jos H1N1-rokote ei kelpaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja disa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
KÄYKÄÄ LUKEMASSA SIKAINFLUENSSA NOSTON (ETUSIVULLA SIIS) KESKUSTELUA, VARSINKIN TÄMÄN KATRINAISEN KIRJOITUKSET NORJAN TILANTEESTA . Itse eka epäilin rokotetta, nyt en enää yhtään. Se minkä voin tehdä lasteni ja itseni eteen,sen teen! Pahempi se tauti on pienille lapsille ja raskaana oleville/juuri synnyttäneille kuin se rokotus!

Siis Norjassa on kuollut 13 ihmistä ja ainakin 100 000 sairastunut! Kuolleisuus on siis yksi kymmenestätuhannesta eli paljon pienempi kuin mitä on jokavuotisissa kausi-influenssoissa!

Kausi-influenssa on tappanut jälkitauteihin joka syksy Suomessakin noin 2000 ihmistä (vaikka lehdet eivät ole asiaa noteeranneetkaan). Ja sinä panikoit 13 kuolleesta Norjassa? Miten pystyi viimesyksyisen influenssa-aallon aikana elämään rauhassa ilman rokotusta?

Te ootte ihmiset oikeasti laskutaidottomia päljiä joita on liian helppo pelotella mutta senkun otatte rokotteet! Mutta tuollaisten törppöjen on kyllä turha tulla osottelemaan sormella syyttävästi niitä jotka EIVÄT ota rokotetta!

Ja sinulla on vara sanoa minua törpöksi :D
Okei, no minä en ko. tautia vastasyntyneelle lapselleni halua enkä kyllä noille isommillekaan ja tuollahan oli että suurin uhka lapsikuolleisuuden nousulle norjassa on nyt että siellä alkaa olla osastot täynnä :/

Ja sinulla on vara sanoa minua törpöksi :D
Okei, no minä en ko. tautia vastasyntyneelle lapselleni halua enkä kyllä noille isommillekaan ja tuollahan oli että suurin uhka lapsikuolleisuuden nousulle norjassa on nyt että siellä alkaa olla osastot täynnä :/

Mutta Suomessa EI ole lastenosastot täynnä, et kai sä lapsias Norjan sairaaloihin ajatellut roudata?

juuri kirjoitti katrinainen sinne lisää...käys nyt lukemassa Virpi

Virpi: juu ei vielä ole täynnä, mutta kai ne normaali influenssa potilaatkin siellä nyt ja vielä sikainfluenssa potilaat päälle joita varmasti alkaa olemaan enenevässä määrin!

Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Mutta Norjassahan on uutisten mukaan olevan sitä vakavampaa tautia vain liikkeellä. Ainakin jonkun uutisen mukaan...
Suomesta kun ei kukaan tiedä tällä hetkellä.

No juuri tuolla toisessa ketjussa tiesivät kertoa ettei ole, sama virus on kuin täälläkin

Ja mielestäni on aika hurja luku että Norjassa sai tartunnan 5 päivän sisään 75 000 ihmistä

No onhan se huisin hurjaa juu mutta mihin sinä vertaat? Normaalistikin aina kun on jokin influenssavirus liikkeellä niin muutama kymmenentuhatta sairastuu per päivä että siinä se "hurja" kutistui ihan tavallisen tylsäksi ilmiöksi!

Current situation

Globally, teenagers and young adults continue to account for the majority of cases, with rates of hospitalization highest in very young children. Between 1% to 10% of patients with clinical illness require hospitalization. Of hospitalized patients, from 10% to 25% require admission to an intensive care unit, and from 2% to 9% have a fatal outcome.

Overall, from 7% to 10% of all hospitalized patients are pregnant women in their second or third trimester of pregnancy. Pregnant women are ten times more likely to need care in an intensive care unit when compared with the general population.

http://www.who.int/csr/disease/swineflu/notes/briefing_20091030/en/index.html

juuri kirjoitti katrinainen sinne lisää...käys nyt lukemassa Virpi

Virpi: juu ei vielä ole täynnä, mutta kai ne normaali influenssa potilaatkin siellä nyt ja vielä sikainfluenssa potilaat päälle joita varmasti alkaa olemaan enenevässä määrin!

