Jos äiti kusettaa sossua ja kelaa ja isä asuu saman katon alla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua kanssa ärsyttäisi jos tietäisin tukia käytettävän väärin,mutta en ilmoittaisi,koska ei kuulu mulle sen enempää. Mutta ap! En toki pidä myöskään siitä että ns. puolustelijoita heti syynäät sosiaalipummeiksi,oletkohan koskaan oikeita nähnytkään. Köyhä ole minäkin,mutten pummi,ja rikkaanpaa elämää meillä on ilman tukia sun muita,vaikka ei ehkä rahallisesti,mutta mulla on lapsiin rakkaus ja saan heiltä vastarakkautta.

mikä teitä vaivaa!! miksi kytätä toisten asioita?? eikö teitä ole kotona opettettu olemaan onnelinen siitä mitä itsellä on eikä olemaan katellisia naapureille? asiat ei aina ole siltä miltä ne näyttää!! anyaa kunkin elää niinkuin elää!! eläkää omaa elämäänne!!!!!

Minen ainakaan pode huonoa omaatuntoa yhtään.Näin ne o muutki tutut vuosikausia elelleet ja me eletään miehen kans eri rahoissa.Molemmat maksaa omat juttunsa ihan itse joten en mä tästä rahallisesti hyödy yhtään.Samat menot mulla on silloinkin kun asun lasten kanssa keskenäni tai jos tuo mies täällä on mua viihdyttämässä.
Jos mun rahani loppuu niin en mä siltä mitään ole pyytämässä.Me ollaan tuore pariskunta,seurusteltu vasta vähän aikaa,niin kyllä mä haluan katsella rauhassa.me vietetään joka päivä aikaa yhdessä minkä töiltä ehditään enkä mä nää siinä mitään ongelmaa tai kusetusta.
Ei mun muitakaan vieraitani kukaan kyttää asuuko ne meillä vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras joka miettinyt samaa...:
Naapuriasunto on tyhjillään ollu kai joku 5-6v, en tiä mis asukas oikeesti asuu. sossu maksaa vuokran mut kukaa ei tiiä minkänäkönen kaveri siin asuu... postia eteisestä olohuoneeseen, jääkaapissa vuoden 2002 maitoja (kuulemma) ym... tullu mielee et jospa tässäki on jossain "yh", jolla kuitenki todellisuudessa yhteistalous isännän kanssa...

eipä mulle kuulu ei, mut ärsyttää ku ihmiset kusettaa ja sit ne ketä oikeesti tarttis ei välttämättä saa tukia... :(

Ei vitsi...tälle mie repesin :laugh: Jos kukaan eil tiiä, et minkänäköinen heppu siin naapuris asuu, ni mites kukaan on voinu edes käydä siellä asunnossa katsomassa jääkaappiin, et tietää, kuinka vanhaa maitoa siellä on? Ellei oo sit omine lupineen käyny salaa kyläilemässä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko se sinun asiasi.. minua ei jaksa kiinnostaa vaikka meidän kaveriperhe on tehnyt näin jo pitkään. kukin tyylillään :)

Onhan se sinällään meidän jokaisen asia.
Toiset ottaa väärillä konsteillas rahat ja toiset jää ilman vaikka tarvitsisivat.

niinpä!
kun verorahoja maksan ja esim vanhuksille ei kunnon hoitoa saada eikä pkssa tarpeex väkee, niin kyl se potuttaa jos joku kusettaa rahaa. se on ahnetta eikä millään puolustettava

No eipä tuollaista tosiaan voi mitenkään käräyttää, jos miehellä on virallinen osoite jossain muualla, niin kaikki ok. Mikään laki ei määrittele, että miten paljon toisen luona saa vierailla.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
No eipä tuollaista tosiaan voi mitenkään käräyttää, jos miehellä on virallinen osoite jossain muualla, niin kaikki ok. Mikään laki ei määrittele, että miten paljon toisen luona saa vierailla.

Niinpä.
Meijjän tutut on ollut asumuserossa jo viitisen vuotta.
Nainen asuu isossa asunnossa viiden alle 8 vuotiaan kanssa ja isä "asuu" veljensä kanssa samassa osoitteessa ja maksaa vuokraa jotka veli antaa käteisenä takaisin niin on näyttää vuokrakuitteja. Kummallista vaan viiden vuoden aikana on tullut kolme lasta tälle isälle vaikka ovat erossa, mutta eihän kukaan estä bylsimästä "exää" eli kukaan ei voi tehdä mitään tälle vedätykselle.
Nainen taas saa asumistukea, toimeentulotukea, korotettua lapsilisää ja sosssu maksaa kaikki lapsien vaatteet kun ei muka oo rahaa. Täti on siis kotiäitinä.
Leijuivat kerran että normaali kotiäiti heidän tuloillaan saisi sen kotihoidontuen + sisarkorotukset kahdelta alle kolma v. ja yhdeltä alle kouluikäiseltä. Eli alle 700e ja nyt kun asiat on järkätty niin että äiti on yksinhuoltaja ja isä joka tienää n. 3000e/kk asuvat erossa niin lisärahaa tulee yli 1000 e kk ja sillä perhe käy sitten yhdessä kaksi kertaa vuodessa ulkomailla ja ajvat mersulla!

Hurraa hyvinvointivaltio!

