Jos antaa kampaajalle vapaat kädet, niin...

Rukoilijasirkka
Varmaan vähän kampaajasta riippuu. Hyvä kampaaja ei rupea siinä vaiheessa esittelemään kaikkea, mihin pystyy, vaan osaa kattoo jonkun kivan mallin.

Itseasiassa luulen, että tosi hyvä kampaaja ei hingu niitä vapaita käsiä, vaan osaa kysellä asiakkaalta, mistä asiakas pitää oikeasti.
 
bb
No minä sanoin viimeksi kampaajalla käydessäni että tee niin kuin parhaaksi näet mutta sen verran pitää olla pituutta että ponnarille yltää. Lopputulos oli todella onnistunut ja kaunis ja ihan muuta kuin olisin itse osannut edes pyytää. Harmittaa vain etten omista suoristusrautaa enkä osaa muotoilla tukkaani yhtä hienosti kuin kampaaja sen laittoi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
No minä sanoin viimeksi kampaajalla käydessäni että tee niin kuin parhaaksi näet mutta sen verran pitää olla pituutta että ponnarille yltää. Lopputulos oli todella onnistunut ja kaunis ja ihan muuta kuin olisin itse osannut edes pyytää. Harmittaa vain etten omista suoristusrautaa enkä osaa muotoilla tukkaani yhtä hienosti kuin kampaaja sen laittoi.
Sama kokemus minulla edellisestä kampaajakäynnistäni. Tosin mun kampaaja on ystäväni ja leikkaa kotona ja tietää mut ja tyylini, mutta TYKKÄÄN!
 
ja taas pitkät hiukset
No minä olen 3kertaa antanut eri parturille vapaat kädet ja joka kerta on takapuoleen asti pitkät hiukset leikattu lyhyiksi.
Ei sillä,piristystä hain mutta ainakin 3kokemusta minulla niin voin sanoa että lyhyeksi ne leikkaa.Kai se on joku pakottava tarve saada leikata pitkät hiukset oikein lyhyiksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Varmaan vähän kampaajasta riippuu. Hyvä kampaaja ei rupea siinä vaiheessa esittelemään kaikkea, mihin pystyy, vaan osaa kattoo jonkun kivan mallin.

Itseasiassa luulen, että tosi hyvä kampaaja ei hingu niitä vapaita käsiä, vaan osaa kysellä asiakkaalta, mistä asiakas pitää oikeasti.
No kun mä en tiedä, mistä tykkään. :/ Siksi haluaisin antaa vapaat kädet. Kuitenkin ajattelen, että sitten se on satavarmasti tosi lyhyt. Oon kuitenkin saanut hapsuni kasvatettua yli olkapäiden. Mutta kuitenkin tuntuu, että mulle sopisi lyhyt kaikkein parhaiten. Ja silti haluaisin ehkä pitää puolipitkät.

Vaikeaa. :|
 
kampaaja
Alkuperäinen kirjoittaja ja taas pitkät hiukset:
No minä olen 3kertaa antanut eri parturille vapaat kädet ja joka kerta on takapuoleen asti pitkät hiukset leikattu lyhyiksi.
Ei sillä,piristystä hain mutta ainakin 3kokemusta minulla niin voin sanoa että lyhyeksi ne leikkaa.Kai se on joku pakottava tarve saada leikata pitkät hiukset oikein lyhyiksi.
Periaatteessahan kampaaja jos saa vapaat kädet niin etsii sitä asiakkaalle mielestään parhaiten sopivaa mallia. Aikuiselle naiselle äärettömän harvoin ihan oikeasti sopii joku pitkä tukka ja ponnari. En käsitä sitä, että täytyy roikottaa päässään jotain pitkää tukkaa ja yrittää näyttää nuorelta tytöltä, kun nuorekkaammalta näyttäisi lyhyemmässä.

Eli oisko se pieni vinkki, jos kolme eri kampaajaa leikkaa hiuksesi lyhyeksi? Kertoisiko se jotain siitä, että ehkä se lyhyt malli sopii paremmin?
 
niiskuneiti
Alkuperäinen kirjoittaja ja taas pitkät hiukset:
No minä olen 3kertaa antanut eri parturille vapaat kädet ja joka kerta on takapuoleen asti pitkät hiukset leikattu lyhyiksi.
Ei sillä,piristystä hain mutta ainakin 3kokemusta minulla niin voin sanoa että lyhyeksi ne leikkaa.Kai se on joku pakottava tarve saada leikata pitkät hiukset oikein lyhyiksi.
Kaverille kävi myös näin:(
Siinä meni hänen kaunis kullankeltainen yli puolenselän paksut hiukset:(
ja niin vain tuli hyvin lyhyt kerroksittain leikattu malli:( :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja niiskuneiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ja taas pitkät hiukset:
No minä olen 3kertaa antanut eri parturille vapaat kädet ja joka kerta on takapuoleen asti pitkät hiukset leikattu lyhyiksi.
Ei sillä,piristystä hain mutta ainakin 3kokemusta minulla niin voin sanoa että lyhyeksi ne leikkaa.Kai se on joku pakottava tarve saada leikata pitkät hiukset oikein lyhyiksi.
Kaverille kävi myös näin:(
Siinä meni hänen kaunis kullankeltainen yli puolenselän paksut hiukset:(
ja niin vain tuli hyvin lyhyt kerroksittain leikattu malli:( :(
Sit kannattaisi varmaan kertoa kampaajalle kuinka paljon niistä hiuksista saa max lyhentää ettei tarvitse jälkeen päin itkeä. Nyyh.
 