Kuka katrinainen missä? Minä ammennan tietoni sellaisista lähteistä kuin Duodecim ja Suomen lääkärilehti sekä ennen kaikkea oma kokemukseni työstä suomalaisessa terveydenhuollossa kohta 20 v ajan. Että on tässä joku räkätauti ja keuhkokuume nähty ja influenssa itsekin sairastettu! Ei taida katrinaisella olla minulle paljon lisätietoja annettavana!

Mutta ennen olin siis vastaan nyt kun oikeesti jaksoi lukea ja perehtyä ja kysellä tietävämmiltä asiasta niin olen sitä mieltä että otan ja lapset ottaa! Toivottavasti keretään :) . Ei ole tarvetta vängätä tai mitään enää asiasta,sanonpahan vain että ottakaa nyt ihmiset selkoo asioista ennen kuin ruvetaan vääntään.

Ja noi kokemukset monen vuoden ajalta on niin joka ikisessä ketjussa nyt nähty että en jaksa kuin :laugh: sinulle virpi

Raskaana oleva on AINA alttiimpi infektioille kuin ei-raskaana oleva, sillä raskaus on immunosupressiivinen tila! Tarkoittaa että vastustuskyky on alentunut! Immuunipuolustus on lamassa!

Tämä siksi että sikiö on puoliksi vierasta materiaalia (isän puolen perimä), jolloin äidin immuunipuolustus on tilassa joka sietää tuon "vieraan kudoksen sisällään". Ei siis hylji!

Näinollen virukset ja bakteeritkin iskevät hanakammin, toisaalta taas autoimmuunisairaudet (esim. reuma) voivat samasta syystä johtuen olla raskauden aikana tavallista oireettomampiakin! Kun elimistö ei tosiaan hyökkää niin hanakasti omiakaan kudoksia vastaan, kuten autoimmuunisairauksissa yleensä tekee!

Siksi ei ole ihme, että influenssa on vaarallisempi raskaanaoleville. Niin se on JOKA SYKSY!

Mutta ennen olin siis vastaan nyt kun oikeesti jaksoi lukea ja perehtyä ja kysellä tietävämmiltä asiasta niin olen sitä mieltä että otan ja lapset ottaa! Toivottavasti keretään :) . Ei ole tarvetta vängätä tai mitään enää asiasta,sanonpahan vain että ottakaa nyt ihmiset selkoo asioista ennen kuin ruvetaan vääntään.

Ja noi kokemukset monen vuoden ajalta on niin joka ikisessä ketjussa nyt nähty että en jaksa kuin :laugh: sinulle virpi

Niinhän varmasti on nähty mutta sehän ei minun kokemuksiani käsittääkseni mitenkään mitätöi? Ongelma on lähinnä siellä sinun päässä tätä keskusteluketjua!

Siis on nähty teidät harmaat joka keskustelussa kertomassa "monen vuoden kokemuksestanne" jota en kyllä usko, en sitten ollenkaan.

Viimeinen lause meni hieman ohi, ei ole ongelmaa ja niin kuin sanoin ymmärrän kyllä ihmisiä jotka epäilee mutta ei kun sitä tietoa hakemaan aiheesta ja nimen omaan tietoa. EI kannata uskoa mihinkään tällaisiin harmaisiin Virpeihin jossain kaksplussan mitäs nyt puolella jotka väittävät olevansa vaikka mitä.

Juu ja potilaan itse maksettavakasi myös hoidot sairauksiin ja vaivoihi jotka ne on ite aiheuttanu mm. tupakalla, alkoholilla, lisäaineilla, roskaruualla, jne. Tai jos kolaroit liikenteessä ja oma syy, ja loukkaannut ni ite maksat hoitokulut.

Siis on nähty teidät harmaat joka keskustelussa kertomassa "monen vuoden kokemuksestanne" jota en kyllä usko, en sitten ollenkaan.

Viimeinen lause meni hieman ohi, ei ole ongelmaa ja niin kuin sanoin ymmärrän kyllä ihmisiä jotka epäilee mutta ei kun sitä tietoa hakemaan aiheesta ja nimen omaan tietoa. EI kannata uskoa mihinkään tällaisiin harmaisiin Virpeihin jossain kaksplussan mitäs nyt puolella jotka väittävät olevansa vaikka mitä.

