Jopas oli kiva kommentti mieheltä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja grrr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

grrr

Vieras
Eli meillä on kolme lasta, nuorin pian 5kk. Täysimetyksellä. Keskimmäistä täysimetin 7kk ja kaikenkaikkiaan reilu 2vuotta. Pullosta ei keskimmäinen eikä tuo kolmas ole koskaan saaneet mitään.

Ja minä en imetä väkisin vaan se on minulle täysin luonollista. En osaa pienen vauvan äitinä haikailla ns. omaa aikaa ilman vauvaa. Ensimmäinen vuosi on omistettu kokonaan lapselle, niin että minä olen aina hänen saatavillaan, kun tarvitsee. Kahta isompaa voin laittaa hoitoon joskus, jos se onnistuu, mutta en vauvaa.

Tämä ei ole edes herättänyt meillä keskustelua - ennen tätä päivää.

Kavereilla on 2kk nuorempi vauva kuin meillä ja saa sekä korviketta että tissiä ja on toisinaan jo ollut hoidossakin. Miehen kanssa tänään puhuttiin, että voimme mekin ottaa kummipoikaa välillä hoitoon, jos nämä vanhemmat tahtovat mennä jonnekin. Sitten mies tuumasi, että "saisit opettaa tuon meidänkin tytön pullolle niin voitais mennä jonnekin". Mulla varmaan seisoi silmät päässä, kun tuijotin miestä ja sanoin, että en todellakaan opeta vauvaa pullolle ja ala antaa korviketta tai pumppaamaan, kun tämä sujuu näinkin. Ja lisäsin vielä, että tilanne olisi eri, jos en tekisi tätä täydestä sydämestäni vapaaehtoisesti.

Jotain mies vielä mutisi. Minua vain sitten sapettaa ja loukkaa, että mies alkaa arvostella imetystäni.

Mutta ajatella saisit sitäkin että ehkäpä se mies kaipaisi sinua hetkeksi ihan vain itselleen... Ei noin itsekäs saa olla... Että mitä SINÄ haluat, entäs mitä se ISÄ haluaa... ???

Alkuperäinen kirjoittaja tähtiyö:
Onkohan hieman mustasukkainen?

En usko sellaiseen eikä ole mielestäni sitä. Minusta siis se oli lähinnä sitä, että kun kavereilla on myös vauva ja toimivat toisin kuin me niin meinasi, että voitaishan sitä mekin antaa pullosta.

Eh.... Mä en löytänyt tuosta minkäänlaista arvostelua tai syytä miksi olisi pitänyt loukkaantua,
ehkäpä vain ääneen ajatteli, että jos olisi niin, että vauva söis pulloa niin ois enemmän yhteistä aikaa, puoli huolimattoamasti sen sulle ilmaisi niin, että sä otit nokkiisi, mutta tuskinpa sitä semmoiseksi tarkoitti...

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Mutta ajatella saisit sitäkin että ehkäpä se mies kaipaisi sinua hetkeksi ihan vain itselleen... Ei noin itsekäs saa olla... Että mitä SINÄ haluat, entäs mitä se ISÄ haluaa... ???

Näin minäkin ajattelisin. Sinulle on kunnia olla äiti ja unohdat miehesi tarpeet. Myönnän, että syyllistyn tähän itsekkin :ashamed: .

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

En usko sellaiseen eikä ole mielestäni sitä. Minusta siis se oli lähinnä sitä, että kun kavereilla on myös vauva ja toimivat toisin kuin me niin meinasi, että voitaishan sitä mekin antaa pullosta.

niin, ymmärsit pointin, voitaisiin toimia samoin, se on eri asia, kuin että PITÄISI toimia niinkuin muutkin... Jos se oli vain ehdotus niin miksi suivarit?

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Edelleen - vauva on vauva vain hetken. Tietäisi vain turhaa ja typerää lisätyötä minulle jotkut pullot. Pienen vauvan vanhempien ei minusta kuulu ottaa vapaata vauvasta ja tätä mieltä on asiantuntijatkin. Se että jotkut laittaa vauvan hoitoon on minulle ihan sama, mutta minä en laita pientä hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:

niin, ymmärsit pointin, voitaisiin toimia samoin, se on eri asia, kuin että PITÄISI toimia niinkuin muutkin... Jos se oli vain ehdotus niin miksi suivarit?

Koska miehen lisäkommentit ja se että änkkäsi asiasta niin otti päähän. Kun tietää hyvin, että minä en niin tekisi. Ja se että hänen mielestään on ihan typerää imettää niin pitkään. Koskaan ei tuon reilu 2v aikana kun edellistä imetin niin mitenkään kyseenalaistanut imetystäni.

Niin näin ulkopuolisena vaan tuosta kirjoituksesta voisi päätellä että kaipaisi kahdenkeskistä aikaa sinun kanssasi.
Onko lapset miten pienillä ikäeroilla?

5v, 3v ja tuo melkein 5kk. Tosin mies itsekin sanoi, että ei meillä edes ole sellaista paikkaa jonne laitettais kolme lasta hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:
Eh.... Mä en löytänyt tuosta minkäänlaista arvostelua tai syytä miksi olisi pitänyt loukkaantua,
ehkäpä vain ääneen ajatteli, että jos olisi niin, että vauva söis pulloa niin ois enemmän yhteistä aikaa, puoli huolimattoamasti sen sulle ilmaisi niin, että sä otit nokkiisi, mutta tuskinpa sitä semmoiseksi tarkoitti...

Keskustelu ei ollut noin lyhyt mitä tuohon kirjoitin vaan se alkoi noin.

Anteeksi, mutta teitköhän nyt kärpäsestä härkäsen? Mies ei suinkaan arvostellut sinua vaan haluaisi viettää sinun kanssasi kahden keskistä aikaa tai sitten ajatteli että jos sinä haluaisit välillä irti arjesta (vaikka tietää sitoutumisesi lapseen ja imetykseen). Ehkäpä hän ajattelikin sinua. Mutina saattoi johtua siitä että teilasit heti hänen ehdotuksen eikä tarkoittanut sillä sen kummempaa.

Hei oikeasti... Mieti nyt itsekin. Tota menoa olet yksinhuoltaja kohta kun mies saa tarpeekseen kun aina vaan on "vauvan aika" Milloin on teidän aika?
Ei se vauva siitä hajoa jos se yhden yön olisikin tutun hoitajan luona.

Ajattelehan sitä pariduhdettasikin.

Mäkään en oikein ymmärrä miks kerran ei vois lypsää maitoa ja antais lapsenvahdin juottaa sitä pullosta tai hörppyyttää mukista. Varmaan ihan mukavaa vaihtelua vois olla miehelle ja äidille hetki kahdestaan. Toinen juttu olis vaan löytää se lastenvahti:)

Kyllä sinä ylireagoit. Mies kaipaa kahdenkeskeistä aikaa ja se on ymmärrettävää. Lapsi ei mene siitä pilalle, jos saa pullosta maitoa. Ei sitä pitkäksi aikaa tarvitsisi edes hoitoon laittaa, jos kävisitte syömässä tai jotain. Kannattaa miehenkin toiveita kuunnella, sillä ne ovat yhtä tärkeitä kuin vauvan.

No siis oli ilkeää tai ei niin minä en todellakaan ala pumpata ja antaa pullosta maitoa. Edelleen olen sitä mieltä mitä monet asiantuntijatkin eli pienen vauvan mieli ei pysty ymmärtämään niin pitkää eroa äidistä. Enkä edes halua yrittää miten hän ymmärtäisi sen.

Ei toimiva parisuhde kariudu tuollaisiin kommentteihin eikä se myöskään kariudu siihen, että vauva-aikana ei hankita vauvalle hoitajaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Hei oikeasti... Mieti nyt itsekin. Tota menoa olet yksinhuoltaja kohta kun mies saa tarpeekseen kun aina vaan on "vauvan aika" Milloin on teidän aika?

se "vauvan aika" on niin superpieni osa ihmisen elämässä että outoa jos ei mies jaksa oottaa vaan lähtee menee. silti ymmärrän kyllä että mies haluis viettää aikaa ilman lapsia. se on ihan normaalia. =)

No siis oli ilkeää tai ei niin minä en todellakaan ala pumpata ja antaa pullosta maitoa. Edelleen olen sitä mieltä mitä monet asiantuntijatkin eli pienen vauvan mieli ei pysty ymmärtämään niin pitkää eroa äidistä. Enkä edes halua yrittää miten hän ymmärtäisi sen.

Ei toimiva parisuhde kariudu tuollaisiin kommentteihin eikä se myöskään kariudu siihen, että vauva-aikana ei hankita vauvalle hoitajaa.

Siis miten pitkästä "erosta" on kyse? Tarkottiko miehesi, että lähette viikoksi reissuun ilman lapsia vai oliko kyse jostakin yksittäisestä kerrasta, tyyliin paria tuntia esim. leffassa?

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:

Siis miten pitkästä "erosta" on kyse? Tarkottiko miehesi, että lähette viikoksi reissuun ilman lapsia vai oliko kyse jostakin yksittäisestä kerrasta, tyyliin paria tuntia esim. leffassa?

En tiedä. Ei puhuttu mistään tietystä vaan sanoi, että pitäisi meidänkin opettaa tuo pullolle niin voisi käydä aina välillä jossain. Tosin perään totesi, että emme me kyllä saa kolmelle lapselle edes hoitajaa. Mutta totesi myös jotain siitä miten typerää on imettää niin pitkään.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:

se "vauvan aika" on niin superpieni osa ihmisen elämässä että outoa jos ei mies jaksa oottaa vaan lähtee menee. silti ymmärrän kyllä että mies haluis viettää aikaa ilman lapsia. se on ihan normaalia. =)

Ei tuo mies minnekään lähdössä ole. Ei tässä mitään avioeroa ole tulossa yhden rintaruokinnan takia.

Mitkä ihmeen asiantuntijat on sitä mieltä, että vauva ei kestä muutaman tunnin eroa äidin tissistä?! Minkähänlaisia traumoja siitä vauvalle tulee jos yhden aterian saakin pullosta?

toivottavasti ap huomioit miehes siinä sivussa.. eiköhän sillä oo kans oikeus lapseensa ja suhun yhtälailla.. haiskahtaa siltä että ollan taas minäminäminä lapsilapsilapsi, äiti hoitaa kun isi ei osaa ja isistä ei tartte välittää, eikä isiä tarvi huomata.

Yhteistyössä