Joo, on se kallista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "zxc"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

"zxc"

Vieras
Siis päätin etten tänään mee kauppaan. a) en jaksa sitä hössötystä, kun on satoja ihmisiä hamstramassa ruokaa koska kaupat on kii yhden päivän ja b) kun joka kerta kun käyn kaupassa siihen mene väh. 50e, niin päätin nyt, että kun meillä on kerran ruokaa kotona niin teen siitä aterian. Eli ei suunnitellaan menu sen mukaan mitä kaapista löytyy, ja pääsepäs ainakin halvemmalla kun ostin maidonkin työpaikalta, niin nyt on varmasti kaikki "perustarvikkeet" kotona.

Siis joo, kokoajan puhutaan että ruoka on kallista, mutta ihan oikeasti, aina kun käyt kaupassa "maitoa hakemassa" niin se on 50e vähintään ja jos meet ruokaa ostamaan niinse on sitten 100->. Kauheeta...

Ostat siis kerralla aina noin 50 litraa maitoa? Ihan on itsensä huijaamista väittää, että pelkällä maito-ostoksella menisi 50e. Mulla menee kauppaan yleensä noin 40 euroa, ja aina on kaksi täyttä kassillista ruokaa.

[QUOTE="höpöhöpö";29842138]Ostat siis kerralla aina noin 50 litraa maitoa? Ihan on itsensä huijaamista väittää, että pelkällä maito-ostoksella menisi 50e. Mulla menee kauppaan yleensä noin 40 euroa, ja aina on kaksi täyttä kassillista ruokaa.[/QUOTE]

kerropa missä kaupassa käyt kun saat 4 kympillä kaksi kassillista ruokaa? Isoja pakkauksia varmaankin niissä mitä ostat...

Prismasta. Ihan hyvin saa kaksi kukkurallista kassia, kun ostaa peruselintarvikkeita eikä ollenkaan eineksiä. Esim. viimeksi oli maustamattomat broilerin suikaleet tarjouksessa 8e kilo, niitä mahtui tuohon pari kiloa (osa siis pakkaseen), sitten rahkaa, raejuustoa, vihanneksia (kauden mukaan), luomujauhoja- ja ryynejä, rasvaa, proteiinipastaa, jne jne. Eli kaikki ei siis todellakaan edes ollut ryhmänsä halvimpia tuotteita. Mieluummin kysyisin mitä ihmettä SINÄ ostat jos et 40 eurolla saa edes kahta kassillista?

No en mäkään kyllä saa Prismasta neljäänkymmeneen euroon kaksi täyttä kassillista ruokaa. Vajaita kassillisia ehkä. Ja todellakaan niihin ei sitten ainakaan mahdu mitään rahkoja ja luomujuttuja.

Rahka maksaa noin 70c purkki. Saahan sitä vaikka kuinka. Itse ostan yleensä 7 purkkia kerralla, menee vajaa vitonen. Luomuruisjauho makso reilun euron, ei kallista sekään.

[QUOTE="höpöhöpö";29842138]Ostat siis kerralla aina noin 50 litraa maitoa? Ihan on itsensä huijaamista väittää, että pelkällä maito-ostoksella menisi 50e. Mulla menee kauppaan yleensä noin 40 euroa, ja aina on kaksi täyttä kassillista ruokaa.[/QUOTE]

En osta maitoa, vaan samalla reisulal tarttuu mukaan paljon muutakin, vaikka kotona olis jotain ruokaa. Siksi suosin jääkaappi tyhjäksi systeemia välillä. Koska tosiaan kun meen jotain pikkujuttua hakemaan sitä tule ostettua muutakin (mahdollisesti turhaakin).

Ja se kun joku Prismasta kirjoitti ja 40:n kasseista, niin saahan ne täyteen jos ostaa kahdenlaisia hiutaleita ja vaikkapa vehnäjauhoa, siinä on jo melkein täys kassi. Mutta totuus on se, että jos ei satu hyviä tarjouksia olemaan, niin muutaman päivän vihanneksiin ja hedelmin saa upotettua reilu kympin + maidot, leivät leikkilet niin äkkiä siinä on jo 40:n edestä, eikä oo edes "oikeata ruokaa".

Ja itekin hamstrasin pakastimeen broiskun ohuita fileita kun oli 6,90e/kg. Mutta on se silti kallista, ruoka siis....Joten yritän välttää turhia kauppareissuja :)

[QUOTE="höpöhöpö";29842275]Rahka maksaa noin 70c purkki. Saahan sitä vaikka kuinka. Itse ostan yleensä 7 purkkia kerralla, menee vajaa vitonen. Luomuruisjauho makso reilun euron, ei kallista sekään.[/QUOTE]

Niin, varmasti saa jos tossa on sun ruokavalios. Saahan ne kassit täyteen vaikka makaronia ja reippaasti alle 40€.

Mutta tarkoitan sitä että mennään sinne kauppaan ostamaan esim. 3 päivän monipuoliset ruoat (n. 2 kassillista), niin kyllä aika tiukille menee.

Minä ostin tänään noin puolitoistakassillista ruokaa ja kalliimpaa kuin normaalina päivänä, eli normaalit ns. halvat perusruoka-aineet puuttuivat lähes kokonaan eli makaronia ja jauhoja tms ei ollenkaan, mutta paljon hedelmiä ja "mässyä". Kasvikset ja maitotuotteet suurimmalta osalta vielä luomua tai jotain muuta tavallista kalliimpaa. Rahaa meni 35 €, eli se noin 20 €/kassi. Tässä mun listani:
- Maito 1 l (luomu)
- Täysmehu 1 l (luomu)
- Limsa 1,5 l
- Banaani 0,9 kg (luomu)
- Nakkipaketti, nitriititön (=kalleimpia nakkeja mitä kaupasta löytyy)
- 2 x suklaalevy
- Ananas 1,7 kg
- Keiju 400 g
- Kukkakaali 300 g (luomu)
- Cantaloupe-meloni 600 g
- Porkkanat 1 kg
- Omenat 600 g (luomu)
- Kurkku (350 g)
- Hapankorppu, keskikokoinen paketti
- Munkit irtomyynnistä 5 kpl
- Patonki 2 kpl (esipaistettu)
- Jugurtti 500 g (jotain kalliimpaa)
- Kermaviili 200 g (luomu)
- Viili 200 g (luomu)

Tällä kertaa ei ollut lihaa, joten se laskee hintaa, mutta kuitenkin munkkeja, limsaa, suklaata ja paljon hedelmiä, jotka eivät ole halvimmasta päästä.

Minä ostin tänään noin puolitoistakassillista ruokaa ja kalliimpaa kuin normaalina päivänä, eli normaalit ns. halvat perusruoka-aineet puuttuivat lähes kokonaan eli makaronia ja jauhoja tms ei ollenkaan, mutta paljon hedelmiä ja "mässyä". Kasvikset ja maitotuotteet suurimmalta osalta vielä luomua tai jotain muuta tavallista kalliimpaa. Rahaa meni 35 €, eli se noin 20 €/kassi. Tässä mun listani:
- Maito 1 l (luomu)
- Täysmehu 1 l (luomu)
- Limsa 1,5 l
- Banaani 0,9 kg (luomu)
- 2 x suklaalevy
- Ananas 1,7 kg
- Keiju 400 g
- Porkkanat 1 kg
- Omenat 600 g (luomu)
- Kurkku (350 g)
- Viili 200 g (luomu)

Tällä kertaa ei ollut lihaa, joten se laskee hintaa, mutta kuitenkin munkkeja, limsaa, suklaata ja paljon hedelmiä, jotka eivät ole halvimmasta päästä.
Niin onko se mielestäsi vähän vai paljon?:) Siitähän puuttuu kunnon ruoat kokonaan ja jos ne olisi ostettu niin lasku olsi varmaan +50e vielä ja siinä on ilmeisesti muutaman päivön ruoat....

Mun "päiväpalkka" on 69e ja aina kun sen jätän kaupaan tuntuu jotenkin "epärealistiselta" ..:)

[QUOTE="zxc";29842057]Siis päätin etten tänään mee kauppaan. a) en jaksa sitä hössötystä, kun on satoja ihmisiä hamstramassa ruokaa koska kaupat on kii yhden päivän ja...[/QUOTE]

Ketjun päävalitusaihe oli ruoan hinta, mutta totean kuitenkin, että se ei aina ole "hamstraamista", jos joku käy kaupassa. Kävin tänään ruokaostoksilla ja keräsin kärryn täyteen tavaraa - sen verran haen kahdesti viikossa meidän viisihenkiselle perheelle. Ihan riippumatta siitä, onko kauppa huomenna auki vaiko kiinni.

- Maito 1 l (luomu)
- Täysmehu 1 l (luomu)
- Limsa 1,5 l
- Banaani 0,9 kg (luomu)
- 2 x suklaalevy
- Ananas 1,7 kg
- Keiju 400 g
- Porkkanat 1 kg
- Omenat 600 g (luomu)
- Kurkku (350 g)
- Viili 200 g (luomu)

Tässäkö on teidän monen päivän ruuat?

Meillä vappuherkkuihin meni viishenkiselle perheelle 120e. Järjetön summa yhden höperöpäivän vuoksi, ilmankin olisi pärjännyt. Sanoin kyllä miehelle että ens kuu meillä eletään säästöbudjetilla ja syynään kaiken ostettavan tarkkaan, kerään kuitit ja analysoin niitä yms. Ruokaan meillä menee tosi iso summa, halvemmallakin pärjäisi loistavasti.

Meillä vappuherkkuihin meni viishenkiselle perheelle 120e. Järjetön summa yhden höperöpäivän vuoksi, ilmankin olisi pärjännyt. Sanoin kyllä miehelle että ens kuu meillä eletään säästöbudjetilla ja syynään kaiken ostettavan tarkkaan, kerään kuitit ja analysoin niitä yms. Ruokaan meillä menee tosi iso summa, halvemmallakin pärjäisi loistavasti.

Voihan sitä laittaa kauppaan noin paljon, jos on rahaa. Meillä ei osteta turhaa, kun tulot on 985e+ n.900e. 2 lasta ja yksin elätän. Jälkimmäinen on LL, elarit ja as.tuki.

- Maito 1 l (luomu)
- Täysmehu 1 l (luomu)
- Limsa 1,5 l
- Banaani 0,9 kg (luomu)
- 2 x suklaalevy
- Ananas 1,7 kg
- Keiju 400 g
- Porkkanat 1 kg
- Omenat 600 g (luomu)
- Kurkku (350 g)
- Viili 200 g (luomu)

No kaikki ruokahan tuosta sitten puuttuikin. Meidän perhe ei kyllä yhdellä nakkipaketilla pötki kovin pitkään, ottaen vielä huomioon että syödään joka päivä kotona 2 lämmintä ateriaa + aamu-, ilta- ja välipala.

[QUOTE="hillla";29842462]Niin, varmasti saa jos tossa on sun ruokavalios. Saahan ne kassit täyteen vaikka makaronia ja reippaasti alle 40€.

Mutta tarkoitan sitä että mennään sinne kauppaan ostamaan esim. 3 päivän monipuoliset ruoat (n. 2 kassillista), niin kyllä aika tiukille menee.[/QUOTE]

Mainitsin kyllä aiemmin että kasseissa oli myös lihaa (kylläkin alelaputettua), kasviksia (kaalia, tomaattia, salaattia ja porkkanoita), maitoa, jne. Mielestäni siitä ei kyllä mitään puutu että voi sanoa monipuoliseksi. Leipää ja leikkeitä yms kallista en kylläkään osta, enkä laske niitä pakollisiksi monipuoliseen ruokaan. Leivän teen itse niistä jauhoista ja ryyneistä. Eli kyllähän se on oma valinta ostaako kallista valmisleipää ja leikkeitä, ja kalleimpia vihanneksia. Vai tekeekö itse ja hamstraa esim. alelihoja silloin kun niitä on.

Mä ostin eilen kukkakaalin (tuli tosta ostoslistasta mieleen). Sellanen ison miehen nyrkin kokoinen 1,87 €. Mun mielestä kallis, tosta riittää mulle ja meidän lapselle, mutta jos olisi isompi perhe niin vois jäädä kukkakaalit koko perheelle ostamatta :D

[QUOTE="höpöhöpö";29842161]Prismasta. Ihan hyvin saa kaksi kukkurallista kassia, kun ostaa peruselintarvikkeita eikä ollenkaan eineksiä. Esim. viimeksi oli maustamattomat broilerin suikaleet tarjouksessa 8e kilo, niitä mahtui tuohon pari kiloa (osa siis pakkaseen), sitten rahkaa, raejuustoa, vihanneksia (kauden mukaan), luomujauhoja- ja ryynejä, rasvaa, proteiinipastaa, jne jne. Eli kaikki ei siis todellakaan edes ollut ryhmänsä halvimpia tuotteita. Mieluummin kysyisin mitä ihmettä SINÄ ostat jos et 40 eurolla saa edes kahta kassillista?[/QUOTE]

Montako perheessänne on? Ja mitä ruokaa teet noista antimista? Eihän tuossa ollut ruoka-aineita kuin broileri.

Kaupasta voi oikiasti käydä ostamas vain sen maitopurkin, ittestähän se on kiinni rupiaako hussaamaan rahaa johonki mitä ei just silloon tarvitte. Konkurssi mulle tulis jos joka kerta menis kauppaan vähintään 50€, sillä rahalla kyllä ostaa kahdelle ruokaa todella hyvin.

Yhteistyössä