Jonkun profiilissa lukee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illll
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Mikä on ydinperhe?? Siis onhan sekin jo perhe, et on kaksi aikuista, mut ei lasta...Ainakin mun mielestä. :whistle:

Tässä wikipedian määritelmä:

Ydinperhe tarkoittaa perhettä, joka muodostuu kahdesta (tai yhdestä) vanhemmasta ja heidän lapsistaan.

Ydinperheessä vanhemmat ovat eri sukupuolta ja naimisissa keskenään eikä heillä ole lapsia muista avioliitoista.

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Mikä on ydinperhe?? Siis onhan sekin jo perhe, et on kaksi aikuista, mut ei lasta...Ainakin mun mielestä. :whistle:

Tässä wikipedian määritelmä:

Ydinperhe tarkoittaa perhettä, joka muodostuu kahdesta (tai yhdestä) vanhemmasta ja heidän lapsistaan.

Ydinperheessä vanhemmat ovat eri sukupuolta ja naimisissa keskenään eikä heillä ole lapsia muista avioliitoista.

Noo, ei sekään aina oikeessa oo.. ;)
Mitä se naimisissa oleminen siihen liittyy??

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
No mutta sellasia oikeesti toimivia ydinperheitä ei ole olemassakaan. En tiedä ainuttakaan, joten olen eri mieltä kanssasi. :)

Tunnetpa todella todella vähän ihmisiä :o
Toisekseen sulle on oikeastaan aivan sama mitä sanoo koska kaikki mihin liityy mies ei voi olla hyvää. Mutta muista jos mielesi joskus muuttuu tuolla asenteella et tule miestä itsellesi löytämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Jos se oli tarkoitettu vähän kuin tyyliin "ai niin se mieskin".

Mun profiilissa lukee lopuksi,että "tietysti myös mieheni vaimo" ja mä laiton sen just siksi,että meinas unohtua,että mulla on tässä perheessä jokin muukin rooli kuin äiti. :D

Ei ydinperhe ole ihanteellisin vaihtoehto, se on puppu-puhetta merenneitonen.
Toi perusperhe on kuule laaja käsite. Miksei perusperheeseen voisi kuulua vaikka täti tai mummo sen miehen sijasta?
Sun jutut on kuin suoraan keskiajalta, merenneitonen.
Enkä sano pahalla minäkään. :)

Kyllä toimiva ja onnellinen ydinperhe on MUN MIELESTÄNI paras vaihtoehto, lapselle varsinkin. (Ja tätä mieltä siltikin vaikka meidän perhe on uusioperhe joka pitää sisällään minut, miehen, kaksi miehen lasta ja kohta myös tämän meiden yhteisen vauvan)
Ei se muista vaihtoehdoista silti huonoja tee. =)

No mutta sellasia oikeesti toimivia ydinperheitä ei ole olemassakaan. En tiedä ainuttakaan, joten olen eri mieltä kanssasi. :)

On niitä toimivia perheitä vaikka minkälaisia. On kummallista väittää, että muu kuin ydinperhe ei voi olla yhtä hyvä. Ja yhtä kummallista väittää, että toimivia ydinperheitä ei ole olemassakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuukis:

Toisekseen sulle on oikeastaan aivan sama mitä sanoo koska kaikki mihin liityy mies ei voi olla hyvää. Mutta muista jos mielesi joskus muuttuu tuolla asenteella et tule miestä itsellesi löytämään.

Olen huomannut Lunatic saman :D

En ole miestä etsimässäkään, ainakaan saman katon alle. Nou tänk juu.
Ehkä sitten vasta vanhoilla päivillä, voin jonkun ukkelin ottaa itseäni palvelemaan. =)
En oikeesti tunne onnellisia tai toimivia ydinperheitä, vaikka mullakin on jätti-iso suku. :)

En ole miestä etsimässäkään, ainakaan saman katon alle. Nou tänk juu.
Ehkä sitten vasta vanhoilla päivillä, voin jonkun ukkelin ottaa itseäni palvelemaan. =)
En oikeesti tunne onnellisia tai toimivia ydinperheitä, vaikka mullakin on jätti-iso suku. :)

Sanoinkin että JOS mielesi muuttuu. Todella surullista että ajattelet noin, mutta omapahan on elämäs.

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:

Olen huomannut Lunatic saman :D

Hmm. Olen kai aina pohjimmiltani miesvihaaja, vaikka pidän kavereinakin enemmän miehistä kuin naisista.
En ota itsekään itsestäni selvää. :xmas:
Mutta totuushan on, että miehet aiheuttavat 99% maailman paskasta.

Ööh? Saa kai sitä ihminen olla mitä haluaa, myös sinä lapsellisen ja typerän oloinen aloittaja, jolla tuntuu olevan aika helvetin vähän omaa elämää, kun noin tarkasti pitää paneutua toisten profiileihin ja siihen mitä kukakin on kirjoitellut. Katkera? Vai mitä sä olet? Ei kai se sulta oo pois, minkälaisia ihmisiä tässä maailmassa elää ja tällä palstalla palstailee.

En näe mitään pointtia tällä aloituksella, enkä ymmärrä mitä aloittaja hakee takaa. Jos on jotain hampaankolossa jotain tiettyä palstailijaa kohtaan, rekkaudu ja laita vaikka yyviestiä.

Varmaan kuolisit järkytyksestä, jos laajentaisit elämänkatsomustasi ja näkisit, kuinka erilaisia ihmiset oikeastikin voivat olla, ihan muutenkin kuin palstailun ja viestien perusteella.

Musta perheestään saa ja pitää olla onnellinen, kuuluipa siihen mies ja lapset, pelkästään lapsia tai vaikka ainoastaan koira.

Alkuperäinen kirjoittaja TitsuLiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Jos se oli tarkoitettu vähän kuin tyyliin "ai niin se mieskin".

Mun profiilissa lukee lopuksi,että "tietysti myös mieheni vaimo" ja mä laiton sen just siksi,että meinas unohtua,että mulla on tässä perheessä jokin muukin rooli kuin äiti. :D

Mullakin on tässä perheessä muukin "rooli" kun vaimon tai äidin. Meinaan yksilön osa on se kaikkein tärkein. Miksi täytyy aina julistaa olevansa äiti tai vaimo? Mielestäni ihmistä ei muuta paremmaksi se onko saanut kaapattua rinnalleen heteropuolison tai pyöräytettyä mukulan tai kaksi.
On melko lapellista kinata aiheesta onko perinteinen heteroperhe parempi kun yh vanhemman, lesken tai homoparin perhe. Perheen sisäinen hyvinvointi mielestäni luo sen turvallisen ympäristön.

Ei ydinperhe ole ihanteellisin vaihtoehto, se on puppu-puhetta merenneitonen.
Toi perusperhe on kuule laaja käsite. Miksei perusperheeseen voisi kuulua vaikka täti tai mummo sen miehen sijasta?
Sun jutut on kuin suoraan keskiajalta, merenneitonen.
Enkä sano pahalla minäkään. :)

Kyllä toimiva ja onnellinen ydinperhe on MUN MIELESTÄNI paras vaihtoehto, lapselle varsinkin. (Ja tätä mieltä siltikin vaikka meidän perhe on uusioperhe joka pitää sisällään minut, miehen, kaksi miehen lasta ja kohta myös tämän meiden yhteisen vauvan)
Ei se muista vaihtoehdoista silti huonoja tee. =)

No meillä on toimiva ydinperhe ;)

on se kauheeta ku joillain menee herne nenään siitäki että jonku profiilissa lukee että on vaimo tai että perheessä on myös avio-/avomies :o

eiköhän anneta jokaisen olla oma ittensä.

Mä en tietääkseni ole kinannut kenenkään kanssa mistään,kerroin vain miksi minä olen tuon mies asian profiilissani ilmoittanut =)
Mä olen itse todellakin sitä mitä että aivan sama minkälainen porukka sieltä perheestä löytyy,yhtä hyviä kaikki!
Enkä ole laisinkaan sanonut olevani sen parempi,sen heteromieheni rinnalla...

=)

Alkuperäinen kirjoittaja TitsuLiina:
Mä en tietääkseni ole kinannut kenenkään kanssa mistään,kerroin vain miksi minä olen tuon mies asian profiilissani ilmoittanut =)
Mä olen itse todellakin sitä mitä että aivan sama minkälainen porukka sieltä perheestä löytyy,yhtä hyviä kaikki!
Enkä ole laisinkaan sanonut olevani sen parempi,sen heteromieheni rinnalla...

=)

No höh,mun piti tämä laittaa tuonne perään missä oli mun edellinen vastaus lainattuna...

Miksi ydinperheessä pitäisi vanhempien olla eri sukupuolta? Itse näkisin, että ihan yhtä lailla homo- ja lesboparit lapsineen voivat muodostaa ydinperheen. Eikö pointti kuitenki ole se, että ydinperheessä ei ole lapsia aikuisten edellisistä liitoista, ts. kyseessä ei ole ns. uusperhe?

No joo, on totta, että yhteisiä biologisia lapsia voi saada vain eri sukupuolta olevat parit, mutta tässä ongelmaksi tulee se, että parisuhteessa elävien miehen ja naisen muodostamaa perhettä sanotaan ydinperheeksi, vaikka lapsi olisi adoptoitu tai lahjoitetuilla sukusoluilla hankittu. Eli pitävä perustelu tuo ei ole. Löytyisiköhän sellaista?

Yhteistyössä