No se on kyllä totta sillä kuka tahansa voi täällä väittää olevansa mitä tahansa! Sitä tarkoitin sillä viimeisellä lauseella joka "meni vähän ohi".

Mutta voi kun olisit yhtä kriittinen kaiken muunkin lukemasi suhteen. ei nuo toimittajat lehdissäkään mitään luotettavia tai asiantuntevia ole, ei kannata uskoa katrinaisia tai muitakaan kirjoittajia vaikka he kuinka kirjoittaisivat sitä mitä sinä HALUATKIN lukea ja uskoa!

Helppohan on olla uskomatta sitä mitä ei halua uskoa mutta yritähän laajentaa kriittistä valikoivaa uskomista noihin sikainfluenssakohu-uutisiinkin niin ne Norjan 13 kuollutta eivät enää olekaan kuin pikku-uutinen yleisellä väestötasolla ja sen mukaanhan sinäkin omista rokotuksistasi päätät!

sanoinko että olen lukenut jotain lehtiä B) . En ole uskonut mitään katrinaista, sanoin vain jotta tilanne ehkä sama hyvinkin pian suomessakin. En minä halua uskoa mitään, minä teen niin kuin oikealta tuntuu. En ole sanonut että rokote olisi tuiki vaaraton mutta koen sen hyödyt suurempina kuin haitat. Olen myös miettinyt tuon hermosto sairaus puolen yms rokotuksiin liitetyt "sairaudet" ja kyllä olen valmis silti ottamaan rokotteen :) koska koen sen hyödyt itselleni tärkeämmiksi ja nämä sairaudet sellaisiksi joiden kanssa pystyisimme elämään.

sanoinko että olen lukenut jotain lehtiä B) . En ole uskonut mitään katrinaista, sanoin vain jotta tilanne ehkä sama hyvinkin pian suomessakin. En minä halua uskoa mitään, minä teen niin kuin oikealta tuntuu. En ole sanonut että rokote olisi tuiki vaaraton mutta koen sen hyödyt suurempina kuin haitat. Olen myös miettinyt tuon hermosto sairaus puolen yms rokotuksiin liitetyt "sairaudet" ja kyllä olen valmis silti ottamaan rokotteen :) koska koen sen hyödyt itselleni tärkeämmiksi ja nämä sairaudet sellaisiksi joiden kanssa pystyisimme elämään.

No niin asiahan on sitten kohdaltasi reilassa. Itse taas otan sen mitättömän pienen kuolemanriskin mikä sikatautiin liittyy ja sen otamme itseasiassa koko perhe! Voihan sitä tukehtua vaikka iltasämpyläänsä ja kuolla että kuolemanriskejähän tässä otetaan sen kummemmin ajattelematta koko ajan!

Alkuperäinen kirjoittaja disa:
oletko valmis itse maksamaan omat ja lastesi hoitokustannukset, jos sairastutte?

Olisi mielestäni kohtuullista, että jos ehdoin tahdoin kieltäytyy verovaroilla tarjottavasta rokotteesta, samalla allekirjoittaisi sitoumuksen maksaa itse kaikki mahdolliset hoitokulut, jotka olisi vältetty rokote ottamalla.

Me kaikki sitten maksamme näiden huuhaa-terveysintoilijapummien aiheuttamia kustannuksia.

Olisi kohtuullista että, lihavat jotka kieltäytyvät laihduttamasta maksavat oman hoidon. Olisi kohtuullista että, alkoholistit maksavat oman hoidon jos kieltäytyvät katkaisuhoidosta. Olisi kohtuullista että, tupakkaa polttavat maksavat oman hoidon jos he kieltäytyvät lopettamasta. Olisi kohtuullista että, narkkarit jotka kieltäytyvät vierotushoidosta maksavat oman hoidon. Olisi kohtuullista että, ne ihmiset jotka kieltäytyvät mistä tahansa terveyden edistävästä toiminnasta maksaisivat oman hoidon. Lista on loputon....

MIETI MITÄ KIRJOITAT!

