Harmittaa, kaverista on tullut "munahaukka"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liisa

Vieras
Kaveri erosi miehestään ja sen jälkeen on elänyt villiä sinkkuelämää. No, mikäs siinä, tehköön niin, mutta kun se vonkaa varattuja miehiä. ja mikäs siinä, siis siinä mielessä, että eihän se mulle kuulu.. mutta kun se yrittää esim. mun miehen kavereita. Jos istutaan iltaa vaikka meillä ja mies on kutsunu kavereita ja jotku tulee ilman vaimoa, niin mun kaveri niitä yrittää iskeä. Tunnen aivan kamalasti myötähäpeää. Sanoin, et ne varattuja, mut kuulemma kyllä ne pettää, niinhän miehet tekee... No, ei kyllä oo pettäny nää muutamat kaverit ja yks jopa hermostui ja kovaan ääneen sanoi, että etkö sä ny tajua, mä oon naimisissa ja onnellisesti. Tää mun kaveri nauroi räkäisesti ja sanoi, et joo joo. Se mies sitten häipyi kotiansa, kun ei jaksanut kun yks tukkii itseään syliin ja halailee. Ja kaveri ei tajua, että tekee itsestänsä pellen :(. Ja sama jatkuu aina, jos esim. meidän seurassa ravintolassa törmää mieheen, joka on varattu. Jos mies on sinkku, sitä ei kiinnosta.

En tiedä tarkalleen, miksi kaveri erosi. Siis riitoja heillä oli ollut jo kauan, mutta tästä vois päätellä, et sen mies petti ja nyt kaveri yrittää saada jokaisen liiton hajoamaan.

mun mies jo sanoi, et sitä ei meille enää kutsuta, kun sen kaverit kysyy etukäteen, et eihän se sun vaimon munahaukka-kaveri tule.

mua niin hävettää sen puolesta, mut en tiedä kuinka sanoisin sille, että tommonen on todella typerää.

Alkuperäinen kirjoittaja liisa:
mua niin hävettää sen puolesta, mut en tiedä kuinka sanoisin sille, että tommonen on todella typerää.

Ymmärrän myötähäpeen.

Sanot vaan suoraan, että miehet ei jaksa sitä käytöstä ja jos haluaa edelleen yhteistapaamisia joutuu muuttaan käytöstään, Muuten yhteistapaamisia ei vaan tule, koska miehet ei halua mukaan.

Jokainen elää tavallaan, mutta kyllähän silloinkin on tiettyjä sääntöjä ja tapoja noudatettava. Esimerkiksi kylässä eletään talon tavoilla! Jos ne eivät sovi, pitäisi ymmärtää pysyä poissa.
Parempi kuitenkin, että puhuisit ystävästi kanssa. Hän elää vaikeaa vaihetta ja tarvitsee ystävänsä tukea. Hänen täytyisi kuitenkin olla ainakin saattamasta ystäviään hankaliin tilanteisiin.
Muulla ajalla ja omassa seurassaan hän saa toki elää elämäänsä, millä moraalilla haluaa. Kannattaisi silti hieman harkita... Voi tulla joskus jälkeenpäin aikamoiset morkkikset, kun elämä olisi taas muuten järjestyksessä.

Puhuisit suoraan, kysyisit eron syytä joka todennäköisesti on se, että miehensä on pettänyt. Tuo on kyllä ikävä tilanne. Tekeeköhän kaverisi ihan tietoisesti noin vai tavallaan tiedostamattaan? Meillä on kaveripiirissä eräs, jonka täytyy saada kaikki miehet ihastumaan itseensä, vaikka ei olisikaan pätkääkään kiinnostunut. Ei "raski" sanoa miehille, ettei kiinnosta ja esittää semmosta kilttiä tyttöä mutta todellisuudessa pyörittää useita miehiä yhtäaikaa ja tuntee olonsa näin halutuksi jne. Kyllä alkoi tuntumaan jo pahalta näitten miesten puolesta, vaikka läheskään kaikkia en tietenkään tuntenut ennestään. Jossain vaiheessa alkoi tuntumaan, että myös kavereiden miesten kavereita iski ja sitten vähän niitten miesten kavereita jouduttiin varottelemaankin kautta rantain kun olivat tosi hyviä tyyppejä ja prinsessa vaan halus pyöritellä. Ja selvästi välillä flirttailee kavereittenki miehille, ilmeisesti "tiedostamattaan". Mutta niin sitä vaan porukka on alkanut välttelemään tilanteita, joissa on tämä miestennielijä olisi "liian monen miehen" kanssa samassa tilassa. Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, mutta noloja tilanteita näistä iskemisistä ja flirttailuista on tullut ja pahaa mieltä monelle osapuolelle.

Kuulostaa siltä, että sun kaverille on muodostunut erittäin huono itsetunto :( Harmillista (ja todella noloa) kaikille osapuolille.

Kaverisi on kuitenkin aikuinen ihminen, ja voit sanoa suoraan, että jos tulet meille käymään niin käyttäydyt.

Ehkä voisit kuitenkin myös tarjota jonkunlaista apua, puhua kaverisi kanssa, sillä hänen ei taida olla kovin hyvä olla. Kysy häneltä, miksi he erosivat. Varsinkin jos mies on häntä pettänyt, voi hänellä olla kova tarve näyttää, että hänkin on haluttava ja tavoiteltava... Tunnetteko te miehenne kanssa ketään sinkkumiestä, jota voisi kiinnostaa? Ehkä kaverisi rauhoittuisi jos saisi jonkun "pokattua", ehkä hän ymmärtäisi, ettei elämä ole siitä kiinni...

Ja pyytäkää anteeksi miehenne kavereilta (varmaan olettekin jo) hänen puolestaan koska kaverisi käyttäytyminen on ilmeisesti ollut todella törkeää.

Mustakin tuntuu etä kaverisi tarttis kipeesti ystävää ja kuuntelijaa koska noin epätoivoisesti hakee sitä huomiota (keneltä tahansa ) , ei tässä kenenkään varmaan tarvitse mitään välejä laittaa poikki kuitenkaan.

Yhteistyössä