Jos bussissa on kahdet vaunut ja yhdet vielä haluaa sisään eikä mahdu, sinun pysäkki on seuraava 100-200m, jäätkö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oletteko kohteliaita?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja hänellä vielä n 2,5v lapsi kun minä taas olen matkassa vastasyntyneen kanssa joka huusi ja huusi...
No enpä minäkään häntä päästä kun tulen takasin päin ja hän haluaa siitä pyäkiltä kyytiin ;)
Katotaan kun tulee se kylmä talvi :D

Ehkä se mulkoili sua just siksi, että yritit tuoda huutavan mukulan häiritsemään bussilastillista ihmisiä :D

En varmaan edes huomaisi ajatella moista. Jos bussilla matkustan vaunujen kanssa, mulla on yleensä tarkoitus ehtiä johonkin tiettyyn aikaan, ja silloin se 100-200 metriäkin voi olla liikaa.

Tässä huomaa miten jotkut ei tosiaan välitä muista ihmisistä lainkaan. Oletteko te juuri niitä kyrsiintyneen näkösiä mummoäitejä joita liikkuu tuolla vapaana :D
Onneksi on vielä moni joka luovuttaa paikkansa muita ajatellen. Pieni kaunis teko :)

Ja hänellä vielä n 2,5v lapsi kun minä taas olen matkassa vastasyntyneen kanssa joka huusi ja huusi...
No enpä minäkään häntä päästä kun tulen takasin päin ja hän haluaa siitä pyäkiltä kyytiin ;)
Katotaan kun tulee se kylmä talvi :D

Oletpa varsin jalo tosiaan ap. Aloitusviestisi perusteella jo kuvittelin sinua jeesukseksi, mutta tulihan se totuus esiin .

[QUOTE="siiri";22187070]Ehkä se mulkoili sua just siksi, että yritit tuoda huutavan mukulan häiritsemään bussilastillista ihmisiä :D

En varmaan edes huomaisi ajatella moista. Jos bussilla matkustan vaunujen kanssa, mulla on yleensä tarkoitus ehtiä johonkin tiettyyn aikaan, ja silloin se 100-200 metriäkin voi olla liikaa.[/QUOTE]

Niin se ei varmaan tiennyt että vauvat itkee kun oli jo päässy unohtumaan. Parempi antaa vastasyntyneen huutaa ulkona odotellen kun häiritä arvon matkustajia?

[QUOTE="huokaus";22187088]Oletpa varsin jalo tosiaan ap. Aloitusviestisi perusteella jo kuvittelin sinua jeesukseksi, mutta tulihan se totuus esiin .[/QUOTE]

Miksi hitossa päästäisin sen jos ei hänkään mua halua auttaa.
Olen monta kertaa päästänytkin hänet. En näe enää syytä siihen.

Niin se ei varmaan tiennyt että vauvat itkee kun oli jo päässy unohtumaan. Parempi antaa vastasyntyneen huutaa ulkona odotellen kun häiritä arvon matkustajia?

Se vauva varmasti rauhoittuisi paremmin kävellessä, kuin täpötäydessä bussissa...

Ja tosiaan sanoin, etten edes huomaisi tuollaista ajatella, minä kun olen matkustamassa paikasta a paikkaan b, en seuraamassa muiden kulkemista huviajelulla.

juu, kerran (sunnuntai-aikataluilla vielä) en ajatuksissani tajunnu - ja juuri kun ovet meni kiinni vasta hoksasin.. kyllä itsekseni vähän nolotti ja tiesin että "karma/kismet" kyllä maksaa takaisin.. ja sittenpä itselleni on kiireessä käynyt juuri näin että en mahtunut mukaan ja myöhästyin -muutamaankin otteesen. itseäni syytin ja muistelin omaa mogaa =(

Kommenttien perusteella siis kenenkään ei kannata muita auttaa. Suomalaisuus kunniaan ja kaikki käytöstavat helvettiin. Toista ei täällä ajatella. PISTE!

:D Ja mä olen paha ihminen kun en enää jaksa sittten häntäkään päästää?! :D öö..ok

[QUOTE="siiri";22187116]Se vauva varmasti rauhoittuisi paremmin kävellessä, kuin täpötäydessä bussissa...

Ja tosiaan sanoin, etten edes huomaisi tuollaista ajatella, minä kun olen matkustamassa paikasta a paikkaan b, en seuraamassa muiden kulkemista huviajelulla.[/QUOTE]

No kyllä se rauhottuu parhaiten bussissa.

Kommenttien perusteella siis kenenkään ei kannata muita auttaa. Suomalaisuus kunniaan ja kaikki käytöstavat helvettiin. Toista ei täällä ajatella. PISTE!

:D Ja mä olen paha ihminen kun en enää jaksa sittten häntäkään päästää?! :D öö..ok

Eiköhän tässä ketjussa suurin osa kuitenkin tuuminut, ettei tulisi edes ajatelleeksi moista asiaa ja jos tulisi niin auttaisi. Ihan itse olet herneen nyt vetänyt nenääsi.

Miksi hitossa päästäisin sen jos ei hänkään mua halua auttaa.
Olen monta kertaa päästänytkin hänet. En näe enää syytä siihen.

Tunnetko häntä mitenkään? Tietääkö hän, että sä teet hänelle palveluksen? Jos olet hänelle tuntemton niin ei varmaan vaivaa päätään sillä, että missä sä asut suhteessa bussipysäkkiin.

Tää on Suomi, ei täällä välitetä kuin omista tutuista.

Sun puheesta kuultaa kosto ja vaadit ihmisiä tekemään jotain. Minä en oleta että muut tekisivät yhtään erilaisemmin kuin itse käyttäydyn. Minä olen miettinyt itselleni tavan, jolla en ole riippuvainen siitä onko paikat varattu vai ei. Saavat ihan rauhassa matkustaa omalle pysäkilleen eikä tarvitse miettiä vetääkö joku herneet nenään.

Usein se oma napa vaan tuppaa olemaan lähinnä. Minkä ilmeisesti itsekin huomasit kun päätit ettet enää päästä tätä ihmistä bussiin. :D

[QUOTE="vieras";22187136]Eiköhän tässä ketjussa suurin osa kuitenkin tuuminut, ettei tulisi edes ajatelleeksi moista asiaa ja jos tulisi niin auttaisi. Ihan itse olet herneen nyt vetänyt nenääsi.[/QUOTE]

Juu on on, mutta on täällä niitäkin jotka ei vaan viitsi päästää ja joku siitäkin moitti kun en itsekään enää aijo päästää. :D
En ole vetäny hernettä nenään mua vähän huvittaa lähinnä :)
Miksi mulle ollaan vihasia? :D
Kyllä sen eron huomaa jos joku ei yksinkertasesti "tajua" antaa paikkaansa. Ymmärrettävää!

[QUOTE="vieras";22187139]Tunnetko häntä mitenkään? Tietääkö hän, että sä teet hänelle palveluksen? Jos olet hänelle tuntemton niin ei varmaan vaivaa päätään sillä, että missä sä asut suhteessa bussipysäkkiin.

Tää on Suomi, ei täällä välitetä kuin omista tutuista.[/QUOTE]

No olen ehkä 4-5 kertaa sanonut hänelle että voidaan jäädä tässä kun me asutaan seuraavan pysäkin päässä. Vastaukseksi olen saanut "jaa".

Juu on on, mutta on täällä niitäkin jotka ei vaan viitsi päästää ja joku siitäkin moitti kun en itsekään enää aijo päästää. :D
En ole vetäny hernettä nenään mua vähän huvittaa lähinnä :)
Miksi mulle ollaan vihasia? :D
Kyllä sen eron huomaa jos joku ei yksinkertasesti "tajua" antaa paikkaansa. Ymmärrettävää!

Mistä sen eron huomaa? Siis milloin ihminen ei tajua tai milloin ei halua antaa paikkaansa? Ja jos on kyse jälkimmäisestä niin huomaako samalla mitä syitä siinä on ehkä taustalla miksi näin toimii?

Ehkä tällä ihmisella joka ei sinua päästänyt on myös huonoja kokemuksia samasta asiasta ja tästä harmistuneena on sitten päättänyt ettei itse kyllä enää päästä ketään paikalleen.

Mistä sen eron huomaa? Siis milloin ihminen ei tajua tai milloin ei halua antaa paikkaansa? Ja jos on kyse jälkimmäisestä niin huomaako samalla mitä syitä siinä on ehkä taustalla miksi näin toimii?

Ehkä tällä ihmisella joka ei sinua päästänyt on myös huonoja kokemuksia samasta asiasta ja tästä harmistuneena on sitten päättänyt ettei itse kyllä enää päästä ketään paikalleen.

Ok mä olen mulkku kun mua ei päästetty bussiin...ihan sama.
Jatkan kaikkien päästämistä ja otan paskan vastaa hiljaa nieleskellen. ;)

No olen ehkä 4-5 kertaa sanonut hänelle että voidaan jäädä tässä kun me asutaan seuraavan pysäkin päässä. Vastaukseksi olen saanut "jaa".

Mitähän sä sitten tälläkään kertaa odotit ihmiseltä, joka ei ole 4-5 kertaan aiemminkaan edes kiittänyt sua?

Itse jään vastaavassa tilanteessa pois bussista. Vaikka olenkin tuossa tilanteessa vain kun vieraillaan mummolassa helsingissä. Välillä joku ilahtuu oikeasti, välillä ei noteerata mitenkään. Minun hyväkseni ei niin ole toistaiseksi kukaan tehnyt, enkä ihmettele. Mutta arvaa mitä! Mä ajattelin jeesata toisia jatkossakin, koska kyseisellä kirkonkyläntiellä on pysäkkiä peräkanaa just sen sadan metrin välein.

No en jää. Ensinäkään meillä ei ole mitään rajoitusta että vain kahdet vaunut per bussi (kolmet mahtuu ainakin heittämällä) ja toiseksi meillä bussipysäkkien väli on kyllä enemmän kuin 100 m vaikka isosta kaupungista onkin kyse.

Ja mistä ihmeestä edes tiesit että jää varmasti seuraavalla pysäkillä?

Helsingissä ja yleensäkin pääkaupunkiseudulla bussi saa ottaa korkeintaan kahdet rattaat. Loput tukkisivat käytävät. Missä noin isoja busseja on että menee kolmet vaunut?

Ap;mistä tiedät mikä tilanne sillä bussissa jo olleella oli sen 2,5-vuotiaansa kanssa? Mistä tiedät miten kauan he oli joutuneet odottamaan bussia,oliko lapsi huutanut aiemmin ja rauhottunu bussissa,jne..

Omalla kohdalla riippuisi tosi paljon tilanteesta. Hyvällä säällä ym asioiden ollessa ok voisin jäädäkin,mutta jos sataa vettä,mulla hirvee pissahätä,karmee lumihanki tms kävelyä hankaloittavaa niin en usko että kävelisin. Meilläpäin busseja kulkee ihan suht usein ja yleensä mahtuu kyytiin. Siksi on todella ärsyttävää jod joku joka ei rattaidensa kanssa kyytiin mahdu,tuijottaa/mulkoilee sieltä pysäkiltä vihaisen näköisenä. Varsinkin jos itellä on vielä reilusti matkaa jäljellä.. Ei se mun vika ole ettei se mahdu kyytiin! Yhdelle tutulle joka muutti mulle tutulle alueelle,neuvoin että yhdellä tietyllä pysäkillä jää aina paljon ihmisiä pois,sekä rattaiden kanssa että ilman - kannattaa mahdollisuuksien mukaan suosia sitä tai seuraavaa pysäkkiä. Sinäkin ap jos tiedät että joku rattaiden kanssa liikkuva jää usein jollain tietyllä pysäkillä niin mene sille pysäkille..

Ei oma napa. Kunnioitan ihmisiä jos he kunnioittavat minua. Ja selvästi olen itse tehnyt tässäkin aloitteen.

Ehkä olet sitten poikkeus. Itseni on vaikea ylipäätänsä bussissa vieraista ihmisistä nähdä muutamassa sekunnissa kuinka suurta heidän kunnioituksensa on.

Mutta kuten sanottu, tässäkin jutussa jos satun tilanteen huomaamaan ja kerkeän sen "tajuta" eikä minulle ole mitään erityisiä syitä miksen voisi jäädä aiemmin pois niin toki sen teen. Kuitenkin ensisijaisena näen tuossa sen oman matkani ja vaikkapa töihin kerkeämiseni kuin sen että toinen pääsee ensimmäisellä bussilla sinne minne hän nyt ikinä onkin menossa.

Yhteistyössä