Olisi kohtuullista että jokainen tupakoiva äiti maksaisi itse lapsensa eritysopetuksen, samoin alkoholistiäidit, lihavat äidit maksaisivat lapsensa diabeteksen hoidon automaattisesti ym ym

Ja kaikki ne tyhmät jotka ovat valinneet puolisokseen sellaisen jolla huonot geenit, ruoskittaisiin perse paljaana torilla koska lapsista tullut vammaisia, tyhmiä tai rumia. Hei oikeesti!

Mitä riskejä Pandemrixiin liittyy?
Pandemrixin tavallisimmat sivuvaikutukset (useammalla kuin 1 rokoteannoksella 10:stä) ovat päänsärky, nivelkipu (artralgia), lihaskipu (myalgia), injektiokohdan reaktiot (kovettuminen, turvotus, kipu ja punoitus), kuume ja väsymys. Pakkausselosteessa on luettelo kaikista Pandemrixin ilmoitetuista sivuvaikutuksista.
Pandemrixia ei saa antaa potilaille, jotka ovat saaneet anafylaktisen reaktion (vakava allerginen reaktio) jostakin rokotteen komponentista tai jostakin rokotteen hyvin pieninä määrinä sisältämistä aineosista, kuten kananmuna- tai kanaproteiinista, ovalbumiinista (kanamunan valkuaisen proteiini), formaldehydista, gentamysiinisulfaatista (eräs antibiootti) ja natriumdeoksikolaatista. Pandemian aikana näille potilaille voi kuitenkin olla tarkoituksenmukaista antaa rokotetta, kunhan elvytysvälineet ovat saatavilla.
Miksi Pandemrix on hyväksytty?
Mallirokotteesta ja viruskannan vaihtamisesta saatujen tietojen perusteella CHMP katsoi, että Pandemrixin hyöty on sen riskejä suurempi ehkäistäessä influenssaa, kun H1N1-pandemiasta on annettu virallinen ilmoitus. Komitea suositteli myyntiluvan antamista Pandemrixille.
Pandemrix on saanut myyntiluvan ns. poikkeuksellisissa olosuhteissa. Se tarkoittaa, että lääkevalmisteesta ei ole ollut mahdollista saada täydellistä tietoa. Euroopan lääkevirasto (EMEA) tarkastaa vuosittain mahdollisesti saataville tulevat uudet tiedot, ja tätä yhteenvetoa päivitetään tarvittaessa.
Mitä tietoja Pandemrixista odotetaan vielä saatavan?
Pandemrixiä valmistava yhtiö kerää tietoja rokotteen turvallisuudesta ja tehosta ja välittää nämä tiedot CHMP:n arvioitavaksi.
Miten voidaan varmistaa Pandemrixin turvallinen käyttö?
Pandemrixiä valmistava yhtiö kerää tietoja rokotteen turvallisuudesta sen käytön aikana. Tähän sisältyvät tiedot sen sivuvaikutuksista ja turvallisuudesta vanhuksilla, raskaana olevilla naisilla, vakavasti sairailla potilailla ja ihmisillä, joiden puolustusjärjestelmässä on ongelmia.
Muita tietoja Pandemrixista
Euroopan komissio myönsi koko Euroopan unionin alueella voimassa olevan myyntiluvan GlaxoSmithKline Biologicals s.a. -yhtiölle Pandemrixin H5N1 -mallirokotetta varten 20. toukokuuta 2008. H1N1 -rokotetta koskeva myönteinen lausunto annettiin 24. syyskuuta 2009.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koskee niin tätä kuin muitakin rokotteita: rokottamattomat pysyvät terveinä vain, koska enemmistö otta rokotteen.

Tuo nyt ei ainakaan pidä paikkansa.

Ai miten niin ei pidä paikkaansa?

Riittävän moni kun on vastustuskykyinen rokotteen ansiosta, taudin leviäminen loppuu. Kun leviäminen loppuu, ei sitä voi saada nekään, jotka eivät ole taudille vastustuskykyisiä. Kun taudilla ei ole paikkaa missä lisääntyä eli ihmistä mihin tarttua, se lopulta häviää maailmasta. Nyt nopeasti googlettaan, mikä tauti on periaatteessa hävinnyt maapallolta rokotteen ansiosta... ;)

Yhteistyössä