Jos alkion koko nt-ultrassa ei vastaa viikkoja, niin tarkoittaako se......

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mamma";27510569]LA:aa enemmän mua kiinnostais se mahdollinen hedelmöityshetki-[/QUOTE]

No sitä tarkkaa hetkeä ei taida sulle voida kertoa ultraaja eikä kukaan muukaan. Tarkin tieto lienee oma veikkauksesi.

[QUOTE="mamma";27510569]LA:aa enemmän mua kiinnostais se mahdollinen hedelmöityshetki-[/QUOTE]

Ai sellainenkin pitäs voida kertoa. Sen voit oikeasti tietää vain sinä itse.... Mikään ultra ei voi sitä päivälleen sanoa.

[QUOTE="mamma";27512199]No siis ne yhdynnät tiedän (kp 6 ja kp 14) mutta en sitä hedelmöitystä... eikse ultra just sen kerro...?[/QUOTE]

luulen että suht hyvin pystyvät sikiön koon perusteella arvioimaan, onko napsahtanut kummasta kerrasta sillä onhan noissa päivissä kuitenkin väliä yli viikko.

[QUOTE="mamma";27517823]ultrissa väliiä siis 4+4 nii voiko olla että alkio vaan kasvanu reippaanalisesti?[/QUOTE]

Noilla viikoilla kasvetaan vielä yleensä melko lailla samaan tahtiin, jos ei kummempia ongelmia ole. Toistan vielä kerran faktat:

a) Mittaustulos voi varsinkin alkuraskaudessa heittää muutaman päivän suuntaan tai toiseen ilman että kukaan tekee mitään virhettä.

b) Hedelmöitys tapahtuu yleensä 72 tunnin sisällä yhdynnästä, mutta joskus siittiöt voivat elellä naisessa viikonkin.

[QUOTE="mamma";27522205]Mutta minkälainen on olosuhteiltaan SUOTUISA munanjohdin? :D[/QUOTE]
No asiaan lienee vaikuttaa lämpötila, ph, johtimen rakenne ynnä muut tekijät joita ei kaikkia edes tiedetä. Mutta kai siis yleisesti ottaen suurin osa munanjohtimista on suotusia. Suotuisilla oloilla tarkoitetaan mun mielestä vaan sitä että vaikka ne siittiöt voi säilyä hengissä useita päiviä ja kai yleensä munanjohtimissa säilyykin, niin esim. frotee pyyhkeessä tai saunanlauteella tai porealtaassa ne ei säily :D Useinhan sen hedelmöittyneen alkion ympärillä pörrää niitä myöhästyneitä kavereita kun se matkaa kohtuun, kunnes sitten kuolevat pois.

Mielestäni: jos ar-uä tehdään tosi aikaisin (rv 6+0) tms, mitta on niin pieni, että pienenpieni mittavirhe voi tulla. Nt-uä:llä (rv 11-12) voi määrittää tarkemman LA:n.

Yhteistyössä