Jos haluatte kommentoida mun blogia/ loukkantua sinne kirjotetuista asioista, tehkää se tänään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vrs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siltä se imetys tuntui, oli muutenkin jo niin vaikeaa ja sitten tällaiset äidit vielä kuormittivat sitä. Ei ihme että monella vaan romahtaa koko imetys, kun vielä syyllistetään. Siinä tilassa äidin itsetuntokaan tuskin on kovin vahva kestämään "et ole paras äiti lapsellesi" "laiskuuttasi kun et jaksa yrittää" -ihmisiä.

[QUOTE="vieras";26852200]Teiniangstia täynnä on tämä aloituksen tehnyt, en jaksa blogiin sen kummemmin syventyä kun mielipiteet on tullut täälä ihan tarpeeksi hyvin selville. Ei vaan kiinnosta niin ei kiinnosta :)[/QUOTE]

Ihana. "Mua EI kiinnosta, ei ei ei eeeei kiiinnosta!!!" ja silti avasit ketjun ja jopa kommentoit. :heart:

[QUOTE="sama";26852269]Millä tavalla ei toimi? Ei aiheuta järkyttävää sanasotaa = ei toimi?
Minä ainakin luen mielelläni sellaisia rakentavia ja neuvovia tekstejä mutta eipä tule kommentoitua kun ovat niin asiaa. :)[/QUOTE]

Siten, ettei kukaan ihan oikeesti puolet ajasta edes huomaa ja se vaivannäkeminen turhauttaa pitkänpäälle. Mä kirjotin vuosia tällä samalla nikillä niin asialliseen, tukevaan ja ystävälliseen sävyyn, ku vaan osasin. Huomasko kukaan? Ei. Muistaako sitä kukaan? Ei. Se oli täysin turhaa.

Mun sanomia asioita ei tarvii uskoa ja niistä saa loukkaantua. Se riittää, että edes joku vähän herää miettimään, jossain vaiheessa, edes joltain kantilta.

Siten, ettei kukaan ihan oikeesti puolet ajasta edes huomaa ja se vaivannäkeminen turhauttaa pitkänpäälle. Mä kirjotin vuosia tällä samalla nikillä niin asialliseen, tukevaan ja ystävälliseen sävyyn, ku vaan osasin. Huomasko kukaan? Ei. Muistaako sitä kukaan? Ei. Se oli täysin turhaa.

Mun sanomia asioita ei tarvii uskoa ja niistä saa loukkaantua. Se riittää, että edes joku vähän herää miettimään, jossain vaiheessa, edes joltain kantilta.

Ehkä et ole kovinkaan lahjakas puhuja sitten? Jos koittaisit kiinnittää sitten siihen huomiota? :)
Mä olen saanut kaksi naista imettämään pidenmpään kannustavalla tuellani (itse näin sanoivat)

[QUOTE="sama";26852418]Ehkä et ole kovinkaan lahjakas puhuja sitten? Jos koittaisit kiinnittää sitten siihen huomiota? :)
Mä olen saanut kaksi naista imettämään pidenmpään kannustavalla tuellani (itse näin sanoivat)[/QUOTE]

No mun PUHEtaidoissa ei kyllä oo mitään vikaa. :D IRL on ihan eri asia auttaa, ku jossain kälysellä nettipalstalla. Esim mun kaveri täysimetti yhdellä rinnalla (toinen leikattu pois) täysin suositusten mukasesti, vaikei ite alunperin uskonu pärjäävänsä viikkoakaan. Kyllä mä siitä jotain kunniaa aijon ottaa. Toinen taas oli ikänsä kuunnellu "meidän suvun naisilta ei sitte maitoa tule, muistat vaan antaa pullosta"-mantraa ja imettää nyt taaperoa. Ja on kyllä kiittäny tueasta ja tiedosta. (Ja näitä olis vaikka kuinka monta lisää...)

No mun PUHEtaidoissa ei kyllä oo mitään vikaa. :D IRL on ihan eri asia auttaa, ku jossain kälysellä nettipalstalla. Esim mun kaveri täysimetti yhdellä rinnalla (toinen leikattu pois) täysin suositusten mukasesti, vaikei ite alunperin uskonu pärjäävänsä viikkoakaan. Kyllä mä siitä jotain kunniaa aijon ottaa. Toinen taas oli ikänsä kuunnellu "meidän suvun naisilta ei sitte maitoa tule, muistat vaan antaa pullosta"-mantraa ja imettää nyt taaperoa. Ja on kyllä kiittäny tueasta ja tiedosta. (Ja näitä olis vaikka kuinka monta lisää...)

Voi kyllä rakentavasta tuesta netissäkin on hyötyä. :) Niihin ei varmasti sanallisesti tartuta samalla tarmolla, mutta kyllä ne auttavat! Ja jos nyt mietitään, niin tapasi vain pahentaa asioita, et kai sinä sitä halua?!

[QUOTE="sama";26852456]Mitä mieltä olet vrs ehdottamastani neuvolaan kuuluvasta imetysryhmästä joka olisi automaattinen kuten vauvan kanssa muutkin käynnit? :)[/QUOTE]

No meilläpäin tollanen tavallaan onkin, ei kylläkään pelkästään imetykseen liittyvä, vaan sellanen yleisempi, ja onhan se kiva. :) Se on sellanen jatkojuttu perhevalmennukselle.

[QUOTE="sama";26852478]Voi kyllä rakentavasta tuesta netissäkin on hyötyä. :) Niihin ei varmasti sanallisesti tartuta samalla tarmolla, mutta kyllä ne auttavat! Ja jos nyt mietitään, niin tapasi vain pahentaa asioita, et kai sinä sitä halua?![/QUOTE]

En usko. Ärsyttää hetken JOITAKIN, joku toinen taas saa jotain ajateltavaa. Eri ihmiset vaatii eri lähestymistapoja.

[QUOTE="sama";26852508]Eli jos jollakin on imetysongelmia ja joku paasaa siitä onko hän hyvä äiti, hän saa ajateltavaa? No joo ehkä negatiivisia ajatuksia ja enemmän kuormaa...[/QUOTE]

No onhan tuon NinaTTnki tyyliä jokunen kritisoinu, mutta ite ainaki kuulun niihin, joille se nimenomaan oli justiinsa mitä tarvittiin. :saint:

[QUOTE="sama";26852532]Ahaa ok, no uskon että valtaosaa kommenttisi vain sattuu, mutta kukin tyylillään. Jos et välitä, jatka vain.[/QUOTE]

Åålrait. Näillä mennään. :xmas:

Äitiys- ja imetysasioihin en osaa ottaa kantaa, lapseton kun olen.

Mutta luin blogia sieltä täältä, ja tajusin niin täysin kommenttisi biseksuaalisuudesta. Ettei sitä yhtäkkiä tajunnut olevansa erilainen, vaan tajusi etteivät kaikki muut olekaan samanlaisia kuin itse.

Lapsen viatonta egosentrisyyttä, jos minä tykkään tytöistä ja pojista niin TOTTA KAI se on normi :D

• Tykkää
Reactions: vrs
Mitä vähän kävin blogia vilkaisemassa niin sinä puhut tosi rumasti lapsista, minulle ne on lapsia eikä "räkänokkia". Hyvin näkyy läpi sinun koulutustaso ja sosiaaliluokka tuosta sinun tekstistä.

En jaksanut lukea blogia, mutta mulla tulee mieleen että haetko kenties lisää lukijoita provoilemalla blogissasi ja sitten tuo erittäin provosoiva otsikko hyeenoille täällä? Jos näin, niin kukin käyttäköön aikansa mihin haluaa.

[QUOTE="vieras";26852562]Mitä vähän kävin blogia vilkaisemassa niin sinä puhut tosi rumasti lapsista, minulle ne on lapsia eikä "räkänokkia". Hyvin näkyy läpi sinun koulutustaso ja sosiaaliluokka tuosta sinun tekstistä.[/QUOTE]

Mä puhun kaikista rumasti, se on mun juttu. :saint:

Mut on kasvatettu sellaseks hienostotyttöseks, osaan kaikenmaailman etiketit ja kauniit niiaukset. Istuin vuositolkulla illallisilla hienoissa mekoissa, puhuin kauniisti ja nyökkäilin. Ja se oksetti mua JOKA HETKI.

[QUOTE="arska";26852595]En jaksanut lukea blogia, mutta mulla tulee mieleen että haetko kenties lisää lukijoita provoilemalla blogissasi ja sitten tuo erittäin provosoiva otsikko hyeenoille täällä? Jos näin, niin kukin käyttäköön aikansa mihin haluaa.[/QUOTE]

Mun motiivi palstailuun on tylsyys. AINA. Eilen en saanu unta. Nyt väsyttää, ni en jaksa mitään järkevääkään, mut pelkkä oleminen on liian tylsää. Kohta onneks lähdetään sinne mökille.

Mä puhun kaikista rumasti, se on mun juttu. :saint:

Mut on kasvatettu sellaseks hienostotyttöseks, osaan kaikenmaailman etiketit ja kauniit niiaukset. Istuin vuositolkulla illallisilla hienoissa mekoissa, puhuin kauniisti ja nyökkäilin. Ja se oksetti mua JOKA HETKI.

No mä tavallaan ymmärrän sua, et ole saanut angstata murrosikää ja teini-ikää kunnolla ja se kehitysvaihe tuli vasta nyt. Näin nimittäin kävi ystävällenikin joka joutui olemaan se hienostotyttö koko lapsuuden. :D
Nykyään kyllä fiksu aikuinen, tarvitsi vain sen vaiheen kasvaakseen henkisesti, vaikkakin vähän myöhässä. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan! :D

[QUOTE="hehe";26852631]No mä tavallaan ymmärrän sua, et ole saanut angstata murrosikää ja teini-ikää kunnolla ja se kehitysvaihe tuli vasta nyt. Näin nimittäin kävi ystävällenikin joka joutui olemaan se hienostotyttö koko lapsuuden. :D
Nykyään kyllä fiksu aikuinen, tarvitsi vain sen vaiheen kasvaakseen henkisesti, vaikkakin vähän myöhässä. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan! :D[/QUOTE]

No tota... Mä kyllä angstasin silloin teininä aikalailla. :whistle:

[QUOTE="hmmm";26852664]No jotain outoa on jos nuori aikuinen HALUAA puhua ilkeästi "kaikille". Jostainhan se on oirehtimista. Kenelläkään fiksulla aikuisella ei ole moiseen tarve, viisas ihminen osa taidokkaasti puhua asiansa toisten kalloon.[/QUOTE]

Ei kaikiLLE, vaan kaikista. Ja kaikella rakkaudelahan mä sen teen. Noi mun pikku pilipäät on parasta, mitä mun elämässä on ja ne tasan tietää sen.