Jos haluatte kommentoida mun blogia/ loukkantua sinne kirjotetuista asioista, tehkää se tänään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vrs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26851284]En ole koskaan ymmärtänyt niitä, jotka tuohon blogitekstin tapaan mielipiteensä ilmaisevat. Mihin he sillä pyrkivät ja mitä kuvittelevat saavuttavansa? En tajua. Ne, jotka ovat samaa mieltä, ovat sitä joka tapauksessa. Ne, jotka ovat eri mieltä, nousevat takajaloilleen ja tulevat entistä varmemmiksi omasta kannastaan.

Jos asiat esittää rakentavasti, asiallisesti perustellen, voidaan saaada ihan oikeaa ajatuksen vaihtoa aikaiseksi. Siloin joku voi jopa herätä ajattelemaan oman mielipiteensä oikeellisuutta.

Samaan törmää usein maahanmuuttokeskusteluissa. Mietipä mikä ero, jos joku esimerkiksi kirjoittaa kaikkien neeke....n olevan raiskaajia ja lapsen tappajia jne. tai hän kertoo tilastoja maahanmuuttajien tekemistä raiskauksista asialliseen sävyyn.[/QUOTE]

Hyvin sanottu! (kirjoitettu)

Mä ymmärsin kyllä tepadj:n pointin, kun teksti on liian raskasluettavaa, katoaa se kaikki mielenkiinto jatkaa lukemista.
Kun teksti on huonosti kirjoitettu, ei aihekkaan jaksa kiinnostaa. Vaikka se muutoin kiinnostava olisi.

Mä viittasin tepadj:n muihinkin kommenteihin, oli kyllä aika asiatonta sotkea ap:n ulkonäkö tähän asiaan. Miten se liittyy yhtään mihinkään?

[QUOTE="vieras";26851252]Miksi sä koet tarpeelliseksi huudella sitä ympäriinsä kovaan ääneen?
Haluutko sä suomessa asian kasvoiksi, lisää julkisuutta aiheelle ja lisää harrastajakantaa?

Vai mikä on pointti siinä mainonnassa?[/QUOTE]

Muuthan täällä on huudelleet perhekerhoista yms.

Niin, ehkä tosiaan jonkun mielestä sinun polyamoria-juttusi voivat jossain vaiheessa olla lapsillesi rasite siinä, missä jollekin toiselle lapselle aikainen hoitoonvienti tai pulloruokinta? Mistäs sen tietää, vaikka olisikin, vai tietääkö? Tekeekö se sinusta epäkelvon äidin, jos niin käy?

Missä mielessä? (Mulla ois hetki aikaa vielä valvoa, joten anna mennä, kinataan! :D )

Pyritkö sinä johonkin määrätietoisesti kun puhut kokemuksistasi ja mielipiteistä?

Meinaat että tekstissä kirjaimellisesti yleistettiin kaikki asiaa x tekevät tai päinvastoin?

Jos asia on mielestäni tärkeä, tietysti toivon, että muutkin asiasta samoin ajattelisivat. Jos esimerkiksi lasten varhainen yökyläily on mielestäni lapselle haitallista, luonnollisesti toivon, että kaikki äidit tämän ymmärtäisivät, eivätkä vahingoittaisi lapsiaan.

Tietysti mielipiteen voi ilmaista ihan vain omaksi ilokseen ja sillon tietenkin on aivan sama, miten sen muotoilee. Varsinkin, jos ei välitä siitä, voiko joku siitä loukkaantua. Nämä aihepiirit ovat kuitenkin aika herkkiä monille. Harva haluaa olla huono äiti.

Jos jotain blogia kirjottaisin niin kyllä perustaisin siinä korrektiin ja asialliseen tekstiin, kielioppisääntöjä unohtamatta. Myös tuo fontti on aivan karmeaa, samaa kamaa kuuluisan comic sans ms:n kanssa. Kumipuu on hyvä ja ottaa itse ne lääkkeensä

Diipadaapa, sulta ei asiallinen teksti ainakaan näytä sujuvan joten toivottavasti jätät blogin perustamisen väliin.

