Jos bussissa on kahdet vaunut ja yhdet vielä haluaa sisään eikä mahdu, sinun pysäkki on seuraava 100-200m, jäätkö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oletteko kohteliaita?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmm jospa seuraavalla kerralla kun normaalisti päästäisin hänet (mitä hänkin olettaa) jäänkin sinne bussiin ja hän tajuaakin asian. (jos siis kyse siitä ettei hoksaa) niin ehkä tästä hoksaa. Jos hän uskaltautuu sanomaan niin sanon että "toki, mutta toivon sinunkin ensi kerralla päästävän meidät kun jäät seuraavalla."

Olisko tämä hyvä lähestymistapa?

Hmm jospa seuraavalla kerralla kun normaalisti päästäisin hänet (mitä hänkin olettaa) jäänkin sinne bussiin ja hän tajuaakin asian. (jos siis kyse siitä ettei hoksaa) niin ehkä tästä hoksaa. Jos hän uskaltautuu sanomaan niin sanon että "toki, mutta toivon sinunkin ensi kerralla päästävän meidät kun jäät seuraavalla."

Olisko tämä hyvä lähestymistapa?

Minun mielestäni ihan ok.

Mä jään pois pidemmänkin matkan ennen omaa pysäkkiäni, jos joku muu tarvii paikan. Kunhan ollaan about oikeilla kulmilla, kävellään sitten loppumatka.

Ensinnäkin: täällä Helsingissä ei tarvite maksaa kun matkustaa vaunujen/rattaiden kanssa. Ilmaisen paikan antaminen pois ei ole itseltä veks.

Mutta sitä suurempi syy on, että haluan olla ystävällinen kanssaäideille/-isille. Samassa veneessä ollaan. Toisia pitää auttaa, ja se on kivaakin.

En jää. Vaikka tuollaista tilannetta ei kertaakaan ole tullut vastaan. Kaupungin suuntaan saattaa olla menossa enemmänkin vaunuja mutta poispäin harvemmin kahta useammat. Meillä päin bussit ottaa kyytiin ne kolmannetkin rattaat enkä tajua miksi, tukitaan sitten kaikkien kulkureitti ja ihmiset mulkoilee. Kivaa.

[QUOTE="Ellida";22187315]Mä jään pois pidemmänkin matkan ennen omaa pysäkkiäni, jos joku muu tarvii paikan. Kunhan ollaan about oikeilla kulmilla, kävellään sitten loppumatka.

Ensinnäkin: täällä Helsingissä ei tarvite maksaa kun matkustaa vaunujen/rattaiden kanssa. Ilmaisen paikan antaminen pois ei ole itseltä veks.

Mutta sitä suurempi syy on, että haluan olla ystävällinen kanssaäideille/-isille. Samassa veneessä ollaan. Toisia pitää auttaa, ja se on kivaakin.[/QUOTE]

Miten muuten lasketaan jos se vaunujen/rattaiden kanssa liikkuva joutuu kulkemaan myös ilman niitä ilmaiseen matkaan oikeuttavia rattaita ja omaa siksi bussikortin. Onko hänen matkansa siis ilmainen rattaiden takia kun hänelllä kuitenkin on ostettuna se matkaan oikeuttava lippu?

mulla varmaan riippuis ihan päivästä, että jäisinkö pois vai en. kaikinpuolin oikeen paska päivä, niin en varmasti kävelis metriäkään "liikaa" muksujen kanssa.
en jaksais myöskään hirveemmin herneitä vedellä ,jos joku ei jäiskään pois mun takia. varmaan kävelisin niiden vaunujeni kanssa eteenpäin kohti mihin olen menossa ja menisin myöhemmältä pyskältä sitten kyytiin.en jäis venailee paikoilleni puoleksi tunniksi.

onneksi meillä lahdessa on bussikulkeminen niin kallista ,että ei tuu käytettyä juurikaan ,niin ei ole tätä ongelmaakaan :)

mä olisin kyllä tuossa tilanteessa, jos puoli tuntia olisi joutunut odottelemaan seuraavaa bussia, niin kävellyt kohti määränpäätä. Aika pitkälle siinä ajassa olisi jo päässyt ja vauvakin varmaan rauhoittunut.

