Joku joka tuntee 60-70-luvun musiikkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minna77

Aktiivinen jäsen
15.01.2009
1 338
1
36
Aasia
Hei,

Mä näin joskus heinäkuussa tv:ssä, olikohan Ylen Teemalla, dokumentin 60- ja 70-luvun musiikista, ja näin yhden biisin, joka on jäänyt mieleen. Mutta en muista esittäjää tai biisin kunnon nimeä.

Biisissä lauletaan jotain "Fire", ja sen esitti bändi. Videossa oli ainakin solistilla jonkinlainen liekkinaamio päässä. Tosta biisistä on ilmeisesti tehty useita cover-biisejä jälkeenpäin, mutta mua kiinnostaa nimenomaan se alkuperäisesittäjä. Tuo kyseinen biisi oli ilmeisesti tän bändin ainoa kunnon hitti.

Olis tosi kiva, jos joku muistais/tietäis tämän :flower:

Muistatko yhtään enempää lyriikoista? Oli bändi suomalainen vai ulkomaalainen? Uskoisin sähköpostin Teemalle ratkaisevan asian. P.S. Kerro sitten meillekin.

Ei ollut Kiss. Valitettavasti en muista enempää tekstistä. Paitsi oli ihan rock-tyylinen... Oli kuitenkin ulkomainen bändi, ja jos nyt muistan oikein joko englantilainen tai amerikkalainen.

Mä katsoin samaa dokkaria, mutta vain osan matkaa. Enkä kuollakseni muista mitä bändejä siinä oli. Se kuuluisin taisi olla The Who, mutta se ei ole sun etsimäsi bändi. Voihan kökkö, alkoi oikein itseäkin häiritsemään :(

Oiskohan voinu olla, joo... Videon kuva oli niin rakeinen ja mustavalkoinen, lisäksi, etten sen naamion kanssa tunnustanut ett olis Bowie. En ehkä olis sitä niin nuorena tunnustanutkaan, toisaalta.

Borkku Satutko muistamaan vielä minkä niminen se biisi olis ollu Bowiella?

Toisaalta, en ole varma oliko Bowie, sittenkään. Täytyy yrittää googlata jos se olisi ollut wasp tai Alice Cooper. Toisaalta, koska bändinnimi ei jäänyt mieleen, luulen, että se on suht tuntematon. Waspin tai Alice Cooperin olisin kyl muistanut. Lisäksi, kun tuo biisi jäi kyseisen bändin/artistin ainoaksi kunnon hitiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Minna77:
Oiskohan voinu olla, joo... Videon kuva oli niin rakeinen ja mustavalkoinen, lisäksi, etten sen naamion kanssa tunnustanut ett olis Bowie. En ehkä olis sitä niin nuorena tunnustanutkaan, toisaalta.

Borkku Satutko muistamaan vielä minkä niminen se biisi olis ollu Bowiella?

En mä muista biisejä mut mietin keiden naamat oli siihen aikaan rajuja :D

Alkuperäinen kirjoittaja omnomnom:
http://www.youtube.com/watch?v=NOErZuzZpS8

Kiitos :flower:

Valitettavasti en pääse YouTubiin, koska asun maassa, jossa idioottipoliitikot on blokannut sen :( Täytyy yrittää metsästää jostain se itse biisi nyt.

Kiitoksia kaikille avusta!!!

Yhteistyössä