Jos ei ole varaa maksaa maltaita lapsen kengistä, niin onko parempi..

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos ei ole rahaa ja haluaa satsata kenkiin, voi käydä alennusmyynneissä. Ostin itse neljät vedenpitävät kengät hintaan noin 80?. Mukana 2 Vikingit, 1 Reimatecit ja 1 Eccot. Koossa 22- 31. Toppakamppeetkin kannattaa ostaa jo joulun jälkeen tai keväällä seuraavaksi talveksi tarvitseville.
Itse oon sitä mieltä ettei alesta oikein kannata ostaa tulevalle kesälle talvelle tai minne lie puolen vuoden päähän kenkiä, koska lapsen jalka kasvaa nopeasti ja tärkeintä kengässä on se, että se on oikean kokoinen.
Minä ostan silti. Aina. Mutta, enpä laita niitä lapselle, jos ne ei sovi. Mittaan jalan aina pohjallista vasten huolella. Myyn eteen päin, jos ei passaa. Todella harvoin joudun tekemään noin. Kahteen talveen ei ole tarvinnut kaupata muille. Järkeä saa käyttää näissäkin.
No onneks sulla sitä järkeä piisaa meille muillekin......

vieras
Jos ei ole rahaa ja haluaa satsata kenkiin, voi käydä alennusmyynneissä. Ostin itse neljät vedenpitävät kengät hintaan noin 80?. Mukana 2 Vikingit, 1 Reimatecit ja 1 Eccot. Koossa 22- 31. Toppakamppeetkin kannattaa ostaa jo joulun jälkeen tai keväällä seuraavaksi talveksi tarvitseville.
Itse oon sitä mieltä ettei alesta oikein kannata ostaa tulevalle kesälle talvelle tai minne lie puolen vuoden päähän kenkiä, koska lapsen jalka kasvaa nopeasti ja tärkeintä kengässä on se, että se on oikean kokoinen.
Tähän on helppo yhtyä, vaik ite oonkin onnistunut tuurilla parit kengät alesta ostamaan periaatteella et eiköhän ne 65euron kengät saa myytyä eteenpäinkin sillä 25eurolla minkä niistä itse olen maksanut.
Juu eipä ole pulaa ostajista, kun syksyllä kysäisee sisarusten perheiltä, että tarvitteko uusia Goretexeja hintaan 25??

ap
Tähän on helppo yhtyä, vaik ite oonkin onnistunut tuurilla parit kengät alesta ostamaan periaatteella et eiköhän ne 65euron kengät saa myytyä eteenpäinkin sillä 25eurolla minkä niistä itse olen maksanut.
Juu eipä ole pulaa ostajista, kun syksyllä kysäisee sisarusten perheiltä, että tarvitteko uusia Goretexeja hintaan 25??
Juu mut sitten joutuukin ostaa ehkä omalle lapselle ne kalliit goret tai sitten halpikset jos ei oo varaa kalliisiin ;D

vieras
Minä ostan silti. Aina. Mutta, enpä laita niitä lapselle, jos ne ei sovi. Mittaan jalan aina pohjallista vasten huolella. Myyn eteen päin, jos ei passaa. Todella harvoin joudun tekemään noin. Kahteen talveen ei ole tarvinnut kaupata muille. Järkeä saa käyttää näissäkin.
No onneks sulla sitä järkeä piisaa meille muillekin......
Ei piisaa. Erehdyin vain kertomaan, miten minä toimin. Älkää tehkö tätä yksin kotona. On vaarallista, edullista ja uhkarohkeaa!=)

Kunhan nyt annoin vaihtoehdon, joka on minusta ollut hyvä. Jollekin, joka tarvi sen...

vieras
Juu mut sitten joutuukin ostaa ehkä omalle lapselle ne kalliit goret tai sitten halpikset jos ei oo varaa kalliisiin ;D
Juu-u, mutta on saanut kuitenki suurimmalle osalla katrasta halpoja. Tosi tyhmää.=)

Jaaps...
Mulle sano kenkäkaupantäti, ettei pienten kengissä ole paljoakaan väliä minkälaiset ostaa, kun ei niissä pohjien malleissa oo suuriakaan eroja.
Meitin muksuilla jalat kasvaa älytöntä kyytiä, niin tuntuu, et kengät jää aika vähälle käytölle kuitenkin, vaikka niitä käyttäis päivittäin kautensa aikana.

Luin jostain lehdestä kenkäkauppiaan haastattelua siitä miten ostaa lapselle ekat kengät. Ja kuulema pitää olla HYVÄT JA LAADUKKAAT(=kalliit) ettei lapsen jalat kärsi ja suunnilleen kasva vinoon. :headwall: Tuli vaan mieleen että siinä taas on jollaki oma lehmä ojassa. En ole tasan lapsena millään superkalliilla ja laadukailla kengillä kävellyt mutta hyvin on jalat kantaneet.