No voithan toki sanoa, että aika vapaat kädet annat tehdä, mutta et halua pituudesta pois paljoa, tai minkä verran maximissaan toivoisit lyhennettävän. Multa ei ainakaan lähtenyt paljoa, kerrostettiin jonkinverran ja väriä käytettiin, saa toistekin täysin vapaat kädet mun kampaaja :whistle:
 
ohis
Alkuperäinen kirjoittaja niiskuneiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ja taas pitkät hiukset:
No minä olen 3kertaa antanut eri parturille vapaat kädet ja joka kerta on takapuoleen asti pitkät hiukset leikattu lyhyiksi.
Ei sillä,piristystä hain mutta ainakin 3kokemusta minulla niin voin sanoa että lyhyeksi ne leikkaa.Kai se on joku pakottava tarve saada leikata pitkät hiukset oikein lyhyiksi.
Kaverille kävi myös näin:(
Siinä meni hänen kaunis kullankeltainen yli puolenselän paksut hiukset:(
ja niin vain tuli hyvin lyhyt kerroksittain leikattu malli:( :(
Niin siis kaverisi sanoi kampaajalle, että tämä saa vapaat kädet, mutta kuitenkaan ei olisi saanut leikata lyhyeksi? Miksi kaverisi sitten antoi vapaat kädet?
 
Jos on tosi pitkä tukka, kunnon kampaaja ei siitä edes lyhyttä tee. Muutos olisi liian huima.

Ekaa kertaa jos menee kyseiselle kampaajalle niin kannattaa jotain vinkkejä antaa. Jos on useamman kerran samalla kampaajalla käynyt niin sitten voi antaa vapaat kädet. Kyseinen kampaaja tuntee jo tyylisi ja osaa tehdä sinun tyylisen laikkauksen.
 
ja taas pitkät hiukset
Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja ja taas pitkät hiukset:
No minä olen 3kertaa antanut eri parturille vapaat kädet ja joka kerta on takapuoleen asti pitkät hiukset leikattu lyhyiksi.
Ei sillä,piristystä hain mutta ainakin 3kokemusta minulla niin voin sanoa että lyhyeksi ne leikkaa.Kai se on joku pakottava tarve saada leikata pitkät hiukset oikein lyhyiksi.
Periaatteessahan kampaaja jos saa vapaat kädet niin etsii sitä asiakkaalle mielestään parhaiten sopivaa mallia. Aikuiselle naiselle äärettömän harvoin ihan oikeasti sopii joku pitkä tukka ja ponnari. En käsitä sitä, että täytyy roikottaa päässään jotain pitkää tukkaa ja yrittää näyttää nuorelta tytöltä, kun nuorekkaammalta näyttäisi lyhyemmässä.

Eli oisko se pieni vinkki, jos kolme eri kampaajaa leikkaa hiuksesi lyhyeksi? Kertoisiko se jotain siitä, että ehkä se lyhyt malli sopii paremmin?
Ensimmäisellä kerralla ajattelin itse jotain polkkatukka tapaista/pituutta ym. mutta ei halusi leikata lyhyiksi koska sopi minulle kuulemma paremmin:(
Karvat valmiit niin antoi -50% alennusta koska sanoikin suoraan ettei se malli minulle sopinut yhtään,olin siis täysin kynitty poikatukalle:(

Toisessa parturissa annoin vapaat kädet,laittoi aivan kamalan permiksen,samantapainen oli kuin jos joku muistaa nyt idolssissa sen oliko nyt Saana tai joku tytön nimi.
Hiukset niin tiukalla permiksellä ja niin kamala pystypermis että huh..
tämä malli ei sopinut mielestäni minulle eikä kukaan kieltämättä koskaan kehunut,jälkikäteen olen kyllä naurua tuosta saanut.

Kolmannen kerran taas vaihdoin parturia ja sanoin saman ohjeen kuin ensimmäiselle parturilleni.
Vaan oli taas järkytys,kerroksittain leikattu ja pitkät etuhiukset laitettu (haluan nähdäkin jotain eteeni)
hiukseni oli pisimmillään siis edestä ja muuten oli noin 5cm pätkiä:(
Tätäkään ei uutta luukkiani ei kukaan koskaan kehunut.
Nyt on siis taas pitkät hiukset ja edeelleen kai etsin omaa malliani:(

 

Yhteistyössä