Jopas oli virpojia

Ei ollut aikomustakaan luopua siitä vitsasta, nähtävästi yksi oli vaan tehty. Eli sillä lorulla piti saada palkka ja sitten vielä kysytään, että saako ottaa kaksi lakupotköä. Tällänen kolmen pojan kopla kävi meillä.
Jotenki alko nyt vituttaa.

Oot vissiin ilkeä aikuinen... ei mahda olla lasten vika jos vanhemmat on tolloja. Aikuisten tehtävä on valistaa lapsia. No mut, sä itse onneksi toimit hirveen fiksusti....ja esimerkillisesti? ...huoh...:headwall:

hjhj
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30749199:
Oot vissiin ilkeä aikuinen... ei mahda olla lasten vika jos vanhemmat on tolloja. Aikuisten tehtävä on valistaa lapsia. No mut, sä itse onneksi toimit hirveen fiksusti....ja esimerkillisesti? ...huoh...:headwall:
No voi v. Teillä ei vissiin saa sanoa lapselle mitään jos törttöilee.

"..."
No joukossa tyhmyys tiivistyy, varmaan saaneet päähänpistoksen lähteä itse virpomaan kun näkivät että muutkin menee ja saa rahaa ja nannaa. Ei näistä välttämättä vanhemmat edes tiedä, jos on kyseessä jo vähän isommat mukelot. Minusta voi ihan sanoa rauhallisesti mutta jämäkästi että palkkaa saa koristeltua vitsaa vastaan.

Noin muuten en kyllä tajua mitä nillitetään esim. jostain koristeiden määrästä. Mitä väliä, oikeasti. Jollekkin 3-4 vuotiaalle se kaksi höyhentäkin on saattanut tuottaa paljon tuskaa ja kyyneleitä, että sellaiset on kymmeneen vitsaan jotenkuten kiinni saanut. Tai se on vaan pienen lapsen oma taiteellinen näkemys. Sitten on myös perheitä, joissa lapsilla asiat yksinkertaisesti ei ole niin hyvin että vanhemmat ostaisi heille koristeita millä vitsoja voisi koristella, saatikka hienoja noitarytkyjä päälle yms. Itse kyllä silti heillekin virpomisen ilon haluan sallia.

Meillä on käynyt aina vain asiallista porukkaa virpomassa, joskus vähän köyhemmin eväin ja välillä runsaimmin. Ainoastaan kerran kävi 3 mustalaisteiniä (about 15 -> vuotiaita) "virpomassa", ja heille ei avattu ovea. Simple. Enpä noiden vuoksi herjaisi kaikkia pieniä virpojia, suurin osa virpojista on ihan asiallista porukkaa. Samaa ei voi sanoa meistä kaikista aikuisista.....
Ei se vitsan hienous ole mistään rahasta kiinni. Koristeita voi tehdä vaikka sanomalehdestä tai mainoksista tai vanhoista narunpätkistä.

[QUOTE="...";30749216]Ei se vitsan hienous ole mistään rahasta kiinni. Koristeita voi tehdä vaikka sanomalehdestä tai mainoksista tai vanhoista narunpätkistä.[/QUOTE]

No sitten joku itkis kun sai ruman vitsan...joku "aikuinen"...

"..."
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30749234:
No sitten joku itkis kun sai ruman vitsan...joku "aikuinen"...
Ehkä sinä olet niin pöhkö, että arvostelet lasten tuotoksia, mutta valtaosa ei ole. Ihmisiä ärsyttää noissa tikkuvitsoissa se, että lapsi ei ole edes yrittänyt mitään, vaan olettaa ahneuksissaan vain saavansa palkkion tyhjästä.

Juuson äiti
oma poikani kävi kaverinsa kanssa virpomassa, molemmilla oli komeat oksat (ja itse vielä hiukan lisä tuunasin oman poikani oksia ;) ) mutta olipa yllätys kun kaveri tuli meiltä poikaa hakemaan niin ihan tavallisissa vaatteissa oli :O
Ihmettelen tilannetta jo siksi koska kyseisen pojan vanhemmat ovat opettajia ja uskonnollisia joten varmasti tajuavat virpomisen tarkoituksen ;)
Oma poikani oli pukeutunut velhoksi :D
Meilläkin on aina annettu 2 oksaa :) Menee vähän kerjäämisen puolelle tuo jos lapset laumassa virpovat ja yksi luopuu oksastaan ja kuitenkin kaikki haluaa palkan.

tää on tätä
Mulle tuli kans huono maku nyt virvonnasta. Oli sen verran vaativa tyttö ovella. Toisen tytön kanssa liikkeellä, joka osasi käyttäytyä mutta tämä toinen oli tyly. Antoivat yhden vitsan, mutta kovin oli tärkeä saada paljon palkkioita.

Yleensä olen paljon tykännyt virpojista eikä ole haitannut vaikkei kovin hienoja ole vitsat olleet tai jos ei ole pukeuduttu kunhan on ollut kohtelias käytös ja kiitollisuus palkkiosta.

