Jokos teilä toppavaatteet?

järkyttyneenä katoin tossa yks ilta marketin pihalla kun perhe äiti,isä, kolme lasta tuli kaupasta autolle. yhdelläkään lapsella ei ollu toppahousuja vaan jotku trikoot jalassa. Nuorin oli arviolta 1v 5kk pikkumies, käveli itse kaupasta, vanhin 4v tyttö. Ja inhan kuin oisin kattonu että keskimmäisellä ei oo turvaistuinta mutta en voi olla varma...

muoks unohtu mainita että täällä on ollu ainakin kuukauden kunnon hanget, silloin oli pakkasta joku 6astetta, itelläkin paleli vaikka oli paljo vaatetta.

meillä on kans monta viikkoo jo ollu, tosiaan, ei tartte laittaa niin paljoo alle, joten helpottaa kummasti reilu 1v kaksosten kans ulos lähtöö..meillä pihavaatteina ikivanhat, kirpparilta muutamalla eurolla ostetut toppahaalarit, niillä saa möyrytä miten tykkää, ei tartte varoo mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
järkyttyneenä katoin tossa yks ilta marketin pihalla kun perhe äiti,isä, kolme lasta tuli kaupasta autolle. yhdelläkään lapsella ei ollu toppahousuja vaan jotku trikoot jalassa. Nuorin oli arviolta 1v 5kk pikkumies, käveli itse kaupasta, vanhin 4v tyttö. Ja inhan kuin oisin kattonu että keskimmäisellä ei oo turvaistuinta mutta en voi olla varma...

muoks unohtu mainita että täällä on ollu ainakin kuukauden kunnon hanget, silloin oli pakkasta joku 6astetta, itelläkin paleli vaikka oli paljo vaatetta.

ei me ainakaan kaupassa käymiseen tarvita toppavaatteita. se ulkonaoloaika rajoittuu kävelyyn kotoa autolle, autosta kauppaan, kaupasta autoon ja autosta kotiin. Yhteensä varmaan muutama kymmenen metriä.

Aamusin oon laittanu 3v. toppahaalarin jos istuu rattaissa. täällä n.-3 aamuisin. jos ei rattaissa niin sukkahousut,trikoot,t-paita+trikoopaita ja välikausipuku (ihan perus,ei mitään fleecevuorta) hattu ja hanskat. hyvin tarkenee.

Ei ole vielä lapsella toppavaatteita ollut. Lämpötila on ollut hiukan nollan ylläpuolella. Välikausihaalari on ollut ja alla sisävaatteiden lisäksi villahaalari. Toppapukuun siirrytään sitten, kun pihat ei oo enää keskellä päivääkään lätäköitä ja mutavelliä.
Hyvin on poika tarennut, liikkuu kuitenkin pihalla koko ajan.

Kauppaan mäkään en lapselle haalaria laita, vaan esim farkut ja takki. Näin myös talvella.

On. Ja päätin et saa ollakin vaikka ois pari astetta plussaa. Huomattavasti mukavampaa varmasti sekä lapselle että mulle, kun voi vetää haalarin ylle sen sijaan, että laitettais ensin paksumpi kollegepuku, villahaalari ja 2-osainen vk-puku.

On ollut toppavaatteet käytössä jo joitakin päiviä. Eskariin laitoin pojalle kuitenkin välikausihousut jalkaan ja takiksi tuommoisen talvitakin. Poika juoksee siellä pihalla niin hänen tulee tosi herkästi kuuma ja kun oli plussan puolella aamulla niin päädyin vielä tuohon asuun. Aika vaihtelevaa oli eskarin naulakossa varustus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On ollut toppavaatteet käytössä jo joitakin päiviä. Eskariin laitoin pojalle kuitenkin välikausihousut jalkaan ja takiksi tuommoisen talvitakin. Poika juoksee siellä pihalla niin hänen tulee tosi herkästi kuuma ja kun oli plussan puolella aamulla niin päädyin vielä tuohon asuun. Aika vaihtelevaa oli eskarin naulakossa varustus.

Mun pojan hoitopaikassa on vielä kaikilla neljällä lapsella ollut ohuempi haalari, ei vielä toppaa kellään.
Yhdellä oli jopa yhtenä päivänä vain kesäiset kangaskengät (se oli jopa mustakin hiukan turhan kevyt varustus).

On meillä muksuilla ollut toppavaatteet jo kuukauden verran käytössä.... mutta tuli vaan mieleen tuosta yhdestä kommentista; me käytiin eilen kaupassa kun tultiin reissusta. Autossa lämmin eikä lapsia viitti montaa sataa kilometriä istuttaa toppavaatteissa. Mentiin siis kauppaan niin että 1v9kk päällä vaan collegeasu ja kumpparit (ja juu, isoveljen lakki päässä ) ja isommat sisarukset vetäsivät takit niskaan mutta eivät laittaneet kiinni, saatika että olisi ollut lakki tai hanskat. :saint: Katsoikohan joku meitäkin kieroon....? :p

Mä oon käyttäny ohjenuorana pukemisessa sitä et paikallaan olevalle lapselle puen yhden kerroksen enemmän vaatteita kun itselle ja liikkuvalle lapselle saman verran kun itselleni. (vähän asian sivusta)

Kannattaa muistaa ettei ne autot oo 100%:n luotettavia. Jos joutuu odotteleen hakijaa 15 minuuttiakin niin kyllä sisävaatteissa ehtii tulla kylmä. On meilläkin kauppareissulla lapsilla farkut (joskus jopa collarit) ja toppatakki. Hanskat ja pipokin on varalta kuitenkin matkassa.

Yhteistyössä