Jos ihminen maksaa itse asumiskulunsa

"vieras"
Yleisesti ottaen ei voi. Mutta jos huomaisin jonkun läheisistäni asuvan ihan kauheassa kunnossa olevassa asunnossa tarjoaisin kyllä siivousapua. Oma äitini joskus piikitteli kun pakastin oli sulattamatta ja kieltämättä kauhean näköinen. Haukkua ei saa.

Sinun kohdallasi: älä kuuntele niitä sukulaisiasi. Yrittää ottaa heihin etäisyyttä. Olla välittämättä ilkeilystä. Vastata takaisin mollattaessa, että tämä asunto on oikein mukava ja tarpeeksi siisti itselleni.
 
  • Tykkää
Reactions: säpäle
Alkuperäinen kirjoittaja Mikä ero;26752780:
Miksi sun mielestä esim. asumistuen avulla asumisensa kustantavaa saisi haukkua mainitsemistasi asioista, mutta sinua ei?
En ottanut millään tavalla kantaa siihen millä tavoin se asunto on maksettu. Kunhan se asunnon asuja on sen maksanut, ihan sama vaikka olisi huorannut ne rahat tai saanut mistä tahansa.

Kysyn sitten uudestaan, kun piti tuohon takertua.

Onko muilla ihmisillä oikeus haukkua jonkun toisen asunto, jossa nämä haukkuja eivät itse asu eivätkä ole maksaneet siitä sentin senttiä.
 
[QUOTE="vieras";26752794]Miksi pientä, epäkäytännöllistä ja kallista asuntoa pitäisi kehua?[/QUOTE]

Olenko kirjoittanut, että pitäisi kehua. En ole.

Kyse oli siitä, että onko normaalia, että asunnosta jatkuvasti valittavat ihmiset, jotka eivät siinä asu saati maksa siitä mitään.
 
En ottanut millään tavalla kantaa siihen millä tavoin se asunto on maksettu. Kunhan se asunnon asuja on sen maksanut, ihan sama vaikka olisi huorannut ne rahat tai saanut mistä tahansa.

Kysyn sitten uudestaan, kun piti tuohon takertua.

Onko muilla ihmisillä oikeus haukkua jonkun toisen asunto, jossa nämä haukkuja eivät itse asu eivätkä ole maksaneet siitä sentin senttiä.
No mitäpä itse luulet?Jos joku haukkuisi meidän kotia ( tosin ei meillä ole sotkuista ) niin eipä olisi asiaa meille enää sen jälkeen.
 
[QUOTE="vieras";26752831]Jos asunnossa on silminnähtäviä epäkohtia, voi hyvinkin ne nostaa keskustelua lähipiirissä myös negatiivisessa mielessä.[/QUOTE]

Täällä oli astiat pesemättä ja lattiaa ei ollut imuroitu noin 2 viikkoon.
 
"Kotitonttu"
EI OLE oikeutta arvostella. :)

Oma koti, oma lupa jne.. olipa sitten maksettu millä tahansa. En päästäisi enää kotiini sellaisia ihmisiä, jotka arvostelee pahemminkin. Eli niin, jotta mielipahaa ilmeisesti aiheuttaa. Ihan eri asia sitten, mikäli aiheuttaa huolta ym hoidon tarvetta.. silloin tarttis tehdä jtn muuta kuin haukkua tahi arvostella?
 

Yhteistyössä