Joku käynyt kolaamassa pihan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh

Vieras
Olin äsken hiukan kummissani, kun olin lähdössä hakemaan postilaatikolta postit ja ulko-oven edessä ootti kasa lunta. Joku oli käynyt aamulla kolaamassa pihan, mutta skipannut kaikki lumet meidän ulko-oven eteen. On siinä ollut ahkera kolaaja. Ei ollut edes lasten tekosia, koska selkeesti näkyi isot kengänjäljet. Kellehän tästä kiitosta lähettäisi.

Ettet asuisi meidän taloyhtiössä, täällä on tapana, että pukataan toisen oven eteen käytävä, mutta vetäistään ne lumet kolalla takaisin, eli ei pukata toisen oven sivuun. Silloin yleensä jää sellainen jonkinlainen kökkäre lunta oven lähelle. Mutta se kökkäre on huomattavasti helpompi huitaista harjalla pois, kuin jos joutuisi hakemaan kolan ja kolaamaan oman edustan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ettet asuisi meidän taloyhtiössä, täällä on tapana, että pukataan toisen oven eteen käytävä, mutta vetäistään ne lumet kolalla takaisin, eli ei pukata toisen oven sivuun. Silloin yleensä jää sellainen jonkinlainen kökkäre lunta oven lähelle. Mutta se kökkäre on huomattavasti helpompi huitaista harjalla pois, kuin jos joutuisi hakemaan kolan ja kolaamaan oman edustan.

On täällä tuotakin nähty, mutta tällä kertaa oli lunta reilumminkin kolattu ja työnnetty "loppuun asti". Lapsellista touhua :/

Mun pitäis kans pistää vaatteet itelle ja poitsulle ja lähteä lykkimään.. Ukko oli kyl ku persiille ammuttu äsken ku laitoin sille txt, joten vois ihan sen takia jättää hommat sille.. Sais päästellä työpäivän jälkeen vielä vähän höyryjään...

Alkuperäinen kirjoittaja hani:
asutteko ok-talossa vai rivitalossa?

Rivitalossa asustellaan. Se tässä eniten kummastuttaakin, kun asutaan ensimmäisessä talossa ja ekassa asunnossa eikä meidän seinänaapuritkaan ole kotona. Joku saanut siis ihan vartavasten kantaa kolansa tähän meidän pihalle ja alkaa kolaamaan.

Mä kävin äsken kolaamassa, kun tiedän napinaa tulevan jos en ole kolannut kun kotona lapsen kanssa kerran olen -.- Puolet jaksoin kolata ja puolet jäi kolaamatta!! Huutoa tulee.. Ei vain yksinkertaisesti voimat riitä ja kinokset ovat jo korkeita mihin ne pitäisi lykkiä. Ja lisää vain tulee. Täytyy vissiin kerran vielä tänää käydä toi mäki kolaamassa että sentäs auton pihalle asti saa. Mutta pihaa en kertakaikkisesti jaksa kolata. Lähinnä ottaa pannuun miehen päänaukominen kun tulee töistä. Ei voi ymmärtää, että voimat ei riitä.

Mun pitäisi saada traktori ylös ojasta kun mies päätti aurata ojankin. :laugh:
Mä aamulla kolailin vähän ja nyt olen tullut siihen tulokseen että sepäs vasta hyödyntöntä oli koska lunta sataa jatkuvasti enempi. Noh, tulipahan pieni kuntoilu. :D

Mutta ap:n asiaan, eihän teillä ole ollut riitaa kenenkään naapurin kanssa?

ottaa päähän kun ette ikinä tee lumitöitä vaan jätätte ne armollisesti muiden niskoille? Meidän entisessä taloyhtiössä tein yksin lumitöitä monen siihen kykenemättömän mummelin vuoroillakin mutta jotkut olettivat että olen talonmies ja huomasin että saan tehdä ne kaikkienpuolesta. Hyvää jumppaa se oli ja lapset touhus samalla pihalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Trinsessa:
Mun pitäisi saada traktori ylös ojasta kun mies päätti aurata ojankin. :laugh:
Mä aamulla kolailin vähän ja nyt olen tullut siihen tulokseen että sepäs vasta hyödyntöntä oli koska lunta sataa jatkuvasti enempi. Noh, tulipahan pieni kuntoilu. :D

Mutta ap:n asiaan, eihän teillä ole ollut riitaa kenenkään naapurin kanssa?

Ei ole riitaa. Kylmemmät välit muutaman naapurin kanssa, mutta riitaa ei kuitenkaan ole. No, toivottavasti tuo iloinen kolaaja ei ota tuota tavaksi.

Meillä on huoltomiehet, jotka kolaavat yleiset kulkutiet ja asukkaat huolehtii omien etu- ja takapihojen lumityöt. Teen itse lumityöt aina, kun on tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Höh! :o No kyllä minä olisin hieman kummissani. :D Meillä on piha ihan täynnä lunta! Mies joutuu heti lumenauraus puuhiin kun tulee töistä.

Miksi sä et tee lumitöitä?

koska mies auraa ne nopsasti mönkkärillä.:)

Meillä tallissa vehje(joku mikä lie nimeltään) tuohon hommaan,mutta minä yleensä lykin lumet työntimellä pihalta ennenkuin mies on kotona.
Se on hyvää liikuntaa ja ei minua huvita tuolla tarpoa nilkat märkänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Höh! :o No kyllä minä olisin hieman kummissani. :D Meillä on piha ihan täynnä lunta! Mies joutuu heti lumenauraus puuhiin kun tulee töistä.

Miksi sä et tee lumitöitä?

koska mies auraa ne nopsasti mönkkärillä.:)

Meillä tallissa vehje(joku mikä lie nimeltään) tuohon hommaan,mutta minä yleensä lykin lumet työntimellä pihalta ennenkuin mies on kotona.
Se on hyvää liikuntaa ja ei minua huvita tuolla tarpoa nilkat märkänä.

mä en viitti, on sen verta tota lykkimistä tossa. mönkkärillä ei kestä kuin 10min.

Yhteistyössä