Jos joku osaisi sano jotain..

Tein eilen testin ja sain haamuviivan, tein toisen testin koska ajattelin että silmissä heittää..taas sain haamuviivan. Mulla on mies, koti, valmistun myös ennen lapsen syntymää, kaikki siis "hyvin". Olen halunnut lapsen jo monta vuotta mutta ajattellut että liian nuori, niinkuin olinkin. Nyt on ikä sopiva ja elämä aika järjestyksessä. MUTTA, mistä voin tietää pärjäänkö, osaanko, pystynkö olla hyvä äiti? Jos varmasti jatkuisi näin, olisin onnellinen. Entä jos tulee vastaan yksinhuoltajuus? Pärjäänkö sitten? Tekstistä varmaan huomaa että ajatukset täysin sekasin. Ja vielä haamu viivoista, kauanko pitäisi odottaa ennen kun tekee seuraavan testi ja saa varmuuden.?
 
Nuo pelot ovat varmasti monella tulevalla äidillä.Kyllä se siitä..:) Jos et halua odottaa, ei tarvitse,tee heti aamulla uus testi. Itse taisin tehdä 7..joka päivä piti varmistaa.
Koskaan ei tiedä mitä elämässä tapahtuu, mutta itse uskon että jos miettii liikaa negatiivisia juttuja esim. eroa sitä alkaa käyttäytyy niin, että alkaa riidellä jne. Jotenkin sisäisesti alkaa tehdä töitä sen eteen että tulis se ero.
Voi kuulostaa hullulta, mutta itse ainakin aloin olee paljon onnellisempi kun lakkasin miettimästä liikaa ikäviä juttuja ja aloin haaveilee kaikesta kivaa. Huomasin yllättäen että aloin tekee paljon "huomaamattani" asioita jotka auttoivat toteuttamaan haaveeni. =)
 
Onnea plussasta!

Kyllä varmasti jokainen (tai ainankin melkein jokainen) tuleva äiti miettii aivan samoja asioita kuin sinä. Pärjäänkö, osaanko olla hyvä äitä, jne. Itse ainankin välistä mietin että miten hiivatissa se samperin vaippa vaihdetaan tai mitä jos kannan pientä väärin ym. hassuja aatteita jotka aivan varmasti väistyy mielestä viimeistään silloin kun vauva syntyy. :) On ne muutkin naiset osanneet lapsensa kasvattaa joten miksen minä. Ei se rakettitiedettä sentään ole ;)

Mitä parisuhteeseen tulee niin jos teillä on parisuhde vakaalla pohjalla niin suotta stressaat itseäsi yksinhuoltajuudella. Mutta jos parisuhteessa on jotain häikkää niin ne asiat kannattaa puhua selviksi ennen kuin vauva syntyy. Ja kannattaa varmasti sille miehellesi nyt puhua että riidat ym. tässä vaiheessa johtuvat jännityksestäsi ja voin luvata että hormoonit ei muuten auta tuohon äkkipikaisuuteen millään tavalla ;) Täällä mielialat vaihtuu sekunnin murto-osassa maailman onnellisimmasta maailman pirullisimmaksi ihmiseksi.


Tsemppiä sulle kovasti!
 

Yhteistyössä