Jos ei vauva huoli pulloa eikä äiti voi imettää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pulloruokkija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pulloruokkija

Vieras
Monesti sanotaan noissa imetyskeskusteluissa, ettei lapsi huoli pulloa. Voiko sitten käydä niin, että jos äiti ei syystä tai toisesta voi imettää, niin lapsi ei huoli pulloakaan? Vai juoko vauva pullosta jos on ihan pienestä asti pulloa saanut?

Vauva ei tapa itseään nälkään. Eli ottaa maitonsa siitä mistä saa. Hieman isompi vauva tottakai on jo ehtinyt tottua joko rintaan tai pulloon, ja uusille tavoille oppiminen voi viedä aikaa.

Joo mä aina sanon että meidän neiti ei huoli pulloa. Mutta toki se sitä huolisi ennen kuin nälkään kuolisi. Luulen vaan että se menee aika hysteeriseks sitten kun pulloon ja mukiin siirtyminen väistämättä on edessä. :/

Kaippa se lapsi jossain vaiheessa huolii pullon, kun oikein kunnoin nälkä tulee. Eri asia on, voiko joku huudattaa turhan takia pientä.
Meillä poika sai pullosta alkuun ja kun tottui tissiin ei pulloa enään huolinut..siis kunnon huudatuksella varmaan olis huolinut juu.

Varmasti juo, jos tottuu siihen jo ihan pienenä, koska imemisrefleksi on kuitenkin tosi vahva vastasyntyneellä. (Mä en ole saanut vauvojani laitoksella syömään pullosta, mutta hoitajat saivat ihan tosta vaan, kun piti antaa lisämaitoa alhaisten verensokerien takia.) Toisaalta taas, pullo ei ole pakollinen, vaan maidon voi tarjoita myös hörppyyttämällä, joko ihan tavallisesta mukista tai erityisestä hörppyytysmukista. Tai sitten voi käyttää pullossa erilaisia pehmeitä nokkia, joista maito kuitenkin imetään.

Meillä on käynyt niin, ettei yksikään lapsista huolinut pulloa kuin "viimeisessä hädässä", kun ei opeteltu myös pullolle ihan alusta asti.

Hyvä kuulla. Monesti aikaisemminkin olen miettiny tätä, mutta en ole muistanu kysyä mistään. Pienenä huolenaiheena ollu, kun vähän pessimistisesti uskon ettei maito nouse tälläkään kertaa...

Yhteistyössä