Jos eronnut lapsen isästä, annatteko lapsen isän tulla lapsenne juhliin?

  • Viestiketjun aloittaja kysymyssstä
  • Ensimmäinen viesti
vieras*
Mun mies ei hyväksyisi, en ainakaan usko. Oman exäni voisin vaikka jouluksi ottaa mahd. Puolisonsa kanssa samoihin kemuihin. Nykyisen exää en, en ole varma onko sen tunteet kaikki miestäni kohtaan kuollu. Vaivaantuisin.. Mies saa kuitenkin mennä jos haluaa, itse en halua olla paikalla. Rippi tms. Juhlat eriasia, ja niihin alkaakin jo senverran että mieli muuttunu varmasti.
Estääkö miehesi muuten lasta taapaamasta omaa isäänsä? Tai taapaako nykyinen miehesi omia lapsiaan?
 
"Mintus"
Jos haluat vain parasta lapsellesi ja isästä tai hänen nyksästään ei ole todellista vaaraa kenellekään, kysyt asiaa lapselta!
Huomioi, että kyseessä on lapsesi juhlat ja isä on hänen isänsä riippumatta siitä mitä mieltä sinä ko. isästä olet.
Nimimerkillä erään idiootin exä, joka kuitenkin halusi aina toimia lasten parhaaksi
 
niin että mikä oikeus äidillä olisi taas kerran kieltää isää tulemasta oman lapsensa synttäreille tai muihin vastaaviin?? tää on aina tätä epätasa-arvoa, että kun erotaan, ni isä menettää lapset suhteellisen totaalisesti, kun ne useimmiten jää äidille, ja sitten äiti saa näämmä alkaa päättämään tällaisetkin asiat. huh huh.
 
niin että mikä oikeus äidillä olisi taas kerran kieltää isää tulemasta oman lapsensa synttäreille tai muihin vastaaviin?? tää on aina tätä epätasa-arvoa, että kun erotaan, ni isä menettää lapset suhteellisen totaalisesti, kun ne useimmiten jää äidille, ja sitten äiti saa näämmä alkaa päättämään tällaisetkin asiat. huh huh.
Niin ja sitten mamman uus poikkis on tietty kutsuttu, mutta isukin huora ei.
 
  • Tykkää
Reactions: Irski
Olen antanut exän tulla lastensa juhliin, myös naisystävänsä (muutamat) ovat saaneet tulla, kuten ex-anoppikin.
Oli tuossa 15 vuodessa 2 vuotta kun en kutsunut synttäreille, koska huoritteli, elatusmaksua olisi pitänyt pienentää, ei pojat tarvitse synttäreitä , juhlia, mopoja, mopokortteja yms. Annoin sitten elareiden jäädä samaan mitä ne oli, mutta alentamiseen en suostunut (maksaa 350e kuukuaudessa yhteensä kahdesta teinistä, joista molemmilla lääke- ja kuntoutuskulujakin).
Kaikki synttärit ja rippijuhlat yms olen maksanut minä, exä ei ole juhlien järjestämiseen koskaan osallistunut millään lailla. Pojille en ole isäänsä haukkunut, onneksi minulla on aviomies ja ystäviä joille voi avautua.
 
no-huh
niin että mikä oikeus äidillä olisi taas kerran kieltää isää tulemasta oman lapsensa synttäreille tai muihin vastaaviin?? tää on aina tätä epätasa-arvoa, että kun erotaan, ni isä menettää lapset suhteellisen totaalisesti, kun ne useimmiten jää äidille, ja sitten äiti saa näämmä alkaa päättämään tällaisetkin asiat. huh huh.
No mikä ttu se on että sen äidin pitäis järkätä ne synttärit?? Miksei se isä koskaan järjestä synttäreitä lapselleen???
 
jdob
Ex ja hänen nykyinen vaimonsa eivät ole tervetulleita lasten synttäreille vaikka ihan väleissä olemmekin. Lapsille pidetään heidän luonaan erikseen synttärit isän puolen suvulle, kummeille ja kavereille. Eromme oli minulle niin traumaattinen kokemus, kiitos exän ja hänen vaimonsa, että haluan pitää kotini ex-vapaana alueena elämässäni. Kaiken sen jälkeen, mitä tekivät minulle, minulla on tähän oikeus. Tästä eivät lapset kärsi. Rippijuhlat ym. tullaan jatkossa viettämään tietysti yhdessä. Vuokrataan oletettavasti juhlatila.
 
jdob
Joskus joutuu valitsemaan kahdesta huonosta vaihtoehdosta vähemmän huonon. Jos oma mielenterveys ei kestä exän vierailuja omassa kodissa, on lapsille pienempi paha järjestää molempien vanhempien luona erilliset synttärit. Omat lapseni asuva vuoroviikoin eli heillä on kaksi kotia, ja lasten mielestä on ihan normaalia juhlia synttäreitä molemmissa kodeissa.
 
vierassss
En,ei kyllä tapaa lastaan muutenkaan joten en ymmärrä miksi kerran vuodessa pitäisi sittetn saada olla niin isää ja tulla syntymäpäiville/kevätjuhliin tms JOS nyt sattuu muistamaan että moiset bileet on tulossa.Tänä vuonna ei muistanut edes syntymäpäivää.Viime joulujuhliin ilmestyi humalassa/kamoissa ja alkoi huutaa.On siis alkoholisoitunut ja muutenkin elämästä aikalailla vuosia sitten jo syrjäytynyt(töissä ei ole ollut vuosiin,vakituista asumtoa ei ole,päihdeongelma) vaikka nuori mies onkin:/Jos olini ns ihan normaalit kuviot niin tottakai olisi tervetullut! En vaan enää vuosien jälkeen jaksa soitella kahta viikkoa tihenevään tahtiin että muistathan varmasti ja olethan soveliaassa kunnossa ja sitten saattaa silti jättää tulematta tai olla esim humalassa ja aihettaa täyden katastrofin.
 
"Olen"
Exän,mutta se ei suostu tulemaan meille juhliin vaikka erosta jo 10-vuotta.Ja uusi kumppanikin olisi tervetullut toki.Tapaa kyllä lapsiaan muuten,mutta esim.rippijuhlat jätti väliin
 
viera.s
Eksän tyttis ei ole juuri halunnut lasteni kanssa olla. Eivät ole läheiset. Nämä juhlat, mihin nyt mietin tätä mahdollista "päästämistä", ovat 23-vuotiaan tyttäreni kihlajaiset, joihin olen luvannut antaa oman kotimme käyttöön (nykyinen koti on minun ja nykyisen mieheni yhteinen).
Etkö sinä herran tähden anna aikuisen ihmisen itse päättää, ketä haluaa juhliinsa kutsua?
 

Yhteistyössä