Jään pois ja saatan jäädä jo kauempanakin, jos meillä ei ole kiire mihinkään. Ystävällisiä kiitoksia olen yleensä saanut, kun olen antanut kauemmaksi matkustavalle tilaa ja sanonut, että voimme itse jäädä pois, kun matkaa ei ole enää paljon. Tulee hyvä mieli itselle ja toiselle, kun autetaan ja kiitetään -puolin ja toisin. :)

Riippuu ihan tilanteesta ja mikä bussi on kyseessä.

Jos olisin kotiin tulossa, niin varmuudella en jäisi pois ennen. Toisella linjalla joutuisin kävelemään siltä seuraavaltakin pysäkiltä sen verran ja toiselta taas ihmettelisin, kuinka laiska tuo toinen on, kun ei viitsi muutamaa pysäkin väliä kävellä, meidän pysäkin jälkeen kun ei ole kuin yksi pysäkki ennen päätepysäkkiä ja kävellen tuo matka on lyhyt suorinta reittiä bussin tekemään U-koukkaukseen verrattuna.

Niin se ei varmaan tiennyt että vauvat itkee kun oli jo päässy unohtumaan. Parempi antaa vastasyntyneen huutaa ulkona odotellen kun häiritä arvon matkustajia?

No jos on suht lämmin päivä, niin kyllä. Miksi kiusata bussilastillista ihmisiä tietentahtoen.
Ja alkuperäiseen kysymykseen: tämä toinen nainen tuskin edes tajusi, että haluaisit hänen poistuvan bussista. Hänen mielestään ehkä sinne olisi hyvinkin mahtunut kolmannet rattaat, joten saattoi ihmetellä, että mitä sinä siinä vain mulkoilet, etkä tule kyytiin.

Kommenttien perusteella siis kenenkään ei kannata muita auttaa. Suomalaisuus kunniaan ja kaikki käytöstavat helvettiin. Toista ei täällä ajatella. PISTE!

:D Ja mä olen paha ihminen kun en enää jaksa sittten häntäkään päästää?! :D öö..ok

No itseasiassa kyllä. MIstä tiedät, että tämä ko. bussissa ollut nainen ei ole juuri kokenut samaa kuin sinä, eli joutunut vaikka edellisenä päivänä jäämään pysäkille norkoilemaan, kun bussissa olevat emännät eivät ole antaneet tilaa. Näin ollen hän päätti, ettei varmasti enää ikinä anna kellekään tilaa.... ja näin koston kierre on valmis ja te siellä kilpaa ajelette bussissa jopa oman pysäkin yli, ettei kukaan muu vain pääse rattaiden kanssa kyytiin.

No jos on suht lämmin päivä, niin kyllä. Miksi kiusata bussilastillista ihmisiä tietentahtoen.
Ja alkuperäiseen kysymykseen: tämä toinen nainen tuskin edes tajusi, että haluaisit hänen poistuvan bussista. Hänen mielestään ehkä sinne olisi hyvinkin mahtunut kolmannet rattaat, joten saattoi ihmetellä, että mitä sinä siinä vain mulkoilet, etkä tule kyytiin.

Mut kun siinä ei kysellä matkustajien mielipiteitä vaan kuskeilla on säännöt monetko rattaat saa ottaa kyytiin. Jotkut matkustajat on ihan tietoisia kyllä näistä säännöistä eikä siksi tunge ylimääräisiä kyytiin.

Ai joutuuko jossain maksamaan lastenvaunujen kanssa matkustamisesta? Onpahan ihme touhua..

Mutta vastaus kysymykseen: Jään pois. Vois kyllä antaa ihan uuden näkökulman asiaan jos joutuisin maksamaan siitä matkustamisesta.

Ai joutuuko jossain maksamaan lastenvaunujen kanssa matkustamisesta? Onpahan ihme touhua..

Mutta vastaus kysymykseen: Jään pois. Vois kyllä antaa ihan uuden näkökulman asiaan jos joutuisin maksamaan siitä matkustamisesta.

