Jos haluatte viettää aikaa kaverin kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksinäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksinäinen

Vieras
niin onko teillä aina siihen mahdollisuus? Vai joudutteko joskus tahtomattanne olla ainakin päivän yksin?

Mulla mies aina töissä päivisin ja itelläni just nyt kesäloma... Ootan että tää loma loppuis! Mulla ei oo ollenkaan kavereita enää, ehkä muutama jotka kerkee joskus HARVOIN nähä sillon kun eivät satu olemaan muiden kanssa.
Olen nuori ja raskaana joten siinäpä taitaa olla se syy. Kavereita kiinnostaa vielä ryyppääminen yms ja jostain syystä mun seura ei kelpaa viikollakaan. Ennen mulla kyllä oli kavereita jne mutta ei enää kun sain tietää olevani raskaana. Enkä todellakaan oo semmonen että höpöttäisin vain ja ainoastaan mahasta ja vauvasta jne... Enkä mikään "ylivarovainen" että en vois muka mitään tehdä raskauden takia. Joka paikkaan voisin mielelläni mennä mukaan jne mutta ei....

Tää on ihan hirveen tympeetä :(

Käy eri paikoissa itseksesi, ei siihen kaveria tarvita. Jos voisin vielä palata siihen esikoisen odotuksen loppuvaiheeseen jossa sain olla jo äitiyslomalla mutta kotona ei ollut minun lisäkseni ketään muuta, niin kävisin kaupungilla, pyörisin kaupoissa, kävisin kahviloissa, söisin ulkona, kävisin elokuvissa, konserteissa, taidenäyttelyissä, museoissa, kirjastossa, uimahallissa jne. jne. Paikkoja on vaikka millä mitalla, ja sitten lapsen synnyttyä niihin ei enää pääse ilman valtavia järjestelyjä.

joudun olemaan tahtomattani yksin joskus pitkiäkin aikoja - siis ilman että näkisin muita kun perheen jäseniä tai kaupan kassaa.
olen yli 40v. työtön, jonka tutut on töissä tai muuten sidottuja omiin juttuihinsa. en näe asiassa enää ongelmaa; olen tottunut tulemaan toimeen omillani.toki joskus kaipaan ystäviäni, ja kyllä mä heitä tapaankin, mutta enemmän joudun olemaan yksin. meiltä ei niin vain lähdetä shoppailemaan, kun ei ole kyytiä aina saatavilla millä menisi. muutenkin jos minulla on asiaa kauppaan tms. kerään useampia asioita hoidettavaksi yhdellä kertaa, eikä näillä "reissuilla" pysty ystäviä tai kavereita treffailemaan, korkeintaan joskus kaupassa kuulumisia vaihdetaan jos satutaan samaan kauppaan jonkun kaverin kans.
ap on nuori ja on ymmärrettävää että kaipaa kavereita ja yhteistä tekemistä vaikka onkin ehkä ainut kaveriporukassa joka on tällä hetkellä raskaana.
Ap, ole itse aktiivinen ystäviisi päin ja kutsu heitä kylään tms. jos sitten sen jälkeenkään he eivät näytä haluavan seuraasi, anna heidän mennä. jätä moiset kaverisuhteet omaan arvoonsa, ja ala aktiivisesti tehdä tuttavuutta uusien ihmisten kanssa. esim. yhtäaikaa neuvolassa olevien äitien kanssa, varsinkin sellaisten äitien jotka odottavat myös esikoistaan.hyvää loppukesää sinulle ja kaikesta huolimatta mukavaa odotusaikaa!

Yhteistyössä