Musta tuntuu että nykyään on aika paljon rahastustakin ihan sillä keinolla että vedetään lapsen terveys mukaan joskus liianki kanssa ja sitten vanhemmat jotka tietenki haluaa lapsilleen parasta, lähtee mukaan. Tietty laatua kannattaa ostaa sillä se kestää mutta siinäkin järki mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös:
No auttaisko se jos tekis lapset siinä elämäntilaanteessa kun pystyy ostamaan niille kengätkin???
Ei sitä välttämättä osaa ajatella/kuvitella paljonko rahaa menee.
Mulla on sellainen elämäntilanne, että voisin ostaa lapselleni vaikka kuinka monet kalliit uudet kengät. Olen kuitenkin päättänyt ostaa kaikki mahdollinen käytettynä kuten myös kengät. Eli ei käytetyn ostaminen aina liity mitenkään varallisuuteen. Mun vastaus siis ap:n kysymykseen on b vaihtoehto.

Pienelle lapselle voisin ostaa ja oon ostanutkin käytettyjä hyviä kenkiä mm. Kavat.
Meilläkin on Reiman ja Vikingin kenkiä joita ei oo reilu 1v. saanu linttiin astuttua.
Kengät kuin uusia.

Itse tykkään laatukengistä ja ostan niitä itselleni ja lapselle. Sen verran ollu jalkakipuja etten enää mitään huonoja osta. Kengis vähän kulkee käsikädessä hinta ja laatu.

Non compos mentis
Kaikesta muusta olen valmis luopumaan, mutten hyvistä kengistä. En sano, että tarvitsee olla tietynmerkkiset. En ole alkuunkaan merkkitietoinen ihminen. Mutta kenkien tulee vastata käyttötarkoitustaan ja olla laadukkaat. Jalkoja saa ihminen vain yhdet. En halua pienen jalan menevän vinksalleen huonoissa kengissä.

Ulkopuvun voin ostaa ja olen ostanutkin lapselle parilla eurolla käytettynä, samaa en tekisi kenkien kohdalla. Suvussa suutareita ja minua koulutettu pienestä pitäen huoltamaan kenkiä oikein ja valitsemaan kunnolliset kengät.

Jellonainen harmaana
Minusta taas on ihan helppoa ostaa alesta. Esim esikoiseni on käyttänyt joka kokoa kenkiä, ei olla juuri hypätty kokojen yli. Ostan siis joka kokoa kenkiä jos löydän hyvän alen, vaikka useammatkin samanlaiset. Jos jää käyttämättä, meillä on pikkusisaruksia, joille kengät luultavasti joskus sopivat. Ja jos ei olisi, Huutiksessa saa varmasti omansa pois kun myy.

Halvoissakin kengissä on hyviä, mutta niitä pitää väännellä ja käännellä kaupassa ja katsoa täyttääkö kenkä hyvän kengän tunnusmerkit. Mutta kannattaa hyödyntää alet niin saa laadukkaita kenkiä halpiksien hinnalla!

Mammari
Kyllä mä olen löytänyt cittarista ja prismasta ihan hyviäkin kenkiä,vaikka ei ne nyt ehkä kalliimmasta päästä olenkaan. Kyllä ne on kestäneet hyvin kovempaakin käyttöä,ihan siinä missä nuo kalliimmatkin.
Enkä ole ikinä osannut edes hävetä sitä,jos olen jotkin napero-kengät ostanut. Pahempi sen luulis olevan jos lapsi olis sukkasillaan ulkosalla.

Kesällä ostin alesta talvikenkiä lapsille.

Me ostettiin ennen halpiskenkiä mutta sitten lääkärintarkastuksessa pojalla todettiin lievää lättäjalkaisuutta ja kehoitettiin panostamaan kunnon kenkiin. Uutena oltiin siihenkin mennessä kengät ostettu, joten en vaan ollut osannut ajatella että kenkien sen parempia pitäis olla. Sen jälkeen olllaan siis ostettu pojalle vain Eccon kenkiä (joita jalkahoitaja tuttava ehdottomasti suositteli) ja hassua kyllä, niin poika ei suostu itse enää pitämään Reiman tai Vikingin core-texiä kun eivät kuulemma ole niin hyvät jalkaan kuin Eccot. Aina oikein pyytää että saahan tänäänkin jalkaansa ne Eccot kun tuntuu niin mukavalta jalassa =)

Juu ja tää on vain meidän kokemus eli jalatkin kun ovat yksilöllisiä niin toiset jalkaan sopii toinen kenkä ja toisen kenkään taas toinen mutta olin vaan yllättynyt että pojalle se oli noin tärkeä juttu kun ei muuten asusteistaan juuri välitä eli ilmeisen mukavilta ne Eccot sitten jalkaan tuntuvat. Kuopukselle ollaan sitten alusta saakka ostettu Eccoja.

noo mä oon ostanu sekä käytettyinäkin..itsellä 4 poikaa ja ei ole varaa todellaka maksaa kengistä liki sataa euroa per lapsi.esim goreja ei meille tule enää koska olivat kylmät vaikka asteita-4 . ja oli siis talvigoret. meillä ostetaan kuomia,nokian saappaita ym lähinnä ostan niitä mitkä tuntuvat hyviltä vaikkaki olis halvatkin :D

unikuu108
a eli ostaisin ensisijaisesti halpiskengät. cittari/prisma on ihan hyvä vaihtoehto sellasille

tai b siinä tapauksessa jos kengät on todellakin kulumattomat.ei pohja ole kulunut ja sisäsosat pehmenneet edellisen käyttäjän muotoon.

Yhteistyössä