Jos joku esittäytys sulle näin?

  • Viestiketjun aloittaja lemmenlaiva
  • Ensimmäinen viesti
lemmenlaiva
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
kesti hetken,ennen ku tajusin :whistle: mutta,miks et vaan esittäytyis nimellä ja sit lisäät siihen vaikka,että "matin " avovaimo
tohon täytyisi kumminkin kertoa että lastenisän matin avovaimo. kun ei ne lasten koulukaverin vanhemmat tunne tätä mattiakaan.

 
Mä en ymmärrä pointtia miksi noin pitäis esittäytyä :ashamed: eikö se oma nimi vaan riittäis :D eihän se niille kuuluu ootko äitipuoli vai et ja jos ne ihmettelee niin kyllä se heidän oma lapsi korjaa kuinka asia on :D

Ainaki meijän muksut (4 ja 6 vee) ilmotti naapurin lapsista että ei se ole sen "venlan" äiti vaan sen äiti asuu muualla ja "venla" asuu kanssa sielä mutta on aina välillä täälä kun ton "veikon" isä on ton "venlanki" isä :D joten mun mielestä ei tarvi esitellä kun ihtesä eikä sukuliasuussuhteita tai sen puutosta :D
 
koo
Minun mielestä tuosta hyvä paha jutusta loistaa läpi että teillä on jotain ongelmia lasten biologisen äidin kanssa. Ei minulle ainakaan tulisi mieleenkään sanoa noin, kun asiat ovat kunnossa. Vaikka varmaan tarkoituksesi oli vaan "keventää" jollakin lailla ja yleensähän äitipuolet ovat niitä pahoja tietystä näköpiiristä ja hyviä toisesta ja omasta näköpiiristä. En käyttäisi tuollaista ilmaisua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja koo:
Minun mielestä tuosta hyvä paha jutusta loistaa läpi että teillä on jotain ongelmia lasten biologisen äidin kanssa. Ei minulle ainakaan tulisi mieleenkään sanoa noin, kun asiat ovat kunnossa. Vaikka varmaan tarkoituksesi oli vaan "keventää" jollakin lailla ja yleensähän äitipuolet ovat niitä pahoja tietystä näköpiiristä ja hyviä toisesta ja omasta näköpiiristä. En käyttäisi tuollaista ilmaisua.
Näin mäkin ajattelen.

Ihan vaan esittäydy omalla nimelläs ja sano että olet tyttöjen isän "Matin" avovaimo.
 
Lähiäiti
Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
Alkuperäinen kirjoittaja koo:
Minun mielestä tuosta hyvä paha jutusta loistaa läpi että teillä on jotain ongelmia lasten biologisen äidin kanssa. Ei minulle ainakaan tulisi mieleenkään sanoa noin, kun asiat ovat kunnossa. Vaikka varmaan tarkoituksesi oli vaan "keventää" jollakin lailla ja yleensähän äitipuolet ovat niitä pahoja tietystä näköpiiristä ja hyviä toisesta ja omasta näköpiiristä. En käyttäisi tuollaista ilmaisua.
Näin mäkin ajattelen.

Ihan vaan esittäydy omalla nimelläs ja sano että olet tyttöjen isän "Matin" avovaimo.
Näin :).
 
Sanoisin itse vain nimeni ja ehkä lisäisin siihen että XX:n vaimo. Jos tarvetta niin vielä että en ole lasten äiti kuitenkaan. Siis ihan asiallisesti esittelisin itseni kun ei ikinä tiedä millaista huumorintaju toisella osapuolella on. ;)
 
toinen samanmoinen
Itse ymmärsin heti kirjoituksen, ei ollut ollenkaan sekava aloitus. Ihmettelen, ettei moni tajunnut asiaa.Itse olen esittäytynyt monesti samalla lailla, paitsi olen jättänyt sen HYVÄ-sanan vielä pois. Osoittaa itsevarmuutta mielestäni ennemmin kuin epävarmuutta. Lapsi kyllä usein itse sanoi nauraen, että enempi olen hänelle äiti kuin oma äiti. Oma äiti kyllä olikin alkoholisti eikä lapsi tavannut juurikaan oikeaa äitiään, paitsi nyt aikuisena.
 
kolmas samanmoinen
Oletettavasti vain toinen äitipuoli / uusperheellinen voi lausahduksen ymmärtää. Itse en käytä itsestäni nimitystä äitipuoli tai toinen äiti, koska en ole miehen lapselle minkäänlainen äiti, vaikka hän meillä asuukin eikä äitiään tapaa.

AP n tilanteessa esittäytyisin matin vaimona. Kait kaisan ja leenan äiti tietää, kuka olet, eli on nähnyt lapsen oman äidin?
 
Ehkä vaikuttaisit vähän hermostuneelta, kun niin kovasti pitää selittää. Jos sinusta on puhuttu pahaa, niin voit todistaa toisin olemalla mukava. "Hei, olen Tiina Saarinen,Kaisan ja Leenan äitipuoli, mukava tavata", olis ehkä tyylikkäämpi.
 
piparminttu pipsa (vierailija)
En kyllä näkisi tuossa mitää hauskaa/järkeä, varsinkin jos lapset ovat vieressä kuulemassa. Selkeästi SINULLA on jokin ongelma biologisen äidin kanssa, mut sitä EI tosiaankaan kannata tuoda esille lasten/lasten kavereiden kuullen. Aikuisten väliset sotkut eivät kuulu lapsille.
 
minusta ihan hauska toteamus ja itse asiassa minulle on noin esittäydyttykin kerran. En minä siitä sen isompia merkityksiä hakenut, virnistin vain. Mutta minä olenkin savolainen... :)

Aika sinut arvelisin ihmisen olevan äitipuolen roolinsa kanssa, jos siitä on valmis leikkiä laskemaan. Vuan suattaahan tuo olla toesinniipäen...

Ja pakkohan siinä on joku "titteli" sanoa. En minä ainakaan kenelle tahansa naiselle, joka ovelle tulee, anna lasta mukaan. Pitää tietää, kuka se on, jos ei äiti ole.
 

Jos mulla olis tällanen tilanne että hakisin mieheni lasten kaveria yökylään niin hommasta olisi varmaan sovittu jo etukäteen ja kaverin vanhemmat varmaan osaisi odottaa mua ovelleen. Sanoisin vaan jotain tyyliin "Hei, olen Maija Meikäläinen ja tulin hakemaan Saaraa yökylään meille eli Kaisan ja Leenan isän luo", ilman sen kummempia vitsailuja.

Itelle ei tuo vitsi oikein auennut kun harvemmin tulee luettua noita Hannuja ja Kerttuja, joten en osaa ajatella äitipuolia mitenkään pahoina.
 

Yhteistyössä