Joku saanut estradiolia alhaisiin estrogeeni arvoihin? Auttoiko?

Eli Minulla mitattiin jouluna alhaiset estradioli arvot 0,04.... E-pillerit käskettiin lopettamaan ja arvot hieman nousivat. En kumminkaan saanut estradioli korvaus hoitoa koska olen niin nuori 29v. Asia vaivaa koska oireita on edelleen, etenkin nukkuminen on kamalan huonoa ja mieliala vaihtelee sekä kuukautiset tulevat miten sattuu. Varasin nyt ajan Marjatta Aidolle joka on erikoistunut juuri tähän. Haluaisin kuulla muiden kokemuksia hormoni korvaus hoidosta....? Ja minkä merkkistä valmistetta käytitte? Tuliko sivuoireita? Mitkä olivat teidän arvonne yms ysm yms

Eikö kukaan tosiaan ole saanut?

Itse sain nyt estrofem 2mg tabletteja 1/2 tabl 4-6krt/vrk ja Trisekvens tabletteja 1/2 tablettia aamuin illoin.

Oireet alkoivat synnytyksen jälkeen raskauden jälkeisenä masennuksena.

Nuo sivuvaikutukset kauhistuttavat.... Syövän lisääntymis riskiä ja lisääntynyttä masennusta....

Kaikki kokemukset kiitos :wave:

moikka, itse sain estrogeenigeeliä, vaikka olin 20v.!!! Kävin yksityisellä gynekologilla, joka totesi arvot 0,000 ja jotain. Imetin 1,5v. ja sen jälkeen olo karsea. Ahdisti, masensi...
Geelin käyttö (reisien sisäpintoihin yms.) auttoi nostamaan arvot!!!

=) Vihdoin joku vastaa

Kuinka kauan Pearl käytit geeliä? Paljonko annoksesi oli? Oliko mitään sivuvaikutuksia? Kiva kuulla myönteinen kokemus....

Ilmeisesti tämä lääkäri Marjatta Aito on hormonien kannattaja koska edellinen lääkäri tyrmäsi koko ajatuksen. Hän on mm. tehnyt tutkimusta Hesperian psykiatrisessa sairaalassa synnytyksen jälkeiseen psykoosiin/vaikeaan masennukseen sairastuneilla. Sairaalaan tulleilta äideiltä otettiin heti tulopäivänä estradioli arvot jotka olivatkin alhaalla. Heitä alettiin hoitamaan pelkällä estradiolla ja he toipuivat täysin. Äidit olivat tullessa aivan sekaisin. Tämä juuri todistaa mikä vaikutus estradiolilla on naisten masennukseen. Sain lääkäriltä ison nipun artikkeleita/tutkimuksia missä on ollut mukana.

Itsellä on toinen vuorokausi menossa 4mg estradiolia. Eilinen päivä meni peiton alla maatessa huimauksen ja huonon olon takia. Olen myös aika ärtynyt. Toivottavasti ovat vain ohimeneviä sivuoireita

Yhteistyössä