Jokos tämä on puitu : Julki-imetys tempaus Tampeella

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Musta toi on ok, ei ne siellä tissejään esittele. Enemmän paljasta pintaa näette tuolla ihan arjen katukuvassa kun ihmiset kulkee hyvä kun säädyllinen paita päällänsä.

Jo tuon artikkelin alla käyvässä keskustelussa käy ilmi että hyvä kun tämä on taas tapetilla.
Mun mielestä rintamaito välipalajuomana taaperolle on parempi kuin joku hedelmäsosemehukeitto kaupan hyllyltä jos nyt tulis tarve kesken kaupunkireissun tankata.
 
"vieras"
Olen imettänyt vauvojani mutta mitään julkista asiasta ei ole tarvinnut enkä ole halunnut tehdä.
Mä luulen, että tällaine tissit esiin-kampanja, jossa imetetään leikki-ikäisiä ei edistä mitään ja tekee normaalista asiasta hieman naurettavaa hörhöilyä.
 
Haukuttu
Mut on haukuttu lyttyyn imetäessäni kaupan penkillä ja sen jälkeen en koskaan uskaltanut imettää kodin ulkopuolella. Olisin kaivannut just tällaista tukea silloin. Hyvä että jaksavat nostaa aihetta julkisuuteen. Ei tuo nyt vaikuta tissinäyttelyltä vaan just siltä ettei aiheessa pitäis olla mitään erikoista tai hävettävää koska imetys on luonnollinen asia.
 
Mut on haukuttu lyttyyn imetäessäni kaupan penkillä ja sen jälkeen en koskaan uskaltanut imettää kodin ulkopuolella. Olisin kaivannut just tällaista tukea silloin. Hyvä että jaksavat nostaa aihetta julkisuuteen. Ei tuo nyt vaikuta tissinäyttelyltä vaan just siltä ettei aiheessa pitäis olla mitään erikoista tai hävettävää koska imetys on luonnollinen asia.
Mä taas muistan kun kakkosen kans ekaa kertaa sain tai piti imettää kesken kauppareissun. Varmaan näytin säikähtäneeltä saaliseläimeltä, sydän tykytti, piti varmistaa ettei kukaan näe ja jonnekin aution kenkäosaston perukoille pakenin sillä kertaa, taustalla ekan kanssa saadut muutamat töykeät kohtelut.

Onneksi tämän toisen kanssa on tullut eheyttäviä kokemuksia ja toisaalta olen kai vaan sen verran hällä väliä meiningillä nykyjään että saatan tehdä ostokset kaksvee ponchon alla, ei ole enää mun ongelma jos joku saa siitä päänvaivaa.
 
vauvan imettäjä
imettää 2 vuotiasta lasta! hyi olkoon, lapsi parka :( musta raja menee 1v eli tasan 12kk ja sitten alkaa mennä jo sairaaks jos ei äiti osaa pitää rintojaan muualla kun lapsen suussa. Kahta lasta olen yksi vuotiaaksi itse imettänyt niin julkisesti kun ei julkisestikkin mutta että kuka hullu imettää2-3 vuotiaita?!
 
nooh
Alkuperäinen kirjoittaja vauvan imettäjä;28838395:
imettää 2 vuotiasta lasta! hyi olkoon, lapsi parka :( musta raja menee 1v eli tasan 12kk ja sitten alkaa mennä jo sairaaks jos ei äiti osaa pitää rintojaan muualla kun lapsen suussa. Kahta lasta olen yksi vuotiaaksi itse imettänyt niin julkisesti kun ei julkisestikkin mutta että kuka hullu imettää2-3 vuotiaita?!
universaalisti ja ihmisen historiaa katsoen 2-3 vuotiaan imetys onvielä normaalia.
 
Mun kaks ekaa lasta on kasvanu pullomaidolla erinäisistä syistä ja kun kolmannen kohdalla imetys vihdoin onnistui, imetin vuoden ja etenkin ekan puoli vuotta hyvinkin julkisilla paikoilla, jos satuttiin oleen liikkeellä vauvan ruoka-aikaan. Musta tulikin vähän niinkuin huomaamatta imetysfanaatikko :) Mutta musta on jotenkin luonnollista lopettaa se imetys siinä kieppeillä, kun lapsi on vuoden.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvan imettäjä;28838395:
imettää 2 vuotiasta lasta! hyi olkoon, lapsi parka :( musta raja menee 1v eli tasan 12kk ja sitten alkaa mennä jo sairaaks jos ei äiti osaa pitää rintojaan muualla kun lapsen suussa. Kahta lasta olen yksi vuotiaaksi itse imettänyt niin julkisesti kun ei julkisestikkin mutta että kuka hullu imettää2-3 vuotiaita?!
:LOL: Vai että oikein TASAN 12 kk. :D
 
"Vieras"
Mun mielestäni noin vanhan julki-imetys on jo nolon näköistä. Vauvat mä vielä ymmärrän, mutta noin iso lapsi...

Ei voi puolustella millään ruokkimisen tarpeella, kun tuollainenhan syö jo normaalia ruokaa. En hyväksy noin isojen lasten julki-imetystä. Ihan eri asia on täysimetyksellä olevaa vauva kuin tuollainen iso jätkä. Sen verran voisi ison lapsen jo vieroittaa tissistä, että ymmärtää, ettei sitä ihan tässä ja nyt saa, kun julkisella paikalla ollaan.