[QUOTE="...";30749240]Ehkä sinä olet niin pöhkö, että arvostelet lasten tuotoksia, mutta valtaosa ei ole. Ihmisiä ärsyttää noissa tikkuvitsoissa se, että lapsi ei ole edes yrittänyt mitään, vaan olettaa ahneuksissaan vain saavansa palkkion tyhjästä.[/QUOTE]

....ja lapsen pitäis itse osata ajatella näin pitkälle...ja toteuttaa aikuisten vaatimukset..

....
[QUOTE="...";30749216]Ei se vitsan hienous ole mistään rahasta kiinni. Koristeita voi tehdä vaikka sanomalehdestä tai mainoksista tai vanhoista narunpätkistä.[/QUOTE]

No kuule taatusti tulis noottia siitäkin että oksassa roikkuu siwan mainosrämmäleitä. Lisäksi minusta ei voi olettaa, että lapsi itse keksisi moista hyödyntää. Eikä kaikilla pyöri kotona mitään vanhoja narunpätkiäkään (?) Ja niinkuin sanoin, etenkin pienemmille se muutamakin koristeen kiinnisaaminen oksaan voi olla työn ja tuskan takana. Kaikki ei vaan yksinkertaisesti vielä osaa... Täällä kuitenkin virpojien keski-ikä on reippaasti alle 7-vuotta.

• Tykkää
Reactions: Äidin blogi
Meillä ei käynyt ketään!!!

Mokoman typerän tavan voisi lopettaa vähin äänin. Ikinäkoskaan kaikki ei ole tyytyväisiä, kaupallisuus ja ahneus rehottaa, ja illantullen kakarat laattailee ja kiukkuaa liiasta herkuttelusta. Ostakaa mukuloillenne ihan omin avuin saavillinen herkkuja niin pääsee kaikki vähemmällä.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30749199:
Joo tosi ilkeä, kun otan sen vitsan joka KUULUU vaihtaa siihen palkkaan. On se hyvä, että joku noille lapsille näyttää miten asia kuuluu hoitaa jos kerran vanhemmat eivät sitä tee.

diipadaapadaadi
Meillä kävi lapset virpomassa. Vaivalla tekivät oksat ja lähtiessä painotin kohteliaisuuteen. Aina ensin kysytään saako virpoa.
Saivat todella hyviä palkkoja ja ovat onnensa kukkuloilla.

Miksi omat saavat virpoa? No näen että siitä on vain heille hyötyä. Saavat harjoitella ihmiskontakteja , oppivat arvostamaan omaa käden jälkeä. Päivän liikunta suorituskin tulee mukavasti siinä samalla. ????

"..."
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30749248:
....ja lapsen pitäis itse osata ajatella näin pitkälle...ja toteuttaa aikuisten vaatimukset..
No yleensä virpomisikäiset ovat sen ikäisiä, että vanhemmat tietävät virpomaanlähdöstä ja voivat täten opastaa. Teilläkö lapset ihan omatoimisesti sinun tietämättä hoitavat homman. Kannattaisiko joskus vähän viettää aikaa niiden lasten kanssa.

"pöh"
Kyllä on virpominenkin nykyisellä aikakaudella hankalaa!

Aina on jokin asia väärin: ei ole pukua tai pukua on väärä, vitsa on ruma tai virpoja liian nuori tai vanha, kellonaika liian varhainen tai myöhä, ja kaikenlisäksi on vielä näitä, joiden mielestä päiväkin on väärä! Palkkiota ei vissiin saisi ottaa ollenkaan, vaikka siitä sentään päättää oven avaaja, ei virpoja.

• Tykkää
Reactions: Äidin blogi
"..."
No kuule taatusti tulis noottia siitäkin että oksassa roikkuu siwan mainosrämmäleitä. Lisäksi minusta ei voi olettaa, että lapsi itse keksisi moista hyödyntää. Eikä kaikilla pyöri kotona mitään vanhoja narunpätkiäkään (?) Ja niinkuin sanoin, etenkin pienemmille se muutamakin koristeen kiinnisaaminen oksaan voi olla työn ja tuskan takana. Kaikki ei vaan yksinkertaisesti vielä osaa... Täällä kuitenkin virpojien keski-ikä on reippaasti alle 7-vuotta.
Eikö teitä vanhempina lainkaan kiinnosta lastenne tekemiset???
Mitä jos ensi pääsiäisenä viettäisitte edes hetken lapsen kanssa yhdessä, ja opetatte vaikka tekemään niitä koristeita tai teette yhdessä.

"pöh"
[QUOTE="pöh";30749421]Kyllä on virpominenkin nykyisellä aikakaudella hankalaa!

Aina on jokin asia väärin: ei ole pukua tai pukua on väärä, vitsa on ruma tai virpoja liian nuori tai vanha, kellonaika liian varhainen tai myöhä, ja kaikenlisäksi on vielä näitä, joiden mielestä päiväkin on väärä! Palkkiota ei vissiin saisi ottaa ollenkaan, vaikka siitä sentään päättää oven avaaja, ei virpoja.[/QUOTE]

Ja piti nimenomaan laittaa, että on hankalaa nykyisellä SOME-aikakaudella.

Yhteistyössä