa saa sanottua.

Mie vaivaannun niin vähästä että yrittäisin varmaan ainakin aluks vaan siirtää sitä kättä pois tai lähtisin itse. Varmaan jos tilanne jatkuis niin pitäs sanoa kovemmalla äänellä että älä koske tms.
Ja juurikin niin kai kannattais sanoa että mahd. moni kuulis ja saattais joku tulla auttaakin.

Oon miettinyt että pitäis varmaan edes joku dödö tms. pieni suihkepullo ottaa laukkuun tommoisia tapauksia varten.

[QUOTE="vieras";23705662]Järkevintä on itse lähteä pois tilanteesta. Et todellakaan voi tietää mitä ihminen on vetänyt, joten käytös saattaa olla täysin arvaamatonta.[/QUOTE]

No ei junassa siitä mihinkään pääse, enkä todellakaan jätä mun kamoja minkään hörhön tutkittavaksi..

Mä yleensä ensin esitän kuuroa eli en näe enkä kuule sitä tyyppiä, jos se ei tehoa niin kerran jaksan sanoa nätisti. Sen jälkeen tulee kyllä niin painokelvotonta tekstiä, että varmasti tajuaa kadota.

Kyllä minä olisin ihan kertalaakista tehnyt moiselle ääliölle selväksi,että minuun EI kosketa ilman minun lupaani. Ja en olis säästellyt sanojani! Ja jos mua joku tulis lyömään, niin olis saanut kyllä nyrkistä itse takaisin!

Nuorempana sitä aina lähti pois, mut sit tajusi et miksi pitäis? Muistan viel ku luin jostain jutun missä pohdittiin just tätä, et miksi naiset aina lähtee häpeissään muualle, ku vetää tollasia ääliöitä puoleensa? :o
Mulla on toi murhaava katse hiotunut niin hyväksi, että se yleensä riittää :D Mut nyt raskauden aikana nää dillet on päättäny viel alkaa taputtelemaan mua mahalle :O Siinä vaiheessa kyllä huudetaan ja kovaa ja kaikenlaista rumaakin tekstiä tulee ulos. Ei kukaan saa koskea muhun, jos mä en ite taho.

Minä oon kait sen verran hyytävä, että tuntemattomat ei oo tullu lääppiin. Tutummille oon sanonut, että en suosittele jatkamaan tuota taputtelua. Vaihtoehtoinen lausahdus myös; Kyl maisemia saa kattella, mutta ei kosketella. Vaikeita on tilanteet, joissa ei oo varma onko ihminen liian lähellä ja onko kosketuksella taka-ajatuksia. Joillakin miehillä ny on Camel-hanskat käsissä ja ne (kädet) kulkee omia polkujaan.

Mietinkin tossa, et onko mies ollu kännissä vai muuten vaan päästään vajakki. Ois varmaan ollu rikosilmoituksen paikka, kun löi sua. Varmaan kyllä täys kusipää selvinkin päin tuo mies.

Kyllä tossa lääppimisessä ja kaksimielisyyksissä on vähän niin, että se taitaa olla kiinni siitä että kuka lääpii ja ketä. Kyllä se vaan miehellä menee niin, että joskus tulee mieleen läppästä takapuolelle tai tarttua tisseistä. Ei voi mitään. Mutta pitää hillitä.

Toinen juttu on nää kaksimieliset jutut. Ittellä homma menee ainakin niin, että pyrin välttelemään niitä, koska ittellä tulee niistä semmonen "pakkomielle" että pitäis päästä pidemmällekkin. Yleensä naisten puolelta noi jutut on vain kiusoittelua, toki miehetkin siihen pystyy.

Oon kyennyt pitämään itteni kurissa, mutta joskus se on melko hankalaa. Töissäni kuitenkin pyörii aika montakin suht. hemaisevaa naista, jotka kyllä keimailee estoitta ja juttu lentää. Vaikeaa se on, vaikka moni mies varmaan nauttis...

Ihan oikein toimit aapee, mä oisin ehkä saattanu olla vieläkin töykeempi tosin... Sillon kun raivostun niin en saa hillittyä itteeni :D
Kerran istuin linkussa matkalla töistä kotiin superväsyneenä akluillasta. Bussi ei ollut edes puolillaan ja silti yks hiukan vanhempi hieman humalainen mies istui mun viereeni. Alkoi ensin vaan jutella niitä näitä, kyseli kuulumisia jne. vastailin hyvin lyhyesti ja pidin katseeni ikkunassa. Sitten mies tarras oikeen kunnolla mua vasemmasta jalasta kiinni ja kiehnäs lähemmäksi, minä salaman nopeasti läimäsin miestä naamaan ja huusin että "karvaset kätes ierti musta heti!". Mies lähti snaomatta sanaakaan takapenkeille istumaan ja pari vanhempaa naista siinä edellä alkoivat isoon ääneen sättiä tätä miestä ja sanoivat mulle että hienosti toimittu :D

Kerran tapahtu aikamoisesti. Olin baarissa mieheni kanssa, mutta välillä omilla teillämme koska oli paljon molempien kavereita messissä. Jossain vaiheessa eksyin hetkellisesti yksinäni johonkin sohvalle. Siihen änkes joku äijä, joka nyt ei suoranaisesti ollut epämiellyttävä joten juttelin jotain hänen kanssaan. Yhtäkkiä hän tarttui reiteeni. Olin ihan jäykkänä, en kauhusta vaan hämmennyksestä. Oma ukkoni oli ihan sattumalta tulossa just sillon ja ihan sponttaanisti löi tätä ukkoa suoraan päähän. Tappeluhan siitä tuli. Kukaan ei ollut näkemässä, mutta lopputulos oli se että mieheni heitti ton ukon ikkunasta pihalle (Oli kesä ja eka kerros, pieni pudotus kyllä).

Mieheltä jäi lompakko, kännykkä ja kengät(!!!), eikä tosiaan palautettu. Äijä oli niin kännissä, että tais lähtee haahuilemaan ensin. Varmaan kivaa kun varmaan avaimetkin jossain takin taskussa. No se oli sille sialle oikein.

En oo enää tuon ukon kanssa, se oli kyllä semmonen tyyppi, että usein kännissä hirveen aggre. Tosin ei mua koskaan ikinä.

Nuorempana sain kokea tollasta lääppimistä useinkin, etenkin ulkomaanmatkoilla. Pahin kokemus on Intiasta n. 10v. sitten kun matkustin Gujaratin läpi hytissä, jossa oli 5 intialaista miestä. Heräsin siihen, että mua kopeloitiin melko monella kädellä.....mitäpäs siinä sitten kun huusin niin perkeleesti englanniksi, että jos ei touhu lopu niin huudan VIELÄ lujempaa. Loppu se sitten, mutta eipä hirveen kiva ollut enää koisata siinä seurassa.

Yhteistyössä