Onkohan tässä nyt kyse jo jonkun muun, kuin "vauvan" tarpeesta?
 
[QUOTE="Vieras";28838618]Mun mielestäni noin vanhan julki-imetys on jo nolon näköistä. Vauvat mä vielä ymmärrän, mutta noin iso lapsi...

Ei voi puolustella millään ruokkimisen tarpeella, kun tuollainenhan syö jo normaalia ruokaa. En hyväksy noin isojen lasten julki-imetystä. Ihan eri asia on täysimetyksellä olevaa vauva kuin tuollainen iso jätkä. Sen verran voisi ison lapsen jo vieroittaa tissistä, että ymmärtää, ettei sitä ihan tässä ja nyt saa, kun julkisella paikalla ollaan.

Onkohan tässä nyt kyse jo jonkun muun, kuin "vauvan" tarpeesta?[/QUOTE]

Onhan se erilaista kuin vauvan imetys, mutta siis miksi 2-vuotias voi juoda maitoa kotona muttei julkisilla paikoilla? Miksi jälkimmäinen on epäsopivaa?
 
sivistäisit itseäsi
Alkuperäinen kirjoittaja vauvan imettäjä;28838395:
imettää 2 vuotiasta lasta! hyi olkoon, lapsi parka :( musta raja menee 1v eli tasan 12kk ja sitten alkaa mennä jo sairaaks jos ei äiti osaa pitää rintojaan muualla kun lapsen suussa. Kahta lasta olen yksi vuotiaaksi itse imettänyt niin julkisesti kun ei julkisestikkin mutta että kuka hullu imettää2-3 vuotiaita?!
Ei helvetti että olet tietämätön ja tyhmä.
 
Mietin
Minusta imetyksen raja menee siinä, että puoltatoista vuotta kauemmin ei tarvitse imettää.

Moni laittaa lapsensa siinä iässä jo tarhaan, miten jos lasta imetetään 2-3v ja moni kauemminkin, niin mitä tarhassa lapsi juo ruuan kanssa.
Lypsääkö äiti pulloon maitoa mukaan tai jos lapsi saa tarhassa juoda kaupan maitoa, niin miksi sitten kotona iltaisin ja aamuisin vielä sitä rintamaitoa tuputettaisiin.

Tämä taaperoimetys sujuu jos on lapsen kanssa kotona, voihan sitä vaikka kouluikään asti imettää ja miksei kauemminkin.
Minusta vain on outoa, että lasta, joka osaa juoda mukista ja syö ruokansa imetetään vielä.
Jos se on tärkeää, että taapero saa rintamaitoa, niin miksi sitä ei voi lypsää mukiin, miksi pitää imettää
 
Minusta imetyksen raja menee siinä, että puoltatoista vuotta kauemmin ei tarvitse imettää.

Moni laittaa lapsensa siinä iässä jo tarhaan, miten jos lasta imetetään 2-3v ja moni kauemminkin, niin mitä tarhassa lapsi juo ruuan kanssa.
Lypsääkö äiti pulloon maitoa mukaan tai jos lapsi saa tarhassa juoda kaupan maitoa, niin miksi sitten kotona iltaisin ja aamuisin vielä sitä rintamaitoa tuputettaisiin.

Tämä taaperoimetys sujuu jos on lapsen kanssa kotona, voihan sitä vaikka kouluikään asti imettää ja miksei kauemminkin.
Minusta vain on outoa, että lasta, joka osaa juoda mukista ja syö ruokansa imetetään vielä.
Jos se on tärkeää, että taapero saa rintamaitoa, niin miksi sitä ei voi lypsää mukiin, miksi pitää imettää
Oletko nyt ihan loppuun asti ajatellut näitä asioita?

Ensinnäkin: mikä ihmeen raja tuo 1,5 v (tai jonkun mainitsema 1 v) on? Juu, moni laittaa lapsensa myös 10 kk iässä tai yli 3 v iässä tarhaan tai ei ollenkaan. Miten tarhan aloitus liittyy imetykseen? Kuvitteletko, ettei imetetty lapsi juo vuosiin mitään muuta kuin äidinmaitoa? Jokuhan voi imettää lastaan viisikin vuotta. Kyllä lapsi saattaa äidinmaidon lisäksi juoda myös vettä, mehua ja lehmänmaitoakin. Miksi sen lisäksi äidinmaitoa? Miksi ei? Sehän on terveellistä ja parasta maitoa ja vaikuttaa mm. vastustuskykyyn, eli miksi ihmeessä joko pelkkää rintamaitoa tai ei ollenkaan? Onhan vauvankin kohdalla edes osittainimetys hyvä asia. Vähän sama kuin miettisi, että miksi juottaa lapselle koskaan vettä, jos lapsi juo joskus myös kaupan maitoa.

Imetys ei ole vain ruokkimista. Se on myös läheisyyttä ja antaa vastustuskykyä. Miksi ihmeessä lypsää, jos voi imettää? Mikä järki siinä olisi? Rinnasta maito tulee sopivