joku mummo antoi meidän pojalle karkkia kaupan kassalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katmat

Aktiivinen jäsen
22.01.2008
2 265
1
36
Oltiin kaupassa käymässä ja 5vuotias meni odottamaan meidän ostamia tavaroita kassan taakse(tykkää kattoa ku ne tulee liukuhihnaa pitkin kohti).Meitä ennen asioinut mummo pakkasi tavaroitaan sen vieressä ja alkoi lässyttää ihan onnessaan meidän pojalle.Sit se kaiveli laukkuaan ja antoi sille mariannea tai jotain muuta vastaavaa karkkia.Ite olin just allekirjoittaas kuittia ja kaikki tapahtui niin nopeaa, etten ehtiny sanoa mitää ennenku poika oli vetässy karkit napaansa.Ku katoin mummoa kummissani niin se sanoi että ku poika oli niin reipas ja ihana niin hän ei millään malttanu olla antamatta.

Ei siinä mitää,ei mun elämä lopu jos hyväntahtoinen mummu antaa pojalle karkin.Mutta tuli vaan sellanen olo,että eikö mummun olis ollu fiksua kysyä lapsen vanhemmalta ensin että saako antaa vai ei??? Onko kellekkään muulle käyny näin? Itelle ei ikinä ennen ja rupesinkin miettimään,että pitäiskö pojalle entistä voimallisemmin paasata siitä,ettei vierailta ihmisiltä saa ottaa vastaan mitään...kyllä se sen periaatteessa tietääkin,mutta moniko 5vuotias malttaa kieltäytyä ku herttainen mummu tyrkyttää karkkipussista karkkeja...

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Oltiin kaupassa käymässä ja 5vuotias meni odottamaan meidän ostamia tavaroita kassan taakse(tykkää kattoa ku ne tulee liukuhihnaa pitkin kohti).Meitä ennen asioinut mummo pakkasi tavaroitaan sen vieressä ja alkoi lässyttää ihan onnessaan meidän pojalle.Sit se kaiveli laukkuaan ja antoi sille mariannea tai jotain muuta vastaavaa karkkia.Ite olin just allekirjoittaas kuittia ja kaikki tapahtui niin nopeaa, etten ehtiny sanoa mitää ennenku poika oli vetässy karkit napaansa.Ku katoin mummoa kummissani niin se sanoi että ku poika oli niin reipas ja ihana niin hän ei millään malttanu olla antamatta.

Ei siinä mitää,ei mun elämä lopu jos hyväntahtoinen mummu antaa pojalle karkin.Mutta tuli vaan sellanen olo,että eikö mummun olis ollu fiksua kysyä lapsen vanhemmalta ensin että saako antaa vai ei??? Onko kellekkään muulle käyny näin? Itelle ei ikinä ennen ja rupesinkin miettimään,että pitäiskö pojalle entistä voimallisemmin paasata siitä,ettei vierailta ihmisiltä saa ottaa vastaan mitään...kyllä se sen periaatteessa tietääkin,mutta moniko 5vuotias malttaa kieltäytyä ku herttainen mummu tyrkyttää karkkipussista karkkeja...

VOI KAUHEETA MIMMONEN MUMMO:)JÄRKYTTÄVÄÄ KERTAKAIKKIAAN!

ei vieraille lapsille kyllä kenenkään tartte syöttää yhtään mitään ilman vanhempien lupaa :|
ja juuri siis nimenomaan allergioiden takia, se kun voi oikeasti olla vaarallista että lapsi saa suuhunsa jotain sopimatonta.

En tykkäis. Meillä lapsi on pähkinäallergikko ja se voi oireilla rajusti. Samoin suklaa on pannassa ja mansikka ja ja ja... Eli en todellakaan tykkäis. Pieni voi tukehtua karkkiin, jos joku pönttö muori pienelle antaa Mariannen suuhun.

Meillä on muutaman kerran nyt reilu parivuotiaan tytön kanssa käynyt myös noin, on siis hirveän sosiaalinen ja puhelee kaikille vieraille mummoille jotka sattuu vilkaisemaan päin ja siitäkön mummot on onnessaan.
Harvoin muuten lupaa kysyvät, tungetaan vaan Omaria suuhun.En silti näe siinä mitään pahaa, meillä saa syödä lapsikin karkkia eikä tyttö ole millekään allerginenkaan.
Varmasti loukkaantuisin jos esim. maitoallergiselle annettaisiin suklaata.

Olen koittanut tyttöä muistuttaa että kysyy ensin äidiltä saako ottaa ( sii periaatteella vierailta ei saa ottaa ilman lupaa) mutta hankalaahan se on kun mummot tyrkyttää karkkipussia nenän eteen.

Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Kyllä mä ainakin olisin sanonu mummulle että "kiitos mutta rouva on hyvä ja kysyy lupaa seuraavalla kerralla"

juu olis pitäny varmaan mainita,mutta menin ihan sanattomaksi enkä saanu sanotuksi mitää.Siis en nyt todellakaa järkyttyny sen takia,että poika sai karkkia,kyllä meidän lapset karkkeja saa ottaa jos joku tarjoaa.Mutta ihan periaatteesta vaan se,että olis fiksua kysyä.Yleensä jos joku on halunnu antaa nii multa on kysytty ensiksi että saako antaa.ja sitte toinen pointti se,että entä jos tollanen mummo antaa karkkia jollekki allergiselle lapselle?pähkinäsuklaata pähkinäallergikolle tai maitoallergikolle tms?Toiset voi saada vakavankin reaktion jostain "mitättömästä" määrästä jotain ainetta.senkin takia mun mielestä fiksua kysyä saako antaa.Ihana mummu se muuten oli :D

Kaverin maitoallerginen tyttö ei kestä maitotuotetta edes ihollaan, saati suussaan ja adrenaliiniruiskut mukana tuo joutuu kulkemaan joka paikassa allergioidensa takia. Siinä mielessä tuo on hurjaa, vaikka jonkun mielestä ihan viaton pikkujuttu.

Oisin loukkaantunut, mä oon ehkä vainoharhainen, mut mummoissakin löytyy hulluja. Kotona tehnyt jotain myrkkykarkkeja ja käärinyt paperiin, uittanut mariannea vaikka rotanmyrkyssä.. hyi. Mut minkä mahtaa kun on vilkas mielikuvitus, nykyaikana hulluja liikkuu joka puolella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaverin maitoallerginen tyttö ei kestä maitotuotetta edes ihollaan, saati suussaan ja adrenaliiniruiskut mukana tuo joutuu kulkemaan joka paikassa allergioidensa takia. Siinä mielessä tuo on hurjaa, vaikka jonkun mielestä ihan viaton pikkujuttu.

niin,nuo mummot on sitä ikäluokkaa,että eivät oo ihan perillä näistä allergiajutuista.Moni ei tajua että joku voi oikeesti olla tosi allerginen jollekkin.Meidänkin poika oli pienempänä tosi allerginen,mutta nykyään saa syödä kaikkea,joten ymmärrän mitä tuollainen suinpäin syöttäminen voi tehdä pahimmillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:

VOI KAUHEETA MIMMONEN MUMMO:)JÄRKYTTÄVÄÄ KERTAKAIKKIAAN!

on toi oikeasti!!!!!!!!!
jos se laps olis allerginen ja saanut kauheen tukehtumis kohtauksen niin mitäs sitten???????
ja mä olen just jokaiselle ihmiselle sanonut että syö vain itse että lapseni eivät ota vierailta yhtään mitään.

poika istu keran vaunuissa ja joku mummo rupesi kanssa kaivamaan taskusta karkkipussia ja tarjoamaan pojalle,sanoin vaan kiltisti että ei voida ottaa koska poika on tosi allerginen:)

Meidän kakara kiljui karkkia kaupassa, ei saanut. Ei ollut karkkipäivä, Mutta joku mummo "oli säälinyt lasta, jonka äiti ymmärtämättömyyttään ei halunnut lasta ilahduttaa" ja toi meille karkkipussin. 2,5-vuotiaalle Fazerin Parhaat-pussin. :D

Sanoin, että voi kiitos, nämä minä syön illalla, kun tuo kullannuppu nukkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
ei vieraille lapsille kyllä kenenkään tartte syöttää yhtään mitään ilman vanhempien lupaa :|
ja juuri siis nimenomaan allergioiden takia, se kun voi oikeasti olla vaarallista että lapsi saa suuhunsa jotain sopimatonta.

Ihan sama mulleki tuli mieleen. Se kun on pahimmillaan sairaalareissun paikka...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän kakara kiljui karkkia kaupassa, ei saanut. Ei ollut karkkipäivä, Mutta joku mummo "oli säälinyt lasta, jonka äiti ymmärtämättömyyttään ei halunnut lasta ilahduttaa" ja toi meille karkkipussin. 2,5-vuotiaalle Fazerin Parhaat-pussin. :D

Sanoin, että voi kiitos, nämä minä syön illalla, kun tuo kullannuppu nukkuu.

:laugh: mummoilla ei aina oo suhteellisuudentajua.Mun oma mummoni 85v on ihan mahoton.kerran ku oltiin siellä niin se kaatoi pojalle puoli paketillista muumikeksejä purkkiin ja pohti ääneen,että onkohan se tarpeeksi vai pitäiskö vielä laittaa lisää :D sanoin mummolle,että jos vähä otat pois siitä purkista,että ei se ihan puolta paketillista tartte.

Hyvää tuo mummo tarkoitti, eikä ne aina tiedä näistä allergioista mitään.
Ei tullut varmaan edes mieleen että joku voi olla allerginen, ajatteli taatusti että voi ihanaa kun joku huomioi hänet ja on niin ihana antaa niitä makeisia.
Juu ei noi vanhemmat välttämättä aina tajua että on niitä karkkipäiviä ja ei anneta sitä puolta pakettia keksejä.

Mutta ymmärrän huolen jos ovat allergisia. Itsellä kun lapset ovat terveet, niin todennut että aha mummo antaa karkkia. Tosin aina noilla mummoilla ei järki leikkaa, kun välillä tarjottiin vauvalle millä ei ollut edes hampaita sitä karkkia.

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:

Ihan sama mulleki tuli mieleen. Se kun on pahimmillaan sairaalareissun paikka...

meillä se on kyllä pahimmillaan ruumisauto joka kutsutaan väärästä suupalasta :(

Itse teko mun mielestä on ihana sinänsä, kun todennäköseseti se mummo on viattomasti halunnu vaan ilahduttaa poikaa. Mutta tuo on totta että olis hyvä kysyä juuri noiden allergioiden takia. Mutta voi sitä kyllä sanoo ihan asiallisesti, että olis hyvä kysyä eikä mitenkää rumasti tokaista kun varmaan mummulla ei ole pahat ajatukset ollu taustalla. Siis niinku yleensä tarkoitan, sähän et mitenkää rumasti sanonukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
meillä se on kyllä pahimmillaan ruumisauto joka kutsutaan väärästä suupalasta :(

Joo, niinhän se pahimpien allergikoiden kohdalla on, siinä mielessä kirjoitin väärin.. Mulla on suvussa yks jolla on niin paha ampiaisallergia että jos ykski pistää ni on hengenlähtö lähellä.

Meille käynyt samalla tavalla. Ujo esikoinen tosin osasi sanoa nätisti papalle, että "ei kiitos" kun pelästyi niin kun vieras lähestyi niin.

Pappa siis antoi omista ostoksistaan jonkun pullapussin kun olin kassalla

Mummot on mummoja, mutta mä ihmettelisin tosissani jos oma 5 v söisi vieraan antaman karkin kysymättä multa lupaa, kun oon kuitenkin paikalla. Aina se kysyy lupaa, jopa silloin kun äitini on tarjoamassa karkkia.

Yhteistyössä