Jep. Soitin sossuun ensin ja ne ottivat tähän jutun suht vakavasti, rupeavat tarkkailemaan asiaa ja kelaan ilmoittaa. Kyllä se siitä. Mullakin oli suht hyvät todisteet niitä vastaan

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
olet vaan kateellinen äidille, ja salaa ihastunu siihen mieheen... no mitä sanottiin? Joko käräytit? Ei susta taida olla siihen... kunhan vaan vaahtoat täällä, että saat huomion. Jospa kasvaisit vielä vähän, ja ikää aapeella oli???

No just! Mä olen varmaan ihastunut sun periaatteella mun omaan setääni ja mulla todella rasssaa että he tekevät kans tuollaista.Olleet yhdessä iät ja ajat ja lapsiakin on 2 kuitenkin sedälläni osoite mummolaani että saavat tukia, siksi eivät mene edes naimisiin,koska eivät vois enään kusettaa kelaa.

Anteeksi nyt ihan heti alkuun...
Nyt en todellakaan ymmärrä, mutta ihan oikeastiko täällä puollustetaan sosiaalitukien väärää käyttöä ???
Miten voi olla mahdollista, että aikuiset ihmiset käyttäytyvät näin ???
Kuinka monen monta kirjoitusta tälläkin palstalla on ollut siitä kuinka hirveän korkeat verot on suomessa ja kuinka kaikki maksaa, terveydenhoito, päivähoito ym ! Ja sitten seuraavassa henkäyksessä suorastaan kehutaan kuinka hienoa on kun pysyy kusettamaan yhteiskuntaa..... oletteko ikinä ajatelleet, että kusette omaan taskuunne ???
Kaiken valtio ottaa takaisin korotettuina veroina !!!!
En todellakaan ymmärrä teitä !

mä muutin yksin puolessavälissä raskautta. seurustelin kyllä lapsen isänkanssa.
se oli mun luona,mutta myös muualla öitä. ihan niinkun silloin kun asuin viä porukoilla. sain yh korotuksen,asumistuen jne. mä en edes halunnu sitä sinne kirjoille. sosiaalikeskus oli tietoinen asiasta että me seurustellaan mutta ei asuta yhdessä,mutta että se kuitenkin asunnossani majailee sillontällöin. mitään ongelmallista ei sanonut tähän. kyseessä oli lastenvalvoja kun mies tunnusti isyytensä. nyt me ei olla enää yhdessä,ei aikoihin enää. nyt oon jo onnellisesti naimisissa ja asutaan ihan kummatkin tässä asunnossa..

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Jep. Soitin sossuun ensin ja ne ottivat tähän jutun suht vakavasti, rupeavat tarkkailemaan asiaa ja kelaan ilmoittaa. Kyllä se siitä. Mullakin oli suht hyvät todisteet niitä vastaan

Niin joo, ilmoittavat kelaan. Ja kelasta tulee sit sille naiselle sellainen lappu, mihin nainen kirjoittaa omin sanoin selivtyksen tilanteesta. Että se siitä... Ei ne mene sinne oven taakse kyttäilemään, että miten usein se mies siellä on. En jaksa uskoa, että onnistuit nyt kusauttamaan ne. Kun se ei vaan onnistu!

Niin joo, ilmoittavat kelaan. Ja kelasta tulee sit sille naiselle sellainen lappu, mihin nainen kirjoittaa omin sanoin selivtyksen tilanteesta. Että se siitä... Ei ne mene sinne oven taakse kyttäilemään, että miten usein se mies siellä on. En jaksa uskoa, että onnistuit nyt kusauttamaan ne. Kun se ei vaan onnistu!

Peesaan! Näin se taitaa mennä :)

Eikös siinä ole jotenkin niin että saa olla päivää vaille 2 viikkoa yhteen menoon ja sitte 1 yö poissa ja taas sen päivää vaille 2 viikkoo ja taas 1 poissa niin ei asu siinä :whistle: jostain muistelen kuulleeni näin .... korjatkaa jos olen väärässä :attn:

Ihan miten vaa. Sähän olet itsekkin sossupummi ja kelan tuilla elävä, eikös niin? Kyllä se nainen hyvin otti tämän asian vastaan ja tutkivat asiaa. Meinaan tiedän että tätä perhettä on ennenkin seurattu muutenkin niin nyt pistin lopullisen I.iin päälle. Kyllä nyt hymyillyttää kun ne tulevat naama norsun v.itulla vastaan

Alkuperäinen kirjoittaja äippä-86:
kaverini kans kerää kelasta rahat...on miehen kans kihloissa ja mies omistaa kaksion, jossa molemmat asuvat. kaverini on muka vuokralla ja maksaa miehelle vuokraa..saa kaikki asumistuet sun muut kelasta kun opiskelee.

Miten tuo muka onnistuu, kyseessähän on vavoliitto ja tällöin avopuolison tulot vaikuttavat tukiin...

Täytin Kelan kodinhoidontuen paperit. Tänään minun pitäisi viedä ne Kelaan. Eilen soitin työnantajalle ja sanoin tulevani seuraavan kerran töihin vuonna 2010. Asumme miesystäväni kanssa yhdessä lapsien kanssa. Emme ole naimisissa koska haluamamme juhlat maksaisivat aivan liiaksi rahaa.
Kyllä olen itkua vääntänyt tehdessäni päätöstä jäädä kotiin hoitamaan nuorimmaistamme kodinhoidontuelle. Maalla asumme kuntalisien ulkopuolella. Miehen tulot ovat juuri sen suuruiset etten saa hoitolisää, eli tulevat "suuret" rahani eivät kovasti lämmitä!
En tiedä itkisinkö vai nauraisinko kun tätä ketjua luen!?

Yhteistyössä