Vauvan soseista ja soseiden aloittamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvan äiti

Vieras
Vauva on nyt 5kk 2vk ja ollaan ajateltu aloittaa varmaan noin viikon päästä soseiden maistelu. Eli vauva on täysimetyksellä eikä ole korviketta maistanut ollenkaan ja mietinkin sellasta että kannattaako pumpata äidinmaitoa pakkaseen ja sitten sulattaa maito ja laittaa soseen sekaan vai miten kannattaa tehdä? Soseet teen siis itse. Eli sitten kun valikoimassa on jo useampia makuja sekä lihaa niin teen pakkaseen jääpalarasiassa erikseen porkkanaa, broileria ym. niin niitä on sitten helppo yhdistellä. Imetystä jatkan niin tarviiko korviketta antaa sitten missään vaiheessa ollenkaan? Kun kaveri vaan sanoi että sitte kun alotetaan soseet niin voi alkaa maistelemaan myös korviketta ja ihmettelin et kun kerran imetän niin miks on pakko alkaa totuttamaan korvikkeelle? Pullosta vauva ei suostu syömään joten tässä vaiheessa en pullolle enää edes opeta vaan otetaan nokkamuki suoraan käyttöön. Vai pitäiskö opettaa pullolle jos joskus lähden johonkin ja mies hoitaa vauvaa? Sen takia en ole päässyt lähtemään esim. kavereiden kanssa mihinkään kun tyttö ei suostu syödä pullosta.

Mä puristin suoraan rinnasta soseannokseen tarvittavan määrän maitoa. :D

Jos haluat jatkaa imetystä niin korvike ei ole tarpeellista. Mulla on kaksi lasta, korviketta ei ole kumpikaan koskaan saanut. Tuo pulloasia on ihan omasta halusta kiinni. Hyvähän se olisi jos pullostakin suostuisi juomaan (meillä ei suostuneet enkä viitsinyt alkaa huudattamalla opettaa).

Juu et tarvi korviketta, eikä tarvi lypsää pakastimeenkaan, kun saahan sitä sitten tarvittaressa puristettua suoraan rinnasta soseen joukkoon.
Eikä tarvi opettaa pullolle, jos soseita syö, kyllä muutaman tunnin pärjää hedelmäsoseellakin.

Joo täytyy yrittää puristaa sormin, se vaan tuntuu jotenkin tosi inhottavalle ja kun ei meinaa sillee maitoa tullaa millään. Juotatteko soseen kanssa vauvalle vettä? Esikoinen on jo 4,5v niin en ihan muista miten silloin toimin ja silloin aloitinkin soseiden maistelun 3kk iässä kun pelkkä maito ei isolle pojalle riittänyt tai sitte vaan en malttanu imettää tarpeeksi usein. Esikoinen joi pullosta ja sai korvikettakin kun oli isän kans ja muutenkin oli helpompi tapaus kun tää tyttö =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voihan sen soseen sekaan vettäkin laittaa ja sitten imettää päälle. Näin olen minä tehnyt kaikkien kanssa.

Minä olen aina tehnyt soseet veteen, ja ihn hyvin kelpaavat. Ja kun kuitenkin jatkuvasti imettää, saa sitä maitoakin paljon.

ainakaan mun vauva ei ole veteen ihastunut. mutta tosta juoma-asiasta vielä.. Meidän puolivuotias juo lasista jos on pakko. Eli kun lypsän ennen lähtöä jos vauva jää hoitoon... Ei enää tykkää pulloista, eikä rakasta nokkamukiaan. Jos on kärsivällisyyttä, niin tuon ikäinen juo lasista hitaasti mutta varmasti

Meilläkin poika oli huomattavasti helpompi kuin tyttö. :D Pimu on sellainen pippuri että huh...
Mä annoin vesihuikat soseen jälkeen, totuteltiin samalla nokkamukin käyttöön. Maitoa tarvii soseeseen tosi pienen määrän, sen verran on helppo puristaa. Tietysti maitoa voi pakastaa vaikka jääpalarasioissa valmiiksi jos se puristelu tuntuu ikävältä. :)
Mukavia soseiden maisteluhetkiä! =) Pienen ilmeitä on hauska katsella aluksi. :D

Yhteistyössä