Joku sai kivan laskun, hommasi vuokrakämppään vanhan tiskikoneen :D ilman lupaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järjen jättiläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sossun eläteillekin vinkki että jos ei ole esittää faktaa APKn liittämisestä ammattilaisen toimesta on turha odottaa korvauksia vakuutuksesta. Tosin ettehän te edes vakuutusta ole ottaneet... Veronmaksajien piikkiin taas kerran.

Ei meillä mitään lupaa ole, ostettiin vuoden vanha kone satasella ja hyvin on toiminut.
Koneen alla on sellainen suoja allas että huomaa jos alkaa vuotamaan, ja mies teki pikku kätösillään liitännät.

[QUOTE="tööt";23436367]Se asennus on huonosti itse tehty aina, jollei sinulla ole esittää kuittia ammattilaisen työstä[/QUOTE]

Mitä sä länkytät? Mun asennus on hyvin tehty, todella avuton täytyy olla, jos ei kahta liitäntää saa tehtyä astianpesukoneeseen, ammattimies tekee sen juuri samalla tavalla. Ja sanoinhan, että vakuutus korvaa itsetehdystä asennuksesta huolimatta muista syistä johtuvat vuodot, eikö mene jakeluun?

[QUOTE="mäksä";23436567]Mitä sä länkytät? Mun asennus on hyvin tehty, todella avuton täytyy olla, jos ei kahta liitäntää saa tehtyä astianpesukoneeseen, ammattimies tekee sen juuri samalla tavalla. Ja sanoinhan, että vakuutus korvaa itsetehdystä asennuksesta huolimatta muista syistä johtuvat vuodot, eikö mene jakeluun?[/QUOTE]

Ja varmasti uuden tiivisteenkin osasit laittaa?

No, olen tarkastanut omasta vakuutusyhtiöstä tiskikoneen asentamisen ja ei heillä ollut mitään ehtoa, että pitäisi olla ammattilaisen tekemä. Näin siis Pohjola ainakin muutama vuosi sitten.

Meille vaihdettiin astianpesukone ihan viikkopari sitten. Kysyttiin erikseen isännöitsijältä silloin. EI OLE PAKKO ilmoittaa, mutta SUOTAVAA. Ja asennukseen EI TARVITA ammattilaista, ihan niinkuin ei pyykinpesukoneenkaan laittoon. Mutta se muovikaukalo siihen alle ON pakollinen ja uuden koneen myötä oli pakko ostaa myös se kaukalo.

Vuokranantajilla on oikeus lisätä vaikka mitä (lisä)ehtoja vuokrasopimukseen jotka allekirjoittamalla hyväksyt. Ei se niistä ehdoista tee lain vaatimia. Tottakai parempi vuokranantajalle ettei jokainen kädetön urpo niitä väkisin asentele..

https://www.vvo.fi/asukkaalle/asuminen/useinkysyttya/useinkysyttyjakysymyksia/

kohta 5.

tuli muuten itellekin yllärinä... edelliseen vvo:n kämppään muutin 2008 jolloin pyysin huoltomiestä katsomaan onko liitännät oikein, aika nihkeesti siihen suhtautui O.o tähän asuntoon muutin vuotta myöhemmin, ja ihan itse liitettiin. hyvä että tuli puheeksi.

Yhteistyössä