Jorvi vai Naistenklinikka?

Kolme kertaa synnyttänyt naistenklinikalla, mutta nyt päätin testata jorvin. Eka kerta naistenklinikalla meni hyvin, mutta toisella kertaa kätilö oli kamala ja korjas repeämät ilman puudutksia. Haukku etten osaa ponnistaa ja muuta mukavaa! Osastolla sattu myös ikiviä juttuja ja komentteja. Kolmannella kerralla eivät kuunnelleet meidän vanhempien mielipidettä halutaanko tietää onko terve vauva, mutta kuitenkin oli pakko mennä niihin kokeisiin. Koin sen aika luokkaavana, kun ei kuunella vanhempia ollenkaan.

Jorvisti ei kokemusta, mutta ainakin ultrat ja muut sujuneet loistavasti ja tykännyt henkilökunnasta. Posiitiivistä olen kuullut vain jorvista. Aika näyttää...
 
Helsinkiläinen
Itse valitsin Naistenklinikan ihan sen vuoksi, että jos sattuisi jokin menemään pieleen synnytyksessä tai lapsi tarvitsisi erityistä hoitoa, Naistenklinikalla on Suomen parhaat valmiudet tähän. (mm. Lastenklinikka aivan vieressä, yhdistetty maanalaisella käytävällä Naistenklinikkaan). Koen sen kaikkien valmiuksiensa puolesta kaikkein turvallisimmaksi synnytyspaikaksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:25 minna kirjoitti:
kaksi kertaa olen synnyttänyt Jorvissa eikä ole muuta kuin positiivisia kokemuksia! Henkilökunta sekä salissa että osastolla aivan ihania!! B)
Samoin! Hyvin kodinomainen ja rauhallisen oloinen sairaala. Ja ihan on samat valmiudet kuin Naistenklinikallakin!!! ;)
nimim. Kahdesti kokenut
 
Jorvista en tiedä mitään, kokemusta löytyy vain Naistenklinikasta ja Kätilöopistolta. Kumpi parempi, riippuu siitä mitä kaipaat.

Naistenklinkikka on minun täysin subjektiivisten kokemusteni perusteella hyvin kliininen, todellinen sairaala. Olen joutunut viettämään siellä aikaa enemmänkin, ja hoito on varmasti hyvää siellä. Sitä ei vain voi tietää, kun tietoa asioista ei saa, asiat hoituvat lääkärien paperikierrolla eli lääkäreitä ei näe, ja hoitajat eivät joko osaa tai saa vastata kysymyksiin. Neuvoja ja tietoa on todella vaikea saada. Toisen lapseni synnytin pakosta siellä lapsen sairauden takia, mutta myös ihan mielellään juuri sen takia, että lastenklinikka on siinä vieressä. Ja kätilöt olivat ihan ystävällisiä, en ole saanut mitenkään huonoa kohtelua osakseni. Kylmää ja ei-henkilökohtaista vain, sellaista että juuri minun toiveillani ei paljon ole merkitystä, olin vain yksi tosi monen synnyttäjän joukossa.

Jos olisin nyt raskaana ja lapsi olisi oletuksena terve, synnyttäisinkin mieluummin Kätilöopistolla. Siellä hoito on on ollut ihan täsmälleen yhtä hyvää kuin Naistenklinikalla, minun toiveeni ja kysymykseni on otettu huomioon asiallisesti ja hyväksyvästi ja ilmapiiri yleisesti ottaen on ollut inhimillisempi. Synnytyksestä jäi hyvä mieli molemmissa paikoissa, mutta Kättärillä olo oli miellyttävämpää.

Kärjistäen (ja ei saa nyt vetää hernettä nenään tästä kärjistyksestä, kyse on henkilökohtaisesta kokemukseen perustuvasta mielipiteestä enkä tarkoita haukkua ketään mitenkään) sanoisin, että Naistenklinikka on hyvä paikka synnyttää erityisesti sellaiselle, joka haluaa antaa itsensä osaaviin ammattilaiskäsiin, muiden "armoille". Jos haluaa itse olla aktiivisempi ja vaikuttaa ja oppia osastolla ollessaan mm. imetyksestä, joku muu paikka voi olla jopa parempi. Näin siis ihan vain yhden ihmisen kokemuksen perusteella.
 
Torrakko
Itse olen menossa Jorviin syys-lokakuun vaihteessa ja hyvä niin, sillä kuulin terveydenhoitajalta, että sekä kättärillä että naikkarilla on nyt todella täyttä, eikä tilanne helpotu ennen lokakuuta.

Eräällekin synnyttäjälle oli tuossa viime viikolla jouduttu sanomaan, että älä lähde tulemaan tänne, meillä on kaikki salit täynnä ja pari synnyttäjää jonossa. Oli kuulemma saanut lopulta luvan tulla ja synnytti alle kahdessa tunnissa sairaalaan pääsystä.

Eli jos meinaat synnyttää kesällä, niin Jorvissa olisi paremmin tilaa...
 

Yhteistyössä