Jos 6+6 näkyy ultrassa pelkkä ruskuaispussi niin eikö se silloin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
todennäköisesti ole tuulimunaraskaus? Sikiö tuskin pompahtaa mistään näkyviin enää tuon jälkeen?

Entä miten tuulimunaraskauden kokeneet... milloin vuoto on alkanut vai onko se aloitettu lääkkeillä? Millainen kokemus se on ollut?

Hei! oletko varma että raskaus on noin "pitkällä"? itsellä kävi niin että alkio hedelmöittynyt muutaman päivän myöhässä, ultassa ei näkynyt kuin pelkkä ruskuaispussi. lääkäri sanoin että tuulimuna mutta tehdään kontrolli viikon päähän ja sillon oli sikiö ja pienen pieni syke siellä.
itse jouduin käymään noin aikasessa vaiheessa vahvan lääkityksen takia.

mulla piti olla viikkoja 8+3 mutta näkyi vaan ruskuais pussi , kävin uudelleen ultrassa 4.n viikon päästä jolloin näkyikin ihan pieni alkio ja viikot merkattiin silloin vasta 8+ eli mulla oli ollut vaan sen verran myöhä ovulaatio ja munasolun kiinnittyminen et ekalla kerralla kun kävin ultrassa oikeat todelliset viikot oli vain se 4+

Pakko olla aika oikeassa noi viikot, ei voi heittää montaa päivää suuntaan tai toiseen.

Eroana aiempiin raskauksiin on se, että oireita ei juurikaan ole ja vatsa ei pömpötä edes iltaisin, vaikka mulla on tässä vaiheessa ja kolmessa viime raskaudessa ollut iltaisin usein sellainen pömppövatsa turvotuksesta. Nyt ei todellakaan mitään sellaista.

Ei minuun siis tarvitse valaa mitään turhaa toivoa. En ole hajoamassa asian suhteen. Jos on tuulimuna niin on tuulimuna ja elämä jatkuu.

Enemmän mietin sitä, että miten todennäköisesti se vuoto alkaa itsestään ja jos se ei nyt tässä ala niin saanko lääkkeet kuitenkin? Eihän mikään kaavinta "pakollinen" ole? Ainakin siis jos itse ehdottomasti tahdon nimenomaan lääkkeet?

Mä en muista mitkä viikot mul oli mut aikalailla tasan 6 ja näkyi vaan ruskuaispussi, sain sitte uuden ajan 2 viikon päähän ja alkio näkyi, nyt 33+0. Oireettomuus ei tarkoita sitä et se olis tuulimunaraskaus. Äitillä ollu sellanen ja se kerkes siirtymään jo äitiysvaatteisiin ennen kuin todettiin että se oli tuulimuna. Ja sä et oikeesti voi varmaks sanoaet koska ovulaatio on ollu, vaikka olisit tikuttanutkin.

[QUOTE="gen";22781798]Mä en muista mitkä viikot mul oli mut aikalailla tasan 6 ja näkyi vaan ruskuaispussi, sain sitte uuden ajan 2 viikon päähän ja alkio näkyi, nyt 33+0. Oireettomuus ei tarkoita sitä et se olis tuulimunaraskaus. Äitillä ollu sellanen ja se kerkes siirtymään jo äitiysvaatteisiin ennen kuin todettiin että se oli tuulimuna. Ja sä et oikeesti voi varmaks sanoaet koska ovulaatio on ollu, vaikka olisit tikuttanutkin.[/QUOTE]

No 99% varmuudella neljän lapsen äitinä tunnistan ovulaationkin, mutta sen ainakin tunnistan kun seksiä harrastan ja niitä on ollut tasan yksi kerta, joten ei ne siittiöt iäisyyksiä siellä elä hedelmöittämässä.

Siittiöt voivat elää olosuhteista riippuen minuuteista useisiin päiviin. Optimaalisissa olosuhteissa, naisen sukuelimissä, siittiöt voivat olla elossa ja hedelmöityskelpoisina jopa viisi päivää ellei pidempäänkin. Muunkaltaisessa ympäristössä kehon ulkopuolella siittiöt elävät joistain minuuteista muutamaan tuntiin.

Tuulimuna ei minulla alkanut vuotaa itsestään kuin pientä ruskeaa vuotoa, jonka takia olin lääkäriin mennytkin. Viikon päästä ultrasta jossa todettu tuulimuna uusi ultra jossa ei edelleenkään sykettä, ja siitä parin päivän päästä osastolle cytotecit laittamaan. Olis saanu tehdä kotonakin mutta olisi pitänyt olla joku toinen aikuinen kotona koko päivän ja mulla ei nyt ollu ketään tuttua kuka olis tullut minua vahtimaan.

Hauska muuten, että jos joku kysyy täällä että onko raskautumismahdollisuuksia jos ovis on 3 päivää tai yli siitä kun yhdyntä on tapahtunut niin ei juuri toivoa heru. Sanotaan, että ihan olemattomat mahdollisuudet. Ja jos joku kovasti penää toivonkipinää siihen, että ultra on väärässä niin sitä ei anneta, koska siihen ei uskota.

Mutta nyt, kun minä olen valmis hyväksymään faktat niin minuun aletaan valaa sitä uskoa, vaikka tahtoisin kokemuksia nimeomaan tuulimunaraskauksista.

[QUOTE="alkup";22781865]

Mutta nyt, kun minä olen valmis hyväksymään faktat niin minuun aletaan valaa sitä uskoa, vaikka tahtoisin kokemuksia nimeomaan tuulimunaraskauksista.[/QUOTE]

No sä kysyit, että eikö se todennäköisesti ole tuulimuna ja mun mielipide omien kokemusten perusteella on se, että päivissä voi olla heittoa.

Mulla ei ole omakohtaista kokemusta tuulimunasta. Mutta siitä on että viikkoja piti olla 7, ultrassa tyhjä ruskuaispussi ja lääkäri totesi että tulimuna on, ellei viikon sisällä ala vuotaa niin saat lääkkeet. No, tuolla se "tuulimuna" nyt tuhisee komeassa 10 kk iässä :heart: Eikä sillon pitänyt olla ovista kalenterin mukaan, oireetkin alkoivat ihan liian aikaisin siihen nähden mitä raskaus todellisesti oli. Eihän mun edes pitänyt tulla raskaaksi tosta vaan.

Mutta siis ellei ala vuotaa niin tyhjennetään lääkkeillä. Itse kokemuksesta viisastuneena kyllä ehdottomasti kävisin viikon-parin päästä vielä ultrassa ennen mitään lääkkeitten ottoa, ellei itsestään vuoda pois.

Olin tänään alkuraskauden ultrassa. Mulla menkoista laskettuna rv 6+6 ja kohdussa näkyi 6mm pitkä alkio, selkeä syke (maallikkokin havaitsi näytöltä) ja ruskuaispussi. Alkion pituusmittauksen jälkeen hoitaja sanoi, että sen mukaan olisi vasta rv 6+4.

Yleisemmin en tiedä, mutta tämä noin niinkuin vertailun vuoksi.

Yhteistyössä