työssäkäyvät, miten paljon ehditte viettää perheenne kanssa aikaa iltaisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mulla siis 7-16 työaika, plus reilun tunnin työmatka/suunta..mies tekee 10-18 plus vkonloppuja. tuntuu ettei enää nykyisin ole aikaa mihinkään yhdessä:( herään viideltä, 15 vaille 6 lähden ajamaan töihin, kotona olen 5 jälkeen jolloin haen lapset, äkkiä kauppaan, seiskalta syödään ja puoli 8 lapset nukkumaan, itse menen 9 nukkumaan. kotityöt tehdään lähinnä vkonloppuna. tuntuu vaan ettei muuta elämää enää ole kuin työ:( ei ole aikaa harrastuksiin, lasten harrastuksiin tai kavereillekaan. onkohan tää ihan ohimenevää masennusta:(

Itsellani on osa-aikatyo, teen vaan 28 h /vk. On niin loistava tyoaika kuin vaan olla voi. En voisi kuvitellakaan, etta olisin kokoaikatyossa tassa elamantilanteessa missa paavastuu suurimman osan aikaa on minulla 24/7.

Minulla jää tytön kanssa neljä - viisi tuntia aktiivista aikaa ennen hänen nukkumaan menoaan. Miehen kanssa on yhteistä aikaa toki senkin jälkeen kunnes uni korjaa minutkin. Aamuisin ehdin monesti syödä aamiaista myös tytön kanssa ja vähän hellitellä ennen töihin lähtöä. Mies hoitaa lapsen hoitoon aamuisin tunti minun lähtöni jälkeen.

Viikonloput on pyhitetty perhe-elämälle.

Mun päivä tänään: ylös kello 06:00, lenkille. Kotiin kello 07:00 ja suihkuun. Sillä välin mies ja tytär olivat heränneet. Mies laittoi kahvia ja meni herättämään poikaa. Mä pukeudun ja alan puuhata aamupalaa muksuille ja itselle, mies ottaa kahvia mukiin ja lähtee ajelemaan töihin n. 07:20. Minä meikkailen ja puen muksut, sitten autoon kello 08:30 ja päiväkodille. Vien pienemmän ensin ja sitten isomman, päiväkodilla kasvatuskumppanuus-keskustelu omahoitajan kanssa, noin tunnin. Menen töihin kymmeneksi. Lounas klo 14:30-15:15. Kotiin pääsen 18:15 ja mies on hakenut lapset. Jutellaan, touhutaan, levitetään pyykkejä, iltapalaa kello 19 jälkeen ja muksut sängyssä n. kello 20:00. Isompi nukahtaa heti, pienemmälle käyn antamassa vettä vielä 20:30. Mies lähti salille 20:15 ja mä laskutan asiakkaita ja lorvin täällä. Kohta telkkarin ääreen tunniksi ja 10 maissa nukkumaan.

Mulla työpäivät on normisti 8:30-16:30, 9-17, 10:15-18:15 ja lisäksi kolmesta lauantaista kaksi on töitä, viikolla on sitten YLEENSÄ vapaa jos on lauantain töissä, silloin teen oman firman juttuja ja hoidan juoksevia asioita ja muksut on lyhyemmän päivän hoidossa. Kyllä noille semmoinen 9-tuntinen päivä tulee ja aamulla ei yleensä muuta ehdi kuin aamupalat ja pesut ja pukemiset ja autoon, illalla sitten jää enemmän aikaa riippuen siitä mikä vuoro mulla on. Semmoiset viikot kun mies on reissuhommissa (esim. ti-pe työmatkalla) ja mulla on iltavuoroviikko eli tuo 18:15 päättyvä, on kyllä ihan yhtä helvettiä ja ei paljon perheen yhteistä aikaa ole!

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
ikävän kuuloista elämää. miksi tunnin työmatka?
pärjäisittekö yhden palkalla?

Tätä mietitään, sikäli että oma palkka on huono, matkat pitkät ja lapsien hoitomaksut suuret. Lisäksi (nyt hävettää myöntää) nykyisin syödään lähinnä eineksiä (nopeaa...) kun ei kertakaikkiaan jaksa ja ehdi tehdä kunnollista.

Yhteistyössä