Mihin tuo muuten perustuu, että vaunujen kanssa pääsee ilmaiseksi (kyselee maalaisjuntti)? Sen ymmärtäisin, että vaunujen kanssa pääsee kaksi yhden hinnalla, mutta millä perusteella "koko paketti" pääsee ilmaiseksi? Onko se joku kaupungin tukijuttu, vai nostetaanko näin julkisen liikenteen käyttöastetta vai mikä siinä on takana? Joillekin tämä asia tuntuu olevan ihan itsestäänselvä, mutta minun logiikkani mukaan vaunuista pitäisi ottaa lisämaksu (ei siis sillä, että niin pitäisi tehdä, mutta se olisi vain jotenkin loogisempaa).

[QUOTE="vieras";22188510]Mihin tuo muuten perustuu, että vaunujen kanssa pääsee ilmaiseksi (kyselee maalaisjuntti)? Sen ymmärtäisin, että vaunujen kanssa pääsee kaksi yhden hinnalla, mutta millä perusteella "koko paketti" pääsee ilmaiseksi? Onko se joku kaupungin tukijuttu, vai nostetaanko näin julkisen liikenteen käyttöastetta vai mikä siinä on takana? Joillekin tämä asia tuntuu olevan ihan itsestäänselvä, mutta minun logiikkani mukaan vaunuista pitäisi ottaa lisämaksu (ei siis sillä, että niin pitäisi tehdä, mutta se olisi vain jotenkin loogisempaa).[/QUOTE]

Ruuhkabussissa/ratikassa on mahdottomuus selvittää tiensä maksamaan sinne kuskille saakka...

Mut kun siinä ei kysellä matkustajien mielipiteitä vaan kuskeilla on säännöt monetko rattaat saa ottaa kyytiin. Jotkut matkustajat on ihan tietoisia kyllä näistä säännöistä eikä siksi tunge ylimääräisiä kyytiin.

Joo, mutta kaikki eivät varmaankaan ole mitään HKL:n sääntökirjaa lukeneet, ennen matkaan lähtöä. Näin ollen olisikin kaikkien kannalta helpointa, jos ihmiset uskaltaisivat avata suunsta, sen sijaan että tällaisilla palstoilla asiasta rutisevat.

En ymmärrä, miksei aloittaja voinut ihan noin vain kysyä siltä bussissa olleelta, että olisko mahdollista, että voisimme vaihtaa paikkoja, kun muuten joudun odottamaan niin pitkään. Mutta ilmeisesti sanallinen kommunikointi on aloittajalle silkka mahdottomuus, ja siitä johtuen nyt joutuu asiaa itkemään täällä palstalla.

[QUOTE="vieras";22188510]Mihin tuo muuten perustuu, että vaunujen kanssa pääsee ilmaiseksi (kyselee maalaisjuntti)? Sen ymmärtäisin, että vaunujen kanssa pääsee kaksi yhden hinnalla, mutta millä perusteella "koko paketti" pääsee ilmaiseksi? Onko se joku kaupungin tukijuttu, vai nostetaanko näin julkisen liikenteen käyttöastetta vai mikä siinä on takana? Joillekin tämä asia tuntuu olevan ihan itsestäänselvä, mutta minun logiikkani mukaan vaunuista pitäisi ottaa lisämaksu (ei siis sillä, että niin pitäisi tehdä, mutta se olisi vain jotenkin loogisempaa).[/QUOTE]

Vie aikaa jos bussikuski joutuu odottamaan etuovesta saapuneiden matkiustajien jälkeen että se lastenvaunujen kanssa liikkunut kömpii ruuhkaisen bussin läpi maksamaan ja sitten vielä palaa takaisin vaunujensa luo ennen kuin bussi saa lähteä liikkeelle.

Vie aikaa jos bussikuski joutuu odottamaan etuovesta saapuneiden matkiustajien jälkeen että se lastenvaunujen kanssa liikkunut kömpii ruuhkaisen bussin läpi maksamaan ja sitten vielä palaa takaisin vaunujensa luo ennen kuin bussi saa lähteä liikkeelle.

Mutta eikös ne leimalaitteet ole siellä takanakin? Eikö se vie tavallisiltakin matkustajilta aikaa vrt esim vanhukset?

Yhteistyössä