Missä mielessä? (Mulla ois hetki aikaa vielä valvoa, joten anna mennä, kinataan! :D )

En ole tuo edellinen mutta varmasti on jos seksiasioista puhutaan omien ja vieraiden lasten kuullen perhekerhossa. Ei muutkaan vanhemmat ja pariskunnat niin toimi. Siinä tehdään perheestä ohjelmanumero. Väliaikaiset seurustelusuhteet ja niihin liian nopeasti lapsen mukaan vetäminen voi olla haitallista. Lapsille kuuluisi esitellä vasta vakavat suhteet. Näin olen lukenut kaikista uusperheinfoistakin. Meillä siis uusperhe niin on tullut luettua. Polyamoriset suhteet on usein vaihtelevia. Taisi vieras vähän liioitella tuossa perhekerhoasiassa.

Jos piirteenä on muiden tuomitseminen, sitten on.
Sanotaan, että tulee hyväksyä itsensä sellaisena kuin on.
Toisaalta, sitten VOI olla helpompi olla tuomitsematta muita, mutta jos se on piintynyt huono piirre, sitten on ja niitähän meillä kaikilla on.

Ihan hauska pointti, että hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, kaikkine virheineen -joihin kuulu se, ettei hyväksy sellaisia muissa ;)

No joo. Mua vaan ahdistaa aina se, kun joku tohtii kellekään mennä sanomaan soveltuvuudesta äidiksi yhtään mitään, jos kuitenkaan ei ole "kuin" korvikkeista tai päivähoidoista kyse. Maailmassa kun on sellaisiakin äitejä, jotka oikeasti tekevät lapsilleen pahaa. Että ihan kuin se korviketta antava äiti ei voisi lastaan rakastaa yli kaiken ja olla lapselleen tärkein ja ihanin, ihan vaan siksi kun ei imetä. Että ei ole paras äiti lapselleen sen takia. Sen tuttipullon takia.

[QUOTE="vieras";26851337]En ole tuo edellinen mutta varmasti on jos seksiasioista puhutaan omien ja vieraiden lasten kuullen perhekerhossa. Ei muutkaan vanhemmat ja pariskunnat niin toimi. Siinä tehdään perheestä ohjelmanumero. Väliaikaiset seurustelusuhteet ja niihin liian nopeasti lapsen mukaan vetäminen voi olla haitallista. Lapsille kuuluisi esitellä vasta vakavat suhteet. Näin olen lukenut kaikista uusperheinfoistakin. Meillä siis uusperhe niin on tullut luettua. Polyamoriset suhteet on usein vaihtelevia. Taisi vieras vähän liioitella tuossa perhekerhoasiassa.[/QUOTE]

Me kyllä puhuttiin kahvipöydässä, lapset leikki(i) toisaalla. Jokunen ehkä juoksi ohi, muttei niin, että jutun juonesta olis kiinni saanu.

Mitä taas meidän omiin lapsiin tulee, ei ne mitään normaaleista kaverikyläilyistä poikkeavaa oo mun tietääkseni joutunu todistamaan. Meillä ei oo tapana olla intiimejä lasten nähden.

Mä en siitä polyamoriasta sinänsä ala kinaamaan, kirjoitin jo silloin, että minusta se on ihan ok.

Mutta se pointti: kaikille ei ole.

Saako polyamorian vastustaja sanoa sulle, että teet suhteillas lapsillesi hallaa ja siksi et ole paras äiti lapsillesi? Jos kerta sä voit sanoa esim. korvikevauvan äidille vastaavaa siitä korvikeasiasta?

Blogista sanoisin, että ihan sama. Mun elämää ei liikauta pätkän vertaa jonkun tuntemattoman henkilön nettipaasaukset. Ja mun mielipiteeni taas on, että nuo polyamoriajutut ovat pelkkää erikoisuudentavoittelua ja huomion hakemista. Ja olenpa sitäkin mieltä, että kyseisenlaiset tyypit eivät sovi vanhemmiksi. Kyseisenlaista sopimattomuutta vanhemmaksi ei lievennä yhtään se seikka, vaikka imettäisi lastaan 5-vuotiaaksi tai hoitaisi kotona 18-vuotiaaksi. Vanhemmaksi voi alkaa sitten siinä kohtaa, kun on kasvanut aikuiseksi ja pystyy antamaan lapsille tasapainoisen ja onnellisen elinympäristön.

[QUOTE="vieras";26851342]Olen eri vieras :) Pitäisi keksiä joku nimimerkki, kun alkaa oikein keskustella. En vain tiennyt nyt alkavani, kunhan heitin kommentin. Minun mokani siis sori :) Vastaukseni jo laitoinkin.[/QUOTE]

Rekkaa ja ole vaikka.... Eloveena? Hymiöistä ja kirjotustyylistä tuli vaan mieleen. :D

Ihan hauska pointti, että hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, kaikkine virheineen -joihin kuulu se, ettei hyväksy sellaisia muissa ;)

No joo. Mua vaan ahdistaa aina se, kun joku tohtii kellekään mennä sanomaan soveltuvuudesta äidiksi yhtään mitään, jos kuitenkaan ei ole "kuin" korvikkeista tai päivähoidoista kyse. Maailmassa kun on sellaisiakin äitejä, jotka oikeasti tekevät lapsilleen pahaa. Että ihan kuin se korviketta antava äiti ei voisi lastaan rakastaa yli kaiken ja olla lapselleen tärkein ja ihanin, ihan vaan siksi kun ei imetä. Että ei ole paras äiti lapselleen sen takia. Sen tuttipullon takia.

Joskus on pakko _yrittää_ hyväksyä itsensä, vaikka piirteenä olisi muiden tuomitseminen tai perfektionismi (sillä tavoin, ettei hyväksy joko omia tai muiden virheitä tai kumpaakaan). Vaikeaa ellei mahdotonta se on, jos ei hyväksy omiakaan virheitä mutta vuosien kasvulla ja työllä, voi oppia hyväksymään edes vähän paremmin.

Mielestäni moinen täydellisyydentavoittelu ei ole sama asia kuin tuomitseminen.

Mä en siitä polyamoriasta sinänsä ala kinaamaan, kirjoitin jo silloin, että minusta se on ihan ok.

Mutta se pointti: kaikille ei ole.

Saako polyamorian vastustaja sanoa sulle, että teet suhteillas lapsillesi hallaa ja siksi et ole paras äiti lapsillesi? Jos kerta sä voit sanoa esim. korvikevauvan äidille vastaavaa siitä korvikeasiasta?

Tietysti SAA sanoa, mutta ei mun siitä tarvii välittää tai sitä tarvii uskoa. :)

Mun elämän suola on ihmiset, jotka jaksaa kinata mun kanssa. Mun "ihminen" jaksaa ja se on ihanaa. :heart:

Tietysti SAA sanoa, mutta ei mun siitä tarvii välittää tai sitä tarvii uskoa. :)

Mun elämän suola on ihmiset, jotka jaksaa kinata mun kanssa. Mun "ihminen" jaksaa ja se on ihanaa. :heart:

No joo, en mäkään sit välitä enkä usko tuota sun blogias :)

Uskon kyllä tuon kinaamisen. Itse tykkään enemmän sellaisesta mielipiteenvaihdosta, jossa perustellaankin niitä mielipiteitä ja pohdiskellaan, eikä vain kinata kinaamisen vuoksi :) Siispä öitä :wave:

Blogista sanoisin, että ihan sama. Mun elämää ei liikauta pätkän vertaa jonkun tuntemattoman henkilön nettipaasaukset. Ja mun mielipiteeni taas on, että nuo polyamoriajutut ovat pelkkää erikoisuudentavoittelua ja huomion hakemista. Ja olenpa sitäkin mieltä, että kyseisenlaiset tyypit eivät sovi vanhemmiksi. Kyseisenlaista sopimattomuutta vanhemmaksi ei lievennä yhtään se seikka, vaikka imettäisi lastaan 5-vuotiaaksi tai hoitaisi kotona 18-vuotiaaksi. Vanhemmaksi voi alkaa sitten siinä kohtaa, kun on kasvanut aikuiseksi ja pystyy antamaan lapsille tasapainoisen ja onnellisen elinympäristön.

Jee! Ollaan passaavia! :xmas: