Jos itse irtisanoudun työstäni, kuinka pitkän karenssin saan?

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
noin 3kk olen kuullut jopa 6kk karenssista,liiton rahat alkaa pyöriin kun karenssi loppuu mutta niitä saa odotella 6-8viikkoa

6-8 viikkoa ei välttämättä riitä. Metallilla käsittelyaika on jotain 3 kk ja IAET:lla 4,5 kk. Kummassakaan ei näy kai mitään merkkejä käsittelyn nopeutumisesta. Kannattaa varmistaa oman kassan toiminta ja oma toimeentulo ennen kuin menee irtisanoutumaan. Pahimmassa tapauksessa saattaa joutua olemaan ilman rahaa 8 kuukautta.

3 kk:n karenssin. Mieti tarkkaan irtisanoudutko itse. Kannattaako heittää duuni pois
tänä aikana. Uutta on vaikea saada ja työttömyyskasssoissa on viikkojen jonot.
Tiedät itse mitä teet. En suosittele. Olen alalla töissä ja ruikutuksia tulee, kun ei rahaa tule.
Mieti kaksi kertaa.

Minulle ei tullut karenssia ollenkaan, koska oli tarpeeksi hyvät perustelut: Huono sopimus eli tosi vähän tunteja eikä lisää ollut tarjolla, pitkän työmatkan ja lapsen hoidon aiheuttamat kulut.. Miinukselle olisin jäänyt työssäkäynnin takia. Varmaan käsittelijälläkin sattui olemaan erityisen hyvä päivä!

Ai niin, ja kyseessä oli opiskeluaikainen työ, josta irtisanouduin hoitovapaajakson jälkeen.

Yhteistyössä