Jos HCG nousee hitaasti, voiko raskaus silti päättyä onnellisesti?

5+5 HCG 2800
6+0 HCG 3600

Näiden arvojen välissä oli 44 tuntia, ja arvo ei ollut lähellekkään tuplaantunut. Silti viimeisestä arvosta seuraavana päivänä 6+1, oli varhaisultrassa juuri oikeita päiviä vastaavan kokoinen alkio, jolla sydän sykki.

Tänään menossa 6+4, ja seuraava ultra on perjantaina, jolloin 7+1. Raskausoireita ei juurikaan ole, muttei myöskään minkäänlaisia vuotoja.

Jännitän tulevaa perjantain ultraa aivan käsittämättömän paljon. Vaikka olen kuinka etsinyt, niin en ole löytänyt yhtään kertomusta, jossa raskaus olisi näin matalilla arvoilla päättynyt onnellisesti. Silti minua hämää kun ultraava lääkäri oli kyllä toiveikas.. Viikoilla 6+0 olen lukenut että muiden arvot jo yli 20000. Itsellä silloin siis vain 3600. Tämän jälkeen ei kuitenkaan lääkäri nähnyt tarpeen HCG arvoa mitata vaan antoi tuon tulevan perjantai ajan ultraan..
 
vierailija
7.2. kerroit, että sinulta oli löydetty kolmas kohdunulkoinen raskaus ja munanjohtimen poiston vuoksi menetit mahdollisuuden saada lapsi luonnollisesti. Miten voit nyt olla edelleen raskaana? Kumpi kirjoitus ei pidä paikkaansa?
 
7.2. kerroit, että sinulta oli löydetty kolmas kohdunulkoinen raskaus ja munanjohtimen poiston vuoksi menetit mahdollisuuden saada lapsi luonnollisesti. Miten voit nyt olla edelleen raskaana? Kumpi kirjoitus ei pidä paikkaansa?
7.2 kirjoittamani julkaisun "tieto" on virheellinen.

Olin tosiaan ihan naistentautien vuodeosastolla, vahva epäily kohdunulkoisesta. Itse pidin sitä 100% varmana koska oireilu ja HCG:n käyttäytyminen oli samanlaista kuin kahdessa aiemmassa kohdun ulkoisessa. Varauduttiin poistamaan johdin jahka saadaan varmuus että siellä varmasti on.

Kirjoitukseni jälkeen kuitenkin heti seuraavan ultrauksen yhteydessä selvisi että kyseessä ei ollut KU raskaus, vaan kohdun sisäinen. Silloin oli 5+2 ja kohdussa oli nähtävillä ensin pelkästään raskaus pussi, mutta tämä riitti sulkemaan pois kohdun ulkoisen ja jäätiin viikoksi odottamaan. Sittemmin 6+1 ultrassa raskauspussin sisällä oli myös ruskuaispussi, sikiö ja sikiöllä syke.

Tämän hetken oikea ja varma tieto viime perjantain ultran perusteella on se, että raskaus on kohdun sisäinen ja ainakin vielä silloin kaikki oli ultran mukaan hyvin.

Tässä on eletty nyt sen verran ahdistavia aikoja kaikkien näiden käänteiden keskellä etten ole nähnyt niin tärkeäksi käydä heti täällä käänteitä päivittelemässä.

Taustalla siis vuosia kestänyt pitkä lapsettomuus, joten ei liene ihme, että tulen hermo heikoksi kun tällainen ylläri-raskaus tuleekin täysin odottamatta. Vaikka toki onkin erittäin toivottu ja haluttu raskaus.
 
Lisäyksenä siis vielä;

Tämä raskaus tosiaan on heti ensimmäisestä positiivisesta testistä saakka ollut kaikkea muuta kuin helppo. Alavatsakivut olivat aluksi sietämättömän kovat, ihan osastolla olin niiden vuoksi lääkittävänä.

Kivuista ja HCG tuloksista päätellen lääkärit sanoivat että eiköhän tämä ole KU. Koska on jäljellä vain yksi munajohdin, niin siitä heti johtopäätös että olisi siellä jäljellä olevassa johtimessa suurimmalla todennäköisyydellä. Mitään ei voitu tehdä kuitenkaan ennenkuin saadaan näkösälle missä se varmuudella sijaitsee.

Sittemmin selvisi että kohdussa on. Mutta koska ultran mukaan kaikki olisi hyvin, mutta HCG tulee pahasti jäljessä, niin siksi tulin täältä kysymään kun tämä tilanne ja epätietoisuus niin paljon ahdistaa ja pelottaa.
 
vierailija
Kymmenen vuoden lapsettomuus taipaleen jälkeen löytyi tänään kolmas kohdun ulkopuolinen raskaus ja siten menetettiin viimeinenkin mahdollisuus saada lapsia luonnollisesti, kun menetettiin viimeinen jäljellä oleva munajohdin. Minut voi siis poistaa listalta..
Tästä ymmärrys että munajohdin on jo menetetty.

Hyvä ettei ole niin!
Tuo veriarvojen hidas nousu on kyllä tietenkin vähän huolestuttavaa.
 
Tästä ymmärrys että munajohdin on jo menetetty.

Hyvä ettei ole niin!
Tuo veriarvojen hidas nousu on kyllä tietenkin vähän huolestuttavaa.
Ymmärrän, että tästä syntyi käsitys että johdin olisi jo poistettu. Ei ollut - mutta siitä oli jo vakavasti puhetta ja itse hädissäni pettyneenä näin pelin jo menetettynä eli suunnitelma sen poistamisesta oli omassa päässäni yhtäkuin poistettu jo.

Kyllä, itselläni suuri huoli näistä HCG -arvoista. Nimenomaan juuri siksi, että en ole löytänyt ainoatakaan tapausta jolla olisi raskaus päättynyt onnellisesti vastaavilla lukemilla.. Ja vaikka asian sanoin myös naistentaudeilla, niin lääkäri siellä hymyillen totesi että elähän mene asioiden edelle, että kaikki on nyt ultran mukaan silti hyvin.

Totesin lääkärille että HCG on noussut vain vähän parissa päivässä, niin tähänkin hymyillen totesi että no onhan se sentään noussut ja ultran mukaan silti edelleen kaikki hyvin..

Olis paljon helpompi vaan pettyä nyt ja itkeä ne itkut menetyksestä taas kerran, ja lähteä sitten uuteen yritykseen, mutta kun tuo lääkäri saa minut pitämään kiinni toivosta, jota ei kuitenkaan taida olla jäljellä, niin tämä epätietoisuus pitää ihan tosi lujasti nyt otteessaan kun kokoajan mietin, mitä jos kuitenkin voisi päättyä hyvin kun lääkärikin niin uskottelee..
 
Arvot tosiaan matalahkot. Mutta tuosta parin pvän välein tuplaantumisesta gyne mulle aikoinaan sanoi, että kun syke alkaa näkyä, niin hcg ei enää tuplaannu parissa vrk:ssa. Silloin itse omista arvoistani ultrassa kyselin, kun eivät olleet tuplaantuneet. En sitten tiedä onko paikkaansa pitävää mut näin mulle kertoi.
 
Mulla oli hcg vähemmän mun edellisessä raskaudessa noilla main. Raskaus oli kohdunulkoinen, mut lääkärin mukaan arvo oli viel ihan mahdollinen raskauden jatkumiseen eikä ollut huolissaan pelkän hcgn perusteella. Ei mullakaan tuplaantunut ja kysyin arvoista viel jälkikäteen lääkäriltä ja hän sanoi et ne oli ihan ok vaikkakin matalahkot ettei niiden perusteella olisi sanonut mitään diagnoosia
 
vierailija
Toivotaan että kaikki menee hyvin. Viime talvena km jossa hormonit ei noussut vaikka syke löytyi ja kasvu pysähtyi rv8 kohdalla lopullisesti. Yksilöllisiä ja aina on toivoa, että kaveri jaksaa kasvaa ja kaikki menee hyvin.
 
vierailija
Oma kokemus 4x on, etta on tullut kkm viimeistaan 10+2. Minulla ollut alkutilanne suurinpiirtien sama eika ole koskaan tuplaantunut, mutta toisaalta heti alusta saakka kehitys on ollut jaljessa.
 
Tulin tänne vielä tämänhetkistä tilannetta päivittämään, kun muistin yhtäkkiä tämän aloituksen miettiessäni raskauden alku aikoja.

Eli täällä on nyt menossa viikot 26+5, ja edelleen ollaan tukevasti raskaana, terhakkaasti potkiva tyttö on tulossa, NT-ultra ja samoin rakenneultra ovat takanapäin, kummassakaan ei poikkeavaa.

Tällä kertaa meidän kohdalla ei matalat arvot ja niiden hidas nousu ole siis tarkoittaneet ainakaan vielä mitään pahaa! Toivottavasti saadaan syliin lokakuussa terve lapsi. ❤
 

Yhteistyössä