Jos arvelee, että puhmyyjä soittaa, kannattaa tehdä näin:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja !
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

!

Vieras
Ei vastaa, vaan soittaa sitten siihen numeroon takas. Puhmyyjillä vastaa vastaaja ja jos se sitten olikin joku tärkeä puhelu, niin asia tulee hoidettua. Näin minä teen. En kuitenkaan uskalla jättää puheluita noteeraamatta kokonaan, vaikka lehtimyyjien kanssa en jaksa kinastella.

Ilman nroa soittaville en vastaa ollenkaan. Sehän vois olla niin, että en ehtinyt vastaamaan, ja miten soitat takas kun numeroa ei näy?! =)

Mulla saattaa tulla noita kaupustelupuheluja montakin päivittäin esim. tänään 4 puhelua tuli vieraasta numerosta. Jos asia on tärkeä on mulle aina jätetty viesti vastaajaan tai lähetty tekstiviesti. En mä jaksa niitä sen enempää tarkistella.

Mä vastaan ja kun ne yleensä aloittaa puhelun sillä "olisko hetki aikaa" niin siihen on hyvä vastata jotain älyvapaata niin että ei loukkaa toista mutta tajuavat, että ei ole mielenkiintoa jutella. Mun isä käyttää esim. että "on nyt tärkeä pasianssipeli kesken, just nyt ei ennätä!" tai sitten se on muka täysistunnolla ulkohuussissa ja tekee tutkimusta muurahaisten reaktioista hajuun tai järjestelee napanöyhtäkokoelmaa tai muuta semmoista. JOS se sama numero soittaa uudelleen, niin tietääpä olla vastaamatta. :whistle:

Mun mies tekee seuraavalla tavalla jos puhelinmyyjä soittaa... hän sanoo pari kertaa jotain hmmph mumimumi mumi ja sit jättää puhelimen puoleks tunniks pöydälle, yleensä langal ei ole enää ketään sit kun hän uudelleen ottaa puhelimen kätees. :D Meil kyll ei pal myyjät soittele kun on puhelinmarkkinointi kielto ollut jo vissiin kymmenen vuotta.

Minä vastaan aina, tykkää saada tuotteet halvemmalla, joten soittakaa kaikki ja kilpailuttakaa mun liittymä, mun sähkösopimus ja kaikki muut. Antakee ilmaista puheaikaa. Lehdetkin kelpaa puoleen hintaan! =)

Alkuperäinen kirjoittaja MT:
Minä vastaan aina, tykkää saada tuotteet halvemmalla, joten soittakaa kaikki ja kilpailuttakaa mun liittymä, mun sähkösopimus ja kaikki muut. Antakee ilmaista puheaikaa. Lehdetkin kelpaa puoleen hintaan! =)

Niin, sehän on toki selvää säästöä, ihan kaikki kotiinpäin kun tilaa lehdet kun kerran halvalla saa! =)

Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan, kauniisti kun heille sanoo niin uskovat kyllä. Mulle ei ole ainakaan vielä kertaakaan soittanut sellainen puhelinmyyjä joka ei olisi minua uskonut.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä vastaan ja kun ne yleensä aloittaa puhelun sillä "olisko hetki aikaa" niin siihen on hyvä vastata jotain älyvapaata niin että ei loukkaa toista mutta tajuavat, että ei ole mielenkiintoa jutella. Mun isä käyttää esim. että "on nyt tärkeä pasianssipeli kesken, just nyt ei ennätä!" tai sitten se on muka täysistunnolla ulkohuussissa ja tekee tutkimusta muurahaisten reaktioista hajuun tai järjestelee napanöyhtäkokoelmaa tai muuta semmoista. JOS se sama numero soittaa uudelleen, niin tietääpä olla vastaamatta. :whistle:

:laugh: Ihan parhaita tärkeitä puuhia kesken teidän isällä.. :D

mun mies keksii aina mitä kummallisempia syitä, mutta se ei tosiaankaan sano lyhyesti vaan se rupee jutteleen niille ja kyseleen niiltä kaikkee(välillä aiva hävettää kun kyselee vaikka mitä) :whistle: ja sitten se on joskus ruvennu kertoo tarinaa siittä miks ei voira tilata Ilkkaa kun me lähretää veropetoksia pakoon jonnekkin en nyt muista mihin nebaliin oltiinkaan menos :D ja joskus se on esittäny veljeään joka sitten rupee muka iskeen sitä lehtimyyjää ja voi, voi vaikka mitä se välillä tarinoi :headwall: :D ei oo munkaan eloni ykstoikkosta tollasen runebergin kanssa :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja EveLiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Minä sanon suoraan Jos myyt jotain, en osta. Kiitos hei. Luuri kiinni. Miksi niiden kanssa pitäs jäädä kinastelemaan, ku sen puhelimen voi ja saa sulkea halutessaan :)

Juuri näin. Ei ihan aina ole pakko olla kohtelias, eihän.

Ei niin. Itse olen kyllä aina kohteliaasti vastannut, että en ole kiinnostunut, niin aika törkeätä tekstiä on välillä tullut takasin. Silloin olen yleensä sulkenut luurin, mutta joskus vois kyllä vastata törkeästi takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa sanoa "kiitos, mut ei oo rahaa nyt"

Mä olen koittanut tota ja sitten alkaa tulla esitelmöinti että kuinka moneen osaan sen laskun voi jakaa. Kerran yksi myyjä sanoi että kyllähän nyt tämän verran kaikilla on rahaa. Silloin lensi käpy ja korkealle |O

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Kannattaa sanoa "kiitos, mut ei oo rahaa nyt"

Mä olen koittanut tota ja sitten alkaa tulla esitelmöinti että kuinka moneen osaan sen laskun voi jakaa. Kerran yksi myyjä sanoi että kyllähän nyt tämän verran kaikilla on rahaa. Silloin lensi käpy ja korkealle |O

toi on muutes totta ja mulle on käyny kans just tolleen että on ruvettu ihmettelemään kun ei muka sen vertaa löydy kun on jo niin moneen osaan laitettu ja ja...pikkasen laitoin neidille tuleen luurin täytettä!!! :whistle: ja kerran sanoin että ei oo aikaa lukea niin sitäkin ihmeteltiin että kun ei nyt muka illalla löydy puolta tuntia lehden lukuun...voi kiesus

Juu; mulle kävi just noin kun ap sano-oli tullut puhelu;ja soitin takas - No puhelinmyyjä alotti myyntipuheensa;ja mä purskahdin nauruun!Koomista soittaa lehtimyyjälle perään... työtään he tekevät

Alkuperäinen kirjoittaja Ei vaan:
Hommatkaa puhelin myynti kielto. Siihen loppui kaupustelu.

Tossa puolisen vuotta sitten hommasin tän kiellon mut nyt taas on alkanu lehtimyyjät soitteleen, ärsyttävää!!

Tosiaan, mullakin ollut tuo suoramarkkinointikielto. Mutta silti vaan niitä soittelee ihan monta kertaa viikossa.
MUTTA!
JOS sulla on suoramarkkinointikielto, sanot heti puhelun alussa että sulla on sellainen. Puhelinmyyjän pitää lopettaa markkinointipuheensa siihen paikkaan. Joka kerta ovat mullekin sanoneet "jahas, selvä juttu. Kiitos ja hei!"
Paitti yksi, joka jatkoi vaan tyrkyttämistään. kuuntelin sen varran että sain selvän mistä firmasta soitti, ja kysyin vielä että anteeks mikä sun nimi olikaan..?
Tään jälkeen karroin tyynesti ottavani yhteyttä hänen edustamansa firman vastaavaan, ja ilmoittavani tämän myyjän jatkaneen myyntiä vaikka ilmoitin selvästi minulla olevasta suoramarkkinointikiellosta.
Alkoi täti äksieen muttamuttaa, ja oli niin maan kovasti pahoillaan.
Siis he EIVÄT SAA jatkaa myyntiä, jos on ilmoitettu että tuollainen kielto on.

Yhteistyössä