jos esikoisella on vanhanaikainen nimi, pitääkö nuoremmallakin olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pirhana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pirhana

Vieras
en keksi MILLÄÄN viehättävää, vanhanaikaista nimeä Senjan pikkusiskolle :mad:
olen surffannut netissä ranne kipeänä & kävin jopa kirjastossa tutkimassa nimikirjoja, mutta mikään ei iske tai jos iskee, on jo tuttavapiirissä varattu ! :(
olen miettinyt Saanaa, mutta se sotisi sitä vastaan että pidän kökkönä jos lasten nimet alkavat samoin kirjaimin. nimessä ei myöskään saisi olla kirjainta R , sillä itse taistelin r-vian kanssa koko ala-asteen ja kyllä vain, nimessäni on ärrä.... pojasta olisi tullut Otso, mutta tytölle en keksi nimeä en sitten millään!!!!!

Hilja? Aava? Hilma? eikä välttämättä tarvitse olla vanha. laitat jonku vaan niihi sairaalan papereihin ja tutustut lapseen rauhassa kotona ja päätät lapsen mukaan mikä hänelle sopisi..

Ei tarvitse. :)

Ihan kuten niiden ei tarvitse alkaa samalla kirjaimella. Onhan se jännä, jos toinen on Jukka Antero ja toinen Giuseppe Alejandro, mutta Senjan siskoksi käy melkein mikä nimi tahansa! Mieti ihmeessä nimi tälle uudelle tytölle ihan vain hänelle äläkä suotta sovita siskon kanssa yhteen.

Musta tuntuu, että toi on enemmän nykypäivän juttu, että sovitetaan nimiä yhteen. 50+ -vuotiailla sisarukset on usein ihan eri nimisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä vain;25193244:
Musta tuntuu, että toi on enemmän nykypäivän juttu, että sovitetaan nimiä yhteen. 50+ -vuotiailla sisarukset on usein ihan eri nimisiä.

Niinpä. Isälläni on kahdeksan sisarusta ja heidän nimensä muistuttavat toisiaan ainoastaan sillä, että ovat kohtalaisen tyypillisiä oman aikansa nimiä. Heitä ei ole nimetty teeman mukaan ja parempi niin, ainutlaatuisia ihmisiä kun ovat.

en keksi MILLÄÄN viehättävää, vanhanaikaista nimeä Senjan pikkusiskolle :mad:
olen surffannut netissä ranne kipeänä & kävin jopa kirjastossa tutkimassa nimikirjoja, mutta mikään ei iske tai jos iskee, on jo tuttavapiirissä varattu ! :(
olen miettinyt Saanaa, mutta se sotisi sitä vastaan että pidän kökkönä jos lasten nimet alkavat samoin kirjaimin. nimessä ei myöskään saisi olla kirjainta R , sillä itse taistelin r-vian kanssa koko ala-asteen ja kyllä vain, nimessäni on ärrä.... pojasta olisi tullut Otso, mutta tytölle en keksi nimeä en sitten millään!!!!!

Ennen kuin ehdin lukea loppuun, niin mieleen tuli Saana ja Sanni. Tosin mun mielestä Senja ei kuulosta yhtään vanhanaikaiselta nimeltä.

No ei kai tartte olla mutta itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että kuulostaa vähän hassulta jos lapset on nimetty tyyliin "Martta ja Janette". Ts itse tykkään että nimet ovat jotenkin kuitenkin "samaa paria" eli ei niin että toinen nimi ns. vanha nimi ja toinen sit joku keksimällä keksitty nykynimi.

Yhteistyössä