Joo-o. Meillä sit on tainu käydä varkaita...

hei
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuikka:
Mielenkiintoinen 1-v. lahja. :)
ja paikka säilyttää kirjekuori :whistle:
Kävi ketä kävi talossa niin en satasia kirjekuoressa missään pöydällä säilyttele. Ihan jo siitäkin syystä ettei sitten vahingossa itse tai mies pyyhkäise sitä roskiin. Satanen on iso raha tänä päivänä!! Ja ihmettelen että 1 v tuollaisia rahoja synttäreillä saa (tai vanhemmat lahjat rahana pyytää )
Jos koko ketjun luit läpi, huomasit varmaan että rahat oli ap:n äidiltä. Halusi ostaa lahjaksi tytölle talvihaalarin, mutta koska ei osannut itse valita oikealaista antoi rahat haalariin ihan käteisenä, että vanhemmat voivat itse ostaa mieleisensä haalarin. Joten lahja ei siis ollut "rahaa" vaan haalari.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuikka:
Mielenkiintoinen 1-v. lahja. :)
ja paikka säilyttää kirjekuori :whistle:
Kävi ketä kävi talossa niin en satasia kirjekuoressa missään pöydällä säilyttele. Ihan jo siitäkin syystä ettei sitten vahingossa itse tai mies pyyhkäise sitä roskiin. Satanen on iso raha tänä päivänä!! Ja ihmettelen että 1 v tuollaisia rahoja synttäreillä saa (tai vanhemmat lahjat rahana pyytää )
Jos koko ketjun luit läpi, huomasit varmaan että rahat oli ap:n äidiltä. Halusi ostaa lahjaksi tytölle talvihaalarin, mutta koska ei osannut itse valita oikealaista antoi rahat haalariin ihan käteisenä, että vanhemmat voivat itse ostaa mieleisensä haalarin. Joten lahja ei siis ollut "rahaa" vaan haalari.

oli mitä oli mutta en minä rahakirjeitä pöydillä säilyttelisi (vaikka meillä ei rosvoja eikä epäluotettavai ihmisiä käy). Laittaisin kirjoituspöydän laatikkoon tai käsilaukkuuni odottamaan rahankäyttöä tai lapsen tilille laittamista.
.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
oli mitä oli mutta en minä rahakirjeitä pöydillä säilyttelisi (vaikka meillä ei rosvoja eikä epäluotettavai ihmisiä käy). Laittaisin kirjoituspöydän laatikkoon tai käsilaukkuuni odottamaan rahankäyttöä tai lapsen tilille laittamista.
.


Tän tyypin on pakko olla joku provo! Ei kai kukaan oikeesti voi olla tollanen...kaikentietävä,näsäviisas,"ei-meillä-vaikka-muualla",...
Kuullostaa ihan mun mutsilta,siltä johon katkaisin välini just tollasen käytöksen takia,huomaa kohta olevansa yksinäinen vanha muori! :kieh:

 
hmm
Vähän ohi aiheen, mutta ap sanoi jossain alussa, että olivat itse vielä töissä kun tyttö meni hoitamaan heidän lastaan, mutta miten se pääsi sisälle? Oliko sillä avain vai joku kävi avaan oven?
 
mie
uppista!

Ei sitä kuulkaas helposti kukaan tunnusta tuollaista vaikka poliisilla uhkaillaankin... Ei tunnustanu mun entinen kaverikaan kun oli ns kavaltanu n8000mk meidän luokan rahoja. Ja se oli myös todistettavissa ja selvitettiinkin ihan kunnolla. Tunnustusta ei kaikesta huolimatta tullut.

Sitä vaan ihmettelen, että minka ihmeen takia täällä pitää aina tapella jostain?
 
vieras
Meillä kävi viime kesänä vähän vastaavanlainen tapaus. Tyttäremme 13v oli saanut mummoltaan kesäksi "lomarahaa"
Rahat (60 euroa) olivat kirjekuoressa tytön pöydällä ja siitä katosivat.. Epäilimme ja epäilemme vieläkin tytön kaveria joka oli paikalla rahojen kadotessa (muita ei kotona silloin juuri ollutkaan..)
Asiaa yritettiin selvitellä tytön vanhempienkin kanssa mutta kun tämä neiti ei tunnustanut rahoja vieneensä niin nielimme vain tappiomme..
Kysyin neuvoa kahteen otteeseen poliisilta ja sain kehotuksen tehdä rikosilmoituksen, ja poliisi sanoi että yleensä tällaisissa tapauksissa riittää jo pelkkä "poliisilla pelottelu".
Emme kuitenkaan rikosilmoitusta tehneet koska oma tyttäremme sitä vastusti, pelkäsi raukka saavansa kaverin vihat niskaansa..

Tiedän että toimimme kuitenkin tavallaan väärin koska niinkuin poliisikin sanoi että pidemmän päälle "käräyttäminen" olisi ollut tälle lapselle palvelus.. näillä varasteluilla kun on tapana paisua!!!

Toivottavasti te saatte asian selvitettyä ja rahat takaisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuikka:
Mielenkiintoinen 1-v. lahja. :)
ja paikka säilyttää kirjekuori :whistle:
Kävi ketä kävi talossa niin en satasia kirjekuoressa missään pöydällä säilyttele. Ihan jo siitäkin syystä ettei sitten vahingossa itse tai mies pyyhkäise sitä roskiin. Satanen on iso raha tänä päivänä!! Ja ihmettelen että 1 v tuollaisia rahoja synttäreillä saa (tai vanhemmat lahjat rahana pyytää )
oli mitä oli mutta en minä rahakirjeitä pöydillä säilyttelisi (vaikka meillä ei rosvoja eikä epäluotettavai ihmisiä käy). Laittaisin kirjoituspöydän laatikkoon tai käsilaukkuuni odottamaan rahankäyttöä tai lapsen tilille laittamista.
.
No, sinä oletkin sinä, ja sinulle ei koskaan tapahdu virheitä :saint:. Kukaan ei voisi ikinä varastaa sinulta rahaa. Sinun kirjoituspöydän laatikkosi ja käsilaukkusikin ovat murtosuojattuja. Niih.
Sinulta unohtuu vain yksi asia: vaikka setelit olisivat olleet pöydällä levällään, ilman kirjekuortakin, niin lapsenvahdilla ei olisi siltikään ollut mitään oikeutta ottaa rahoja.
P.S. Mun lapset sai 100? kumpikin synttärilahjaksi isotädeiltäni (eli heidän iso-isotädeiltään). En pyytänyt, itse halusivat antaa, kun eivät osanneet ostaa lahjaa (halusivat että lapset saa jotain tarpeellista, eikä esim. taas uutta nallekarhua entisen noin sadan pehmolelun lisäksi).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
uppista!

Ei sitä kuulkaas helposti kukaan tunnusta tuollaista vaikka poliisilla uhkaillaankin... Ei tunnustanu mun entinen kaverikaan kun oli ns kavaltanu n8000mk meidän luokan rahoja. Ja se oli myös todistettavissa ja selvitettiinkin ihan kunnolla. Tunnustusta ei kaikesta huolimatta tullut.

Sitä vaan ihmettelen, että minka ihmeen takia täällä pitää aina tapella jostain?
hurja summa, miten selvis että juuri hän
 

Yhteistyössä