Joku rokkoko? Mitä tämä on??? Sis.kuvia.

Pojulla ollut pe ja la 39.7 kuumetta, kurkku kipeä yskii vähän, valvonut yöt, eikä syönyt kolmeen päivään... Tänään söi vähän puuroa. La käytiin päivystyksessä crp 20. Tänään mies kävi lapsen kanssa verikokeissa, jota tosin ei saatu kunnolla otettua... piti ottaa iso verenkuva ja crp... verta oli tullut vain vähän ehkä crp:n siitä saavat... tosi kiva. Nyt pojan vasen käsi on aivan täynnä pientä pistettä kyynerpään takaa alas sormiin asti. Mitäköhän tämä on??? Mahd.joku rokko? Muualla ei tälläistä piskuraa ole. Mietin olisiko mahd.puhdistusaineesta tullut, mutta kun toisessa kädessä ei ole mitään jälkiä ja kummastakin kädestä yrittivät verta saada. Kuva kädestä.



Viime viikolla meillä oli kylässä poika jolla oli enterorokko. Lääkäri oli sanonut perheen äidille ettei tarttuisi enään kun pisteet on tulleet. Pahoin vain pelkään onko tämä nyt sit sitä? Pojalla on tosi kuiva iho ja noita kuivia iholänttejä on siellä täällä. Nyt tosin myös reisiin tullut lisää ihottumaa... tästä huono kuva.



Olis kiva jos joku tietäis mitä tää on? :ashamed:
 
.......
ite olen koittannut lääkäriii soittaa ja pyytää aikaa jos kattois mikä on ja samalla kattoo nuorimman pojan korvat sille iskennyt kuume eilen taas. mut koko ajan varattua lyö vaan----
 
Kyllä mä veikkaisin noiden oireiden ja kuvien perusteella tota enterorokkoo, kun vielä riski siihen tartuntaankin on teillä ollut... Meillä oli pojalla jalat ton näköset siinä rokossa. Ja eka tosi korkee kuume, ja sit tuli näpyt. Ja nyt meillä poika sairastaakin toistamiseen enteroa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja .......:
ite olen koittannut lääkäriii soittaa ja pyytää aikaa jos kattois mikä on ja samalla kattoo nuorimman pojan korvat sille iskennyt kuume eilen taas. mut koko ajan varattua lyö vaan----

Tautista aikaa... jonotin aamulla reilu puol tuntii kun soitin terkkariin...
 
.....
Alkuperäinen kirjoittaja aiti78kerava:
Alkuperäinen kirjoittaja .......:
ite olen koittannut lääkäriii soittaa ja pyytää aikaa jos kattois mikä on ja samalla kattoo nuorimman pojan korvat sille iskennyt kuume eilen taas. mut koko ajan varattua lyö vaan----

Tautista aikaa... jonotin aamulla reilu puol tuntii kun soitin terkkariin...


juu nii näyttää olevan. varattua lyönnyt aamusta asti

 
Kiva jos on enterorokkoa... :headwall: Sanoivat päivystyksessä ettei olisi vaaraa sikiölle... olen siis raskaana ja itsekkin kurkku/pää ollut tajuttoman kipee... kuume ei ole tosin noussut. Netissä sitten törmäsin tälläiseen kirjoitukseen, jonka mukaan "Hand-foot-and-mouth disease on itserajoitteinen virussairaus, jonka aiheuttaa coxsackie-viruksen A-ja B-infektio. Esiintyy lapsilla ja aikuisilla. Lyhyt itämisaika 3-6 vrk ilman esioireita, mitä seuraa kuume, faryngiitti, arat suun limakalvot, kuiva yskä, päänsärky, pahoinvointi, mahdollisesti ripuli ja nivelkivut. Sairaus tarttuu erittäin helposti ja esiintyy tyypillisesti kesällä.
Heikkokuntoisilla henkilöillä tilaan voi liittyä komplikaatioina interstitielli pneumonia, pankardiitti, meningoenkefaliitti, ja raskaana olevilla naisilla keskenmeno." coxsackie-virus=enterorokko. Mitenköhän paikkaansapitävä tämä sivusto on...

http://dermaklinikka.fi/doctor/H/9.html

 
SocialButterfly
meille tuli kesällä tuollainen..nosti kuumeen pariksipäiväksi näpyt kesti viikon..lekureissa anottiin että ei ole mitään rokkoa..aan joku virusinfektio nostanut tollasen ihottuman
 
vieras
Meillä oli viime viikolla 3v ja 5v kuumeessa eikä näppyjä ja 8kk myös kuumeessa, mutta kun kuume laski niin hänelle alkoi ilmaantua näppyjä. Sellaista hikinäpyn näköistä oli lähinnä käsissä ja jaloissa. Ei kuitenkaan missään enterorokolle tyypillisessä paikassa kuten kasvoilla, suussa, kämmenissä tai jalkapohjissa. Lisäksi käsisä ja jaloissa joitakin sellaisia finnimäisen näköisiä näppyjä noiden hikinäppylöiden lisäksi.

Ei olla käyty missään, mutta soitin sairaanhoitajan numeroon terveyskeskukseen ja sanoi, että ei kuulosta enterorokolta vaan joltain kuumenäpyltä tms. Sanoi myös, että nyt on liikkeellä enteroviruksen tyyppistä flunssavirusta joka aiheuttaa samankaltaisia oireita kuin enterorokossa on.

Myös mies oli tuossa kuumeessa viikonloppuna eikä hänellä mitään näppyjä tai rakkuloita, joten oletan että ne oli vauvalla sitten jotain kuumenäppylää vain. Niitä finnimäisen näköisiä on vielä muutamia jäljellä, kun eivät ole ihan sitä tahtia parantuneet kuin ne ihan pienet näpyt lähti.

Niin ja vauvarokko meillä oli jo 5kk ikäisenä. Vauvarokossa ei kuitenkaan tarvitse olla mitään 3:n päivän kuumetta ja sitten näpyt. Variaatioita on paljon. Meillä oli vuorokauden kuume ja näpyt.
 
vieras
meillä alkoi enterorokko noin yhdellä lapsista...eli ensin oli 2 pv kuume 39,5C ja samalla oli iho kauttaaltaan täynnä just tuommosta pientä ihottumaa ku eka kuvassa, ensin kans aattelin että on se vauvarokko, mutta sitten alkoi tulla jalkapohjiin, kämmeniin, poskiin ja vaippa-alueelle selviä rakkoja. meillä sairastettiin enterotokko koko perhe kukin hieman eri vaivoilla!
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja aiti78kerava:
Näpyt tuli vasta kun kuumetta ei enää ole :eek:
Vauvarokossa on ensin 3 vrk korkea kuume. Jonka jälkeen KUUME LASKEE ja sitten tulee näpyt.
just näin. ja noi näpyt yleensä katoo n. vuorokauden sisällä. eli nopeesti menee ohi.
http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=524/sprog=4/grp=2/menu=1/
 
äitee
Meillä oli enterorokko kaikilla muilla paitsi miehellä. eli mulla ja 4 lapsella.
Alkoi 38,5-39,5 kuumeella ja kurkkukivulla, kesti 2 päivää ja sit tuli näppylät..

mulla oli käsissä just tollaista pientä näppyä... ja muutama isompi muualla..

yhdellä lapsista ei ollut mitään näppyjä, yhdellä kolme suun ympärillä,

yhdellä muutamia siellä täälllä,

ja Yhdellä sit ihan älyttömästi+ 2vko taudista lähti sormista nahat paksuina paloina+nyt 4-5vko rokosta lähtee varpaista ja kantapäistä sekä kämmenistä paksut nahat...ja lisäksi vielä peukun kynsi näyttää siltä että saattais irtoo...

ET ihan kiva rokko.... ja mä oon kans raskaana vko 18, joten pistää vähän miettimään... vaik ei pitäis olla vaaraa sikiölle, et mikä on vauvan kunto ku syntyy...
 
Kiitos vastanneille.... rakkoja odotellessa. Poju on 1v. 4v.siskol oli kans kuume alkuviikosta joka tuli ja meni... yksi ilta siis yli 39 kuumetta. Poika on ollut tosi kipee, nyt jo aika normaalin olonen ja vähän syönyt. Noi piskut vaan mietityttää... éi onneks pojua haittaa/vaivaa. Niin ja kuolannut on ihan älyttömästi kolme päivää... normaalisti ei kyl kuolaa yhtään. Hampaitako? Vai kurkku mahd.kipeä? Onko muilla ollut kuolaamista? Lapsilla siis. :D
 

Yhteistyössä