Jopa puolet Espoon koululaisista mamuja :D

  • Viestiketjun aloittaja Ihana monikulttuurisuus =)
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli sinun mielestä suomalaisten pitää sopeutua mamuihin eikä toisinpäin. Kerrotko vielä mitä kaikkia kieliä pitää osata ja kulttuureja tuntea jotta kykenisin kommunikoimaan terkkarin lekurin kanssa?
En mä noin sanonut. Vaan nimenomaan sanoin, että kun tutustuu mamuihin, opitaan toisesta puolin ja toisin. Tämä auttaisi myös mamuja nk kotoutumaan. Mitä enemmän ajatellaan, että "me ja mamut" tai "me ja valtaväestö", sitä vähemmän syntyy sellaista kanssakäymistä, jonka myötä voidaan jonain päivänä olla vain "me suomalaiset".

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli sinun mielestä suomalaisten pitää sopeutua mamuihin eikä toisinpäin. Kerrotko vielä mitä kaikkia kieliä pitää osata ja kulttuureja tuntea jotta kykenisin kommunikoimaan terkkarin lekurin kanssa?
En mä noin sanonut. Vaan nimenomaan sanoin, että kun tutustuu mamuihin, opitaan toisesta puolin ja toisin. Tämä auttaisi myös mamuja nk kotoutumaan. Mitä enemmän ajatellaan, että "me ja mamut" tai "me ja valtaväestö", sitä vähemmän syntyy sellaista kanssakäymistä, jonka myötä voidaan jonain päivänä olla vain "me suomalaiset".
Eipä tunnu mamuilla olevan halua sopeutua, kun eivät 10 tai 20 vuoden maassa oleskelun jälkeen osaa puhua suomea, ja miksi heidän kannattaisikaan sopeutua: parhaiten pärjäävät kun kuuluvat vähemmistöön, koska Suomessa pelataan vähemmistön ehdoilla.
 
vieras
"Epäonnistuttu maahanmuuttopolitiikassa
Jahvetti | 7.2.2010 8:26
Olen asunut Ruotsissa pieniä ajanjaksoja ja nähnyt minkälaiseen katastroofiin on jotkin alueet ajettu 10 - 15 vuodessa järjettömällä maahanmuuttopolitiikalla. Maahanmuuttoministeri Astrid Thorsin, Vihreiden ja muiden monikulttuurisuus fantasioiden kanssa elävän olisi laitettava kiireesti jonkinlaiseen edesvastuuseen epäonnistuneesta maahanmuuttopoilitiikan ongelmista. Tulevaisuudessa ongelmat vain pahenevat kuten tekstissä käy ilmi, asuntopolitiikan ja peruskoulutuksen tason laskuna joissakin kouluissa. Haluan korostaa, että ongelmat eivät johdu jostain yksittäisestä tekijästä vaan kyseessä on koko paketti ja ongelmat ovat kytköksissä toisiinsa.

Asuin Ruotsissa esikaupunkialueella joka oli 1980 - luvun lopussa vielä viihtyisä ja turvallinen paikka. Alueen työttömyys oli varsin matala ja rikollisuustilastot, kunnes maahanmuuttajien asuttaminen aloitettiin alueelle 1980/1990 lukujen taitteessa. Tänä päivänä alueen asukkaiden rikollisuus on tilastojen mukaan yli 10 kertaistunut ja työttömyysprosentti on kasvanut 6:sta 48 prosenttiin. Kantaruotsalaiset ovat muuttaneet alueelta pois ja paikallisessa peruskoulussa on suuri maahanmuuttaja enemmistö. Kantaruotsalaiset ovat joutuneet jopa rasistisen kiusaamisen kohteeksi.

Suomessa käytävä keskustelu on varsin samanlaista kuin Ruotsissa noin 20 vuotta sitten. Maahanmuuton ongelmien esiinnostajat ja keskustelijat leimattiin rasisteiksi ja rikollisiksi. Mutta tänä päivänä Ruotsissakin sallitaan sivistyneempi ja avoimempi keskustelu maahanmuuton ongelmista kuin Suomessa. Mutta ongelmien aihuttajia (lue edesvastuuttomat päättäjät) pakenevat nyt vastuunottoa tekemistään virheistään ja kirjoittelevat valheellisia muistelmia paikatakseen omaa mainettaan. Sen verran edesvastuuttomat päättäjät häpeävät kansankodille aiheuttamiaan vahinkoja.

Vetoankin jokaiseen Suomalaiseen, että ottaisitte asian huolellisen tarkastelun alle ja äänestäisitte seuraavissa vaaleissa ulos ne tahot jotka ajavat Suomeen järjetöntä mamu politiikkaa. Sillä peruskoulusta, asumisesta, työttömyydestä, terveudenhuollosta jne. alkaa Suomalaisen kansakodin tuhoutuminen ja kanstantalouden pohjan nakertuminen yhä pahenevana huoltosuhteen vinoutumisena, koska selkeästi on osoitettavissa, että maahanmuuttajista suuri osa tulee syrjätymymään väistämättä. Epäonnistunut maahanmuuttopolitiikka ja vain osa sen seurauksita mm. asuntopolitiikka ja peruskoulutuksen tason laskeminen vinouttaa kaikkein pahiten kansantaloutta. "
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdfdfdf:
Mä kävin sellasta koulua jossa oli omalla luokalla varmaan 5 mamua. Mua ei siellä kiusattu, mutta heti kun vaihoin kouluun jossa ei ollu yhtään mamua niin alko kiusaaminen :( Siitä nyt en tiedä, mitä tapahtuu jos luokassa enemmistö on mamuja, kiusataanko näitä suomalaisia sitten joukolla.
Missä on sellainen koulu missä ei ole yhtään mamua?
Meitin koulussa (alakoulu) on yksi mamu ja yläkoulussa ei ainoatakaan. Ja kiusaamista on aivan hirvittävästi. Helsingissä taas kun asuttiin niin koulussa paljon mamuja eikä kiusaamista ollut yhtään....
Minulla päisnvastaisia kokemuksia. Mitä sinussa oikein on vikana kun sinua kiusataan?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eipä tunnu mamuilla olevan halua sopeutua, kun eivät 10 tai 20 vuoden maassa oleskelun jälkeen osaa puhua suomea, ja miksi heidän kannattaisikaan sopeutua: parhaiten pärjäävät kun kuuluvat vähemmistöön, koska Suomessa pelataan vähemmistön ehdoilla.
Mä en edes ihmettele, ettei heillä ole halua sopeutua tähän vihamieliseen maahan. Varsinkaan, kun me alkuasukkaat tarjotaan heille toisenlainenkin mahdollisuus. Yks päivä odottelin bussipysäkillä bussia ja kuten arvata saattaa, bussi oli myöhässä. Aloin jutella pysäkillä seisovalle somalinaiselle ja hän oli todella ilahtunut siitä, että joku valtaväestöön kuuluva vieras ihminen alkoi jutella hänelle.

Ei ole tarkoitus muuttaa Suomea Somaliaksi vaan saada nämä somalit suomalaisiksi. Tämä ei onnistu, jos valtaväestö ei halua olla edes heidän kanssaan tekemisissä.

 
terva
Mun lapseni kuuluu Keski-Espoon koulun oppilaaksi otto-alueeseen ja kaikkemme tehdään ettei tonne joutuisi kun siirtyy 3. luokalle. Osasyynä maahanmuuttajat ja isompana syynä koulukiusaajat. 1. ja 2. luokka toisessa koulussa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eipä tunnu mamuilla olevan halua sopeutua, kun eivät 10 tai 20 vuoden maassa oleskelun jälkeen osaa puhua suomea, ja miksi heidän kannattaisikaan sopeutua: parhaiten pärjäävät kun kuuluvat vähemmistöön, koska Suomessa pelataan vähemmistön ehdoilla.
Mä en edes ihmettele, ettei heillä ole halua sopeutua tähän vihamieliseen maahan. Varsinkaan, kun me alkuasukkaat tarjotaan heille toisenlainenkin mahdollisuus. Yks päivä odottelin bussipysäkillä bussia ja kuten arvata saattaa, bussi oli myöhässä. Aloin jutella pysäkillä seisovalle somalinaiselle ja hän oli todella ilahtunut siitä, että joku valtaväestöön kuuluva vieras ihminen alkoi jutella hänelle.

Ei ole tarkoitus muuttaa Suomea Somaliaksi vaan saada nämä somalit suomalaisiksi. Tämä ei onnistu, jos valtaväestö ei halua olla edes heidän kanssaan tekemisissä.
Sinähän kummallinen rasisti olet kun haluat tehdä somaleista suomalaisia!! :eek: Eivätkö he saa itse päättää mitä he haluavat olla?
 
Keittiönoita
vieras: Mä olen samaa mieltä, että epäonnistunutta maahanmuuttopilitiikkaa ei pidä hyväksyä eikä ainakaan jatkaa sitä. On ollut suuri virhe keskittää maahanmuuttajia vain tietyille alueille. Meillä oli "pahamaineisia" lähiöitä jo ennen maahanmuuttajiakin, esim Jakomäki. Jo silloin nähtiin, mitä tapahtuu, kun aletaan rakentaa "ghettoja".

Mä asun pääkaupunkiseudulla, jossa on paljon maahanmuuttajia. Asun vantaalaisessa lähiössä, jossa asuu maahanmuuttajia. Lasteni kouluissa on ollut maahamuuttajia. Meillä ei kuitenkaan ole täällä sen enempää rikollisuutta kuin muissa lähiöissäkään. Itse asiassa tämä on varsin rauhallinen alue ja ne rikokset, mitä täällä on tapahtunut, ovat olleet valtaväestön tekemiä.

Uskon vahvasti siihen, että syy onnistumiseen on ollut siinä, että maahanmuuttajia ei ole keskitetty vain tiettyihin taloyhtiöihin. Missään taloyhtiössä he eivät edusta edes kolmannesta asukkkaista. Joskus aikoinaan tuli pientä konfliktia yhden kurdiperheen kanssa, mutta kun kurdivahemmat huomasivat, että me ajateltiin heidän lastensa turvallisuutta eikä omatkaan lapsemme saa laskea pulkalla talon takaa ajoradalle, niin ymmärsivät oikein hyvin asian. Myös tässä meidän taloyhtiössä asuu - omistusasunnoissaan - maahanmuuttajia. Turvapaikanhakijoina tänne tulleet huomaavat, että mamuna voi asua omistusasunnossakin, mutta sen eteen pitää tehdä töitä niinkuin valtaväestökin joutuu tekemään. Musta on aina mukavaa jäädä hetkeksi aikaa kaupassa juttelemaan yhden nuoren kurdimiehen kanssa...muistan vielä, kun hän oli pieni. Juuri se, joka pulkalla meinasi laskea auton alle.
 
vieras
Suvelan koulusta: minun lapsi ei mene sinne
Ope | 7.2.2010 10:55

On ymmärrettävää, että meistä monilla on tarve asua hieman "paremmalla" asuialueella
Itse asun Suvelassa, tule Virpi joskus käymään täällä. Koulun pihalla illalla nuorisojengit juo viinaa ja huutaa, poliisiautot valvoo päivisin, mutta illalla ei ole enää turvallista kävellä tai leikkiä pienen lapsen kanssa leikkipaikalla. Tämä ei ole "hieman huonompi alue". Se on slummi. Koulun lähellä on kapakka Satulinna, jossa puliukot roikkuu terassilla ja nukkuvat kaduilla. Somaliteinit huutaa, "Mitäs valkoinen lehmä?" Vaikka kävelen kadun toisella puolella.

Koulussa on huumeongelmia, kaverini joka on ollut siellä sijaisena ei kuulemma mene sinne enää vaikka mitä maksettais.

Järkevissä mittasuhteissa oppilaiden vapautta valita koulunsa voitaisiin rajoittaa.

Me olimme ostettiin täältä halpa ensiasunto, nyt meillä on 3v. lapsi. Se ei mene Keski-Espoon eli Suvelan kouluun. Meillä ei ole vielä varaa rivitaloon, mutta tarvittaessa muutetaan vuokralle, yksiöön, kaksioon, ihan samaa. Jokaisen aikuisen - tai lapsen ei tarvitse uhrautua monikulttuurisuuden vuoksi. Ei ainakaan minun.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinähän kummallinen rasisti olet kun haluat tehdä somaleista suomalaisia!! :eek: Eivätkö he saa itse päättää mitä he haluavat olla?
No mä olenkin kummallinen rasisti, sitä en ole koskaan kieltänytkään :D

 
näin on
Alkuperäinen kirjoittaja terva:
Mun lapseni kuuluu Keski-Espoon koulun oppilaaksi otto-alueeseen ja kaikkemme tehdään ettei tonne joutuisi kun siirtyy 3. luokalle. Osasyynä maahanmuuttajat ja isompana syynä koulukiusaajat. 1. ja 2. luokka toisessa koulussa.
Mun lapsella oli sama kuvio. Ei ole muuta vaihtoehtoa kun muuttaa, mennä e-luokalle tms. Muuten menee vissisti Keski-Espooseen
 
terva
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja terva:
Mun lapseni kuuluu Keski-Espoon koulun oppilaaksi otto-alueeseen ja kaikkemme tehdään ettei tonne joutuisi kun siirtyy 3. luokalle. Osasyynä maahanmuuttajat ja isompana syynä koulukiusaajat. 1. ja 2. luokka toisessa koulussa.
Mun lapsella oli sama kuvio. Ei ole muuta vaihtoehtoa kun muuttaa, mennä e-luokalle tms. Muuten menee vissisti Keski-Espooseen
Meidän pihapiiristä osa lapsista on päässyt Sunaan kakkosluokan jälkeen ja osa taas joutuu Keski-Espoon kouluun. Mielummin sitten vaikka kotiopetukseen lapsi.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vastaa esitettyyn kyssäriin.
Vastaus kysymykseesi on: eivät. He voivat toki säilyttää perinteitä omasta kulttuuristaan, mutta eivät voi elää Suomen kansalaisina hyväksymättä suomalaisen yhteiskunnan pelisääntöjä. Ihan samalla tavalla suomalaiset, jotka ovat muuttaneet ulkomaille, joutuvat hyväksymään uuden kotimaansa lait ja käytännöt, mutta ovat silti oikeutettuja esim viettämään Kalevalan päivää.

Mun mielestä meidän ei pidä edes mahdollistaa heille "omien lakiensa" mukaan elämistä, esim ympärileikkauksia ilman lääketieteellistä syytä tai kunniamurhia. Mutta meidän pitää auttaa ja opettaa heitä tulemaan suomalaisiksi eikä laittaa heitä 20 vuodeksi jonnekin erityksiin ja odottaa, että he ovat jonain päivänä sopeutuneet.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja terva:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja terva:
Mun lapseni kuuluu Keski-Espoon koulun oppilaaksi otto-alueeseen ja kaikkemme tehdään ettei tonne joutuisi kun siirtyy 3. luokalle. Osasyynä maahanmuuttajat ja isompana syynä koulukiusaajat. 1. ja 2. luokka toisessa koulussa.
Mun lapsella oli sama kuvio. Ei ole muuta vaihtoehtoa kun muuttaa, mennä e-luokalle tms. Muuten menee vissisti Keski-Espooseen
Meidän pihapiiristä osa lapsista on päässyt Sunaan kakkosluokan jälkeen ja osa taas joutuu Keski-Espoon kouluun. Mielummin sitten vaikka kotiopetukseen lapsi.
Periaatteessa kaikki Hösmärinpuistossa olevat siirtyy Keski-Espooseen, siitä on tehty päätös pari vuotta sitten. Mutta jos asutte lähellä SUnan koulua voi sinnekkin päästä eri perustein, esim. joku sisaruksista siellä.
Ja ei se Keski-Espoo nyt NIIN kamala ole kun annetaan ymmärtää, ihan rauhassa mun lapsi on siellä saanut käydä eikä mitään ongelmia ole ollut..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vastaa esitettyyn kyssäriin.
Vastaus kysymykseesi on: eivät. He voivat toki säilyttää perinteitä omasta kulttuuristaan, mutta eivät voi elää Suomen kansalaisina hyväksymättä suomalaisen yhteiskunnan pelisääntöjä. Ihan samalla tavalla suomalaiset, jotka ovat muuttaneet ulkomaille, joutuvat hyväksymään uuden kotimaansa lait ja käytännöt, mutta ovat silti oikeutettuja esim viettämään Kalevalan päivää.

Mun mielestä meidän ei pidä edes mahdollistaa heille "omien lakiensa" mukaan elämistä, esim ympärileikkauksia ilman lääketieteellistä syytä tai kunniamurhia. Mutta meidän pitää auttaa ja opettaa heitä tulemaan suomalaisiksi eikä laittaa heitä 20 vuodeksi jonnekin erityksiin ja odottaa, että he ovat jonain päivänä sopeutuneet.
Sharia on jo nyt voimassa Englannissa, joskus vielä Suomessakin. Samoin suomalaiset veronmaksajat maksavat muslimien ympärileikkaukset. Mahtavaa sopeutumista :D

Mikä ihmeen pakkomielle sinulla on yrittää "opettaa heitä tulemaan suomalaisiksi" jos sitä halua ei ole? Etkös itsekin sanonut että suomalaisten pitää sopeutua mamujen kulttuureihin?
 
miä
No, minäpä opetan koulussa, jossa on 40 prosenttia maahanmuuttajia. Ja a. normaaliälyinen lapsi oppii uuden kielen, eli tässä tapauksessa suomen kielen, paljon nopeammin kuin aikuinen, joten varsinaista kieliongelmaa ei meillä ole. b. maahanmuuttajalapsia ja -nuoria on monenlaisia, kuten meitä suomalaisiakin. useat ovat temperamentiltaan vilkkaampia, mutta eivät kuitenkaan kaikki. joukossa on uskomattoman tunnollisia ja ahkeria nuoria. Kolun muuhun toimintaan, kuten oppilaskuntaan ja tukioppilaihin, on uskomaton tunku, varsinkin somalityttöjen osalta.

Ongelmia aiheuttavat tietysti erilaiset temperamentit, mutta kyllä niitä suomalaisia jälki-istunnoissa enemmän näkee kuin mamuja. Siitä olen iloinen, miten luontevasti meidän koulussa suhtaudutaan ihonväriin ja pukeutumiseen: mitään järkeä kiusaamisessa ei ole, jos puolet luokasta on tummaihoisia.

Valitettavasti meidänkin koululla on MAINE. Siitäkin huolimatta, että koulussamme käyvät vierailijat lähes poikkeuksetta kehuvat, miten hyvin oppilaamme osaavat käyttäytyä. Minusta on sääli, että nämä ennakkoluulot tulevat aikuisten, ei nuorten itsensä taholta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miä:
No, minäpä opetan koulussa, jossa on 40 prosenttia maahanmuuttajia. Ja a. normaaliälyinen lapsi oppii uuden kielen, eli tässä tapauksessa suomen kielen, paljon nopeammin kuin aikuinen, joten varsinaista kieliongelmaa ei meillä ole. b. maahanmuuttajalapsia ja -nuoria on monenlaisia, kuten meitä suomalaisiakin. useat ovat temperamentiltaan vilkkaampia, mutta eivät kuitenkaan kaikki. joukossa on uskomattoman tunnollisia ja ahkeria nuoria. Kolun muuhun toimintaan, kuten oppilaskuntaan ja tukioppilaihin, on uskomaton tunku, varsinkin somalityttöjen osalta.

Ongelmia aiheuttavat tietysti erilaiset temperamentit, mutta kyllä niitä suomalaisia jälki-istunnoissa enemmän näkee kuin mamuja. Siitä olen iloinen, miten luontevasti meidän koulussa suhtaudutaan ihonväriin ja pukeutumiseen: mitään järkeä kiusaamisessa ei ole, jos puolet luokasta on tummaihoisia.

Valitettavasti meidänkin koululla on MAINE. Siitäkin huolimatta, että koulussamme käyvät vierailijat lähes poikkeuksetta kehuvat, miten hyvin oppilaamme osaavat käyttäytyä. Minusta on sääli, että nämä ennakkoluulot tulevat aikuisten, ei nuorten itsensä taholta.
Mikä koulu?
 
miä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miä:
No, minäpä opetan koulussa, jossa on 40 prosenttia maahanmuuttajia. Ja a. normaaliälyinen lapsi oppii uuden kielen, eli tässä tapauksessa suomen kielen, paljon nopeammin kuin aikuinen, joten varsinaista kieliongelmaa ei meillä ole. b. maahanmuuttajalapsia ja -nuoria on monenlaisia, kuten meitä suomalaisiakin. useat ovat temperamentiltaan vilkkaampia, mutta eivät kuitenkaan kaikki. joukossa on uskomattoman tunnollisia ja ahkeria nuoria. Kolun muuhun toimintaan, kuten oppilaskuntaan ja tukioppilaihin, on uskomaton tunku, varsinkin somalityttöjen osalta.

Ongelmia aiheuttavat tietysti erilaiset temperamentit, mutta kyllä niitä suomalaisia jälki-istunnoissa enemmän näkee kuin mamuja. Siitä olen iloinen, miten luontevasti meidän koulussa suhtaudutaan ihonväriin ja pukeutumiseen: mitään järkeä kiusaamisessa ei ole, jos puolet luokasta on tummaihoisia.

Valitettavasti meidänkin koululla on MAINE. Siitäkin huolimatta, että koulussamme käyvät vierailijat lähes poikkeuksetta kehuvat, miten hyvin oppilaamme osaavat käyttäytyä. Minusta on sääli, että nämä ennakkoluulot tulevat aikuisten, ei nuorten itsensä taholta.
Mikä koulu?
Luuletko tosiaan, että kerron? Minulla ei ole mitään syytä paljastaa oikeaa identiteettiäni jossain nettipalstalla :).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miä:
No, minäpä opetan koulussa, jossa on 40 prosenttia maahanmuuttajia. Ja a. normaaliälyinen lapsi oppii uuden kielen, eli tässä tapauksessa suomen kielen, paljon nopeammin kuin aikuinen, joten varsinaista kieliongelmaa ei meillä ole. b. maahanmuuttajalapsia ja -nuoria on monenlaisia, kuten meitä suomalaisiakin. useat ovat temperamentiltaan vilkkaampia, mutta eivät kuitenkaan kaikki. joukossa on uskomattoman tunnollisia ja ahkeria nuoria. Kolun muuhun toimintaan, kuten oppilaskuntaan ja tukioppilaihin, on uskomaton tunku, varsinkin somalityttöjen osalta.

Ongelmia aiheuttavat tietysti erilaiset temperamentit, mutta kyllä niitä suomalaisia jälki-istunnoissa enemmän näkee kuin mamuja. Siitä olen iloinen, miten luontevasti meidän koulussa suhtaudutaan ihonväriin ja pukeutumiseen: mitään järkeä kiusaamisessa ei ole, jos puolet luokasta on tummaihoisia.

Valitettavasti meidänkin koululla on MAINE. Siitäkin huolimatta, että koulussamme käyvät vierailijat lähes poikkeuksetta kehuvat, miten hyvin oppilaamme osaavat käyttäytyä. Minusta on sääli, että nämä ennakkoluulot tulevat aikuisten, ei nuorten itsensä taholta.
Mikä koulu?
Luuletko tosiaan, että kerron? Minulla ei ole mitään syytä paljastaa oikeaa identiteettiäni jossain nettipalstalla :).
Onpa pieni koulu kun on vain yksi opettaja :D
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sharia on jo nyt voimassa Englannissa, joskus vielä Suomessakin. Samoin suomalaiset veronmaksajat maksavat muslimien ympärileikkaukset. Mahtavaa sopeutumista :D

Mikä ihmeen pakkomielle sinulla on yrittää "opettaa heitä tulemaan suomalaisiksi" jos sitä halua ei ole? Etkös itsekin sanonut että suomalaisten pitää sopeutua mamujen kulttuureihin?
Suomalaisten pitää sopeutua siihen, että mamuilla on oma kultuurinsa. Pitäähän meidän sopeutua siihenkin, että meillä on tässä maassa ollut aina eri uskontokuntiin kuuluviakin. Mutta ei sopeutuminen tarkoita sitä, että evlutin pitäisi kääntyä ortodoksiksi, lestadiolaisen jehovan todistajaksi tai ateistin evlutiksi. Sopeutuminen ei myöskään tarkoita, että meidän pitäisi hyväksyä rikoksia, minkä joku johonkin uskontokuntaan - tai kulttuuriin - kuuluva tekee. Sopeutuminen tarkoittaa sitä, että hyväksymme erilaiset tavat ja uskomukset, kunhan niillä ei aiheuteta vahinkoa toisille ja noudatetaan lakia.

Mulla on se pakkomielle siksi, että tämä yhteiskunta ei tule toimimaan, jos me emme saa näitä Suomessa asuvia maahanmuuttajia tulemaan suomalaisiksi. Nykyiset ongelmat ovat vielä pieniä ja esim nuo Espoon jutut vasta alkusoittoa ongelmille. Meidän on pakko saada nuo ihmiset haluamaan suomalaisiksi tai muuten olemme parinkymmenen vuoden päästä vaikeuksissa.

 
vieras
"Mulla on se pakkomielle siksi, että tämä yhteiskunta ei tule toimimaan, jos me emme saa näitä Suomessa asuvia maahanmuuttajia tulemaan suomalaisiksi."

Tajuatko Keittis itse miten rasistisesti kirjoitit?
 
miä
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sharia on jo nyt voimassa Englannissa, joskus vielä Suomessakin. Samoin suomalaiset veronmaksajat maksavat muslimien ympärileikkaukset. Mahtavaa sopeutumista :D

Mikä ihmeen pakkomielle sinulla on yrittää "opettaa heitä tulemaan suomalaisiksi" jos sitä halua ei ole? Etkös itsekin sanonut että suomalaisten pitää sopeutua mamujen kulttuureihin?
Suomalaisten pitää sopeutua siihen, että mamuilla on oma kultuurinsa. Pitäähän meidän sopeutua siihenkin, että meillä on tässä maassa ollut aina eri uskontokuntiin kuuluviakin. Mutta ei sopeutuminen tarkoita sitä, että evlutin pitäisi kääntyä ortodoksiksi, lestadiolaisen jehovan todistajaksi tai ateistin evlutiksi. Sopeutuminen ei myöskään tarkoita, että meidän pitäisi hyväksyä rikoksia, minkä joku johonkin uskontokuntaan - tai kulttuuriin - kuuluva tekee. Sopeutuminen tarkoittaa sitä, että hyväksymme erilaiset tavat ja uskomukset, kunhan niillä ei aiheuteta vahinkoa toisille ja noudatetaan lakia.

Mulla on se pakkomielle siksi, että tämä yhteiskunta ei tule toimimaan, jos me emme saa näitä Suomessa asuvia maahanmuuttajia tulemaan suomalaisiksi. Nykyiset ongelmat ovat vielä pieniä ja esim nuo Espoon jutut vasta alkusoittoa ongelmille. Meidän on pakko saada nuo ihmiset haluamaan suomalaisiksi tai muuten olemme parinkymmenen vuoden päästä vaikeuksissa.
Tämä on nyt minun mielestäni sellainen asia, jossa molempien tulisi mennä puolitiehen vastaan. Esim. meidän koulussa vietetään normaaleja joulujuhlia (viime vuonna oli musta joulupukki ja huivipäinen jouluevankeliumin lukija (omasta halustaan)), mutta kirkkoon eivät tule muun uskonnon harjoittajat. Tunneilla puhutaan paljon suomalaisista perinteistä, mutta tutustutaan mahdollisuuksien mukaan maahanmuuttajien kulttuureihin. Kenenkään omaa kulttuuria ja isänmaata ei voi pois ottaa, mutta totta kai sopeutumiseen tarvitaan tahtoa tutustua uuden maan tapoihin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tajuatko Keittis itse miten rasistisesti kirjoitit?
Tajuan kyllä. Mutta tämä on valitettava totuus ja pään pensaaseen laittaminen ei auta asiaa tippaakaan. Maahanmuuttopolitiikassa - ja erityisesti mamujen asuttamispolitiikassa - on tehty suuri virhe, jota nyt pitäisi viimeistään alkaa korjaamaan. Ja enää ei saisi sitä virhettä toistaa. Suomella on kokemuksia myös onnistuneesta maahanmuutto- ja asuttamispolitiikasta venepakolaisten kohdalla.

Mulla on suvussa venäläisiä, filippiiniläisiä ja turkkilaisia. He kaikki ovat varmasti samaa mieltä kanssani, että mamuja ei pidä eristää vaan ottaa heidät osaksi tätä yhteiskuntaa. Ja mitä nopeammin kotoutuminen tapahtuu, sen parempi. Kaikkien kannalta.

 
terva
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja terva:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja terva:
Mun lapseni kuuluu Keski-Espoon koulun oppilaaksi otto-alueeseen ja kaikkemme tehdään ettei tonne joutuisi kun siirtyy 3. luokalle. Osasyynä maahanmuuttajat ja isompana syynä koulukiusaajat. 1. ja 2. luokka toisessa koulussa.
Mun lapsella oli sama kuvio. Ei ole muuta vaihtoehtoa kun muuttaa, mennä e-luokalle tms. Muuten menee vissisti Keski-Espooseen
Meidän pihapiiristä osa lapsista on päässyt Sunaan kakkosluokan jälkeen ja osa taas joutuu Keski-Espoon kouluun. Mielummin sitten vaikka kotiopetukseen lapsi.
Periaatteessa kaikki Hösmärinpuistossa olevat siirtyy Keski-Espooseen, siitä on tehty päätös pari vuotta sitten. Mutta jos asutte lähellä SUnan koulua voi sinnekkin päästä eri perustein, esim. joku sisaruksista siellä.
Ja ei se Keski-Espoo nyt NIIN kamala ole kun annetaan ymmärtää, ihan rauhassa mun lapsi on siellä saanut käydä eikä mitään ongelmia ole ollut..
Asutaan myös Sunan lähellä, mutta K-E on lähempänä. Sunaan pääsee jos luokille mahtuu sen jälkeen kun sen alueen lapset ovat valittu Sunan kouluun. Sisarusperusteita ei voi käyttää kouluun hakiessa hyödyksi. Näin ainakin lukee kaikissa hakuohjeissa.

Meidän pihapiirin lapset, jotka ovat Keski-Espoon koulussa, haukkuvat koulun täysin. Siellä kiusataan, maahanmuuttajia suositaan suomalaisten kustannuksella, isommat lapset polttavat tupakkaa koulun takana, levottomuutta, häiriköintiä, kiusaamista... Ongelmia riittää. Ainoa hyvä puoli koulussa on se, että luokkakoot pieniä koska sinne ei tule oppilaita niin paljoa kuin pitäisi. Kaikki jotka vain pääsevät muihin kouluihin, eivät mene Keski-Espooseen.

Tiedän myös että Keski-Espoon koululla on hyvin paljon enemmän lastensuojelun asiakkaita kuin alueen muilla kouluilla.
 

Yhteistyössä