Jos hiljaisen ja kiltin lapsen mielestä opettaja on ilkeä, missä vika?

  • Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Meidän poika on yhdestä opettajasta (ei omasta luokanopesta, se on kiva ) sitä mieltä, että opettaja on ilkeä, tiukka, epäystävällinen ja huutaa. :( Tuntuu kauhealta, että lapsi joutuu käydä kyseisen opettajan tunneilla.

Minusta opettajassa täytyy olla joku vika, jos lapsi oikeasti kokee, että opettaja on ilkeä. :$
 
No jaa, meidän hiljainen ja kiltti tokaluokkalainen käsittää huutamisena pienenkin äänen korottamisen eikä aina 'lue' ilmeitä eikä äänensävyä ihan oikein tai liioittelee.
Toki jos muutkin ovat samaa mieltä, niin kannattaa varmaan keskustella oman open kanssa.
 
Meillä kolmasluokkalainen ajattelee englanninopettajasta samoin, mutta sisaruksensa lohduttivat, että kyseisen opettajan puhetyyli on huutaminen ja sitä ei kannata ottaa liian vakavasti.Tytön mielestä opettaja oli alkanut huutamaan hänelle ja jollekkin toiselle, kun eivät heti osanneet sanoa englanniksi thank you.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vika on joko opettajassa (ehkä hän ON ilkeä ) tai lapsessa (ehkä lapsi kokee opettajan patistelun, kieltämisen yms ilkeytenä ).
Tätä samaa mietin minäkin ...

Tunnetko itse tämän opettajan tai oletko tutustunut häneen millään tavalla ?


 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vika on joko opettajassa (ehkä hän ON ilkeä ) tai lapsessa (ehkä lapsi kokee opettajan patistelun, kieltämisen yms ilkeytenä ).
Mutta muita opettajia hän ei koe ilkeiksi. Eikä hän koe ihmisiä yleensä ilkeiksi. Yleensä hän pitää kaikista. Ja ei taida olla mikään kauhean suosittu opettaja kenenkään mielestä.
 
vieras
Sovi tapaaminen tuon open kanssa siksi, että haluat keskustella onko lapsellasi ongelmia aineen kanssa. Älä puhu mitään ennakkoluuloista tms, niin ei tule varauksellista suhtautumista tai ope ei ole heti hyökkäys/puolustuskannalla. Keskustelet asiallisesti miten ope kokee lapsen edistymisen, sanot vaikka että tuo aine työllistää eniten kotona ja siksi haluat jutella asiasta.

Kun olet tavannut open ja jos on mukava jne voit kertoa lopussa vaik miten lapsesi kokee opettajan käyttäytymisen, tilanteen mukaan edeten.

Näin mä varmaan tekisin.

:hug:
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vika on joko opettajassa (ehkä hän ON ilkeä ) tai lapsessa (ehkä lapsi kokee opettajan patistelun, kieltämisen yms ilkeytenä ).
Tätä samaa mietin minäkin ...

Tunnetko itse tämän opettajan tai oletko tutustunut häneen millään tavalla ?
No en tunne, eikä oikeasti kiinnosta tutustua. Luultavasti en pitäisi hänestä. :$
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vika on joko opettajassa (ehkä hän ON ilkeä ) tai lapsessa (ehkä lapsi kokee opettajan patistelun, kieltämisen yms ilkeytenä ).
Tätä samaa mietin minäkin ...

Tunnetko itse tämän opettajan tai oletko tutustunut häneen millään tavalla ?
No en tunne, eikä oikeasti kiinnosta tutustua. Luultavasti en pitäisi hänestä. :$
Ei saa olla ennakkoluuloinen
 
Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vika on joko opettajassa (ehkä hän ON ilkeä ) tai lapsessa (ehkä lapsi kokee opettajan patistelun, kieltämisen yms ilkeytenä ).
Tätä samaa mietin minäkin ...

Tunnetko itse tämän opettajan tai oletko tutustunut häneen millään tavalla ?
Tai kaikessa mättää. Oppilaassa ja opettajassa. Tai oppilaissa ja opettajassa. Toisin sanoen koko luokan ryhmädynamiikassa on jotain vialla.
Mistäs sitä ulkopuolisena oikeastaan tietää. Kun ei sitä oikein tiedä välttämättä kuin yhden puolen asiasta, sen minkä kotona kuulee henkilökohtaisesti. Sittenhän voi aina ottaa asian puheeksi ihan koulussa, jossa asiaa selvitetään ihan kaikkien kanssa.

Vähän samanlainen kokemus kuin Mainilla viime vuodelta. Tytär tunsi opettajan olevan häntä kohtaan tarpeettoman ilkeä ja englannintunneista tuli sellaisia, ettei tytärtä meinannut enää saada lähtemään niille. Oppiminen tyssäsi kokonaan ja itkun kanssa tehtiin läksyjä :| Siis nimenomaan siksi oli tyttären mielestä hänelle ilkeä, koska ei ymmärtänyt englantia tai osannut läksyjä.
 
mum
Ilkeitä opettajia voi hyvinkin olla. Omalla pojallani oli yksi entisessä koulussa ja uskon että oil kun ei kestään muusta mitään pahaa koskaan sanonut. Ja tietysti ihmiset kokevat ilkeilyn eritavoin. Omani varsinkin aika herkkä jos huudetaan..opettajan kuuluu auttaa.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mua kiinnostaisi tietää millaiset ihmiset mun lasta opettaa, ja sitä suuremmalla syyllä jos open kanssa on jotain skismaa :eek:

Mielenkiintoinen asenne sulla :whistle:
Joo, kyllä muakin kiinnostaa, mutta miksi mun pitäs valehdella, että lapsella on aineen kanssa jotain ongelmia, jos sillä ei ole? Ei sillä ole sen opettajankaan kanssa ongelmia, se vaan ei pidä siitä, koska se on kuulemma ilkeä.
 
Ooo
Opettajissa on myös ilkeitä ihmisiä, ammattiin sopimattomia. Ammatissa pitäisi pystyä kohtelemaan kaikkia ilman, että antaa henkilökohtaisten mieltymysten vaikuttaa, mutta aina se ei onnistu. Koulumaailmassa sen verran olen mukana, että näen hyvin kun jotkut opettajat antavat kyllä ymmärtää, että tästä lapsesta en tykkää. Tässä ei välttämättä ole kyse siitä, että juuri ap:n lapselle oltaisiin ilkeitä, vaan ehkä opettajan tyyli on kielteinen. Siis kyyninen ja väsynyt ope ehkä? Kyllästynyt työhönsä? Sopisi paremmin isompien aknssa toimimaan? Kuka tietää... Mut kannattaa kysellä lapsen kavereiltakin ja vaikka tosiaan tavata ope. Myös rehtorille voi aina soittaa ja ilmaista huolensa.
 
vieras
Niin, monet kokee asiat kovin eri tavoin. Ei ihan liity tähän, mutta laitan yhden erilaisen tulkinnan.
Meillä oli "hoidossa" yksi kaverin lapsi joka aloitti nyt koulun. Ruokapöydässä keskustelin oman tyttöni kanssa ja sit kinasimme leikillämme ja sanoin tytölleni leikilläni (ja hymyillen)että "Kuule neiti, eihän se nyt niin mene", niin tämä vieras tyttö sanoi omalleni, että "onko teillä aina noin kireää keskustelua kotona".
Ja kun hetken päästä ajettiin autolla ja jouduin hieman äkimmin jarruttamaan, koska edessä menijä päätti yht äkkiä kääntyä, ilman vilkkua. Taas tämä tyttö sanoi omalleni, onko teillä aina näin vihaista kyytiä? Enkä siis edes kironnut sitä edellä menijää vaan olin ihan hiljaa.
Eli tämä lapsi koki kaiken hyvin pelottavana ja negatiivisena, vaikka meille se oli ihan normi toimintaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vika on joko opettajassa (ehkä hän ON ilkeä ) tai lapsessa (ehkä lapsi kokee opettajan patistelun, kieltämisen yms ilkeytenä ).
Tätä samaa mietin minäkin ...

Tunnetko itse tämän opettajan tai oletko tutustunut häneen millään tavalla ?
No en tunne, eikä oikeasti kiinnosta tutustua. Luultavasti en pitäisi hänestä. :$
No johan on. Sinulla on ennakkoluuloja, jotka ovat tarttuneet myös lapseesi. Eli liikut nyt arvostelussasi mutu-tuntumalla... Kannattaisi lopettaa ja käyttäytyä aikuisen tavoin. Jospa lapsellasi on vaikeuksia oppimisessa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mua kiinnostaisi tietää millaiset ihmiset mun lasta opettaa, ja sitä suuremmalla syyllä jos open kanssa on jotain skismaa :eek:

Mielenkiintoinen asenne sulla :whistle:
Joo, kyllä muakin kiinnostaa, mutta miksi mun pitäs valehdella, että lapsella on aineen kanssa jotain ongelmia, jos sillä ei ole? Ei sillä ole sen opettajankaan kanssa ongelmia, se vaan ei pidä siitä, koska se on kuulemma ilkeä.
Ei sun tarvi valehdella. Et vaan täräytä sitä ekana, niin näet sen opettajan ilman että sillä on puolustusasema koska sen käyttäytyminen on silloin erilaista. Sanomalla asian vasta tapaamisen aikana/lopussa olet saanut jo jonkinlaisen käsityksen ihmisestä ja osaat ehkä itsekin sanoa jos opella on yksittäinen tapa tai tyyli josta lapsi tuntee open olevan ilkeä.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vika on joko opettajassa (ehkä hän ON ilkeä ) tai lapsessa (ehkä lapsi kokee opettajan patistelun, kieltämisen yms ilkeytenä ).
Tätä samaa mietin minäkin ...

Tunnetko itse tämän opettajan tai oletko tutustunut häneen millään tavalla ?
No en tunne, eikä oikeasti kiinnosta tutustua. Luultavasti en pitäisi hänestä. :$
No johan on. Sinulla on ennakkoluuloja, jotka ovat tarttuneet myös lapseesi. Eli liikut nyt arvostelussasi mutu-tuntumalla... Kannattaisi lopettaa ja käyttäytyä aikuisen tavoin. Jospa lapsellasi on vaikeuksia oppimisessa?
Minulla on ennakkoluulo, koska lapsemme itse kertoi opettajasta. Minä en ole tartuttanut sitä lapseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vika on joko opettajassa (ehkä hän ON ilkeä ) tai lapsessa (ehkä lapsi kokee opettajan patistelun, kieltämisen yms ilkeytenä ).
Tätä samaa mietin minäkin ...

Tunnetko itse tämän opettajan tai oletko tutustunut häneen millään tavalla ?
No en tunne, eikä oikeasti kiinnosta tutustua. Luultavasti en pitäisi hänestä. :$
sinulla on kyllä nyt ihan väärä asenne, ja tuolla asenteella teet vaan lapsellesi hallaa, koska hänen on kuitenkin käytävä kyseisen henkilön tunneilla
 

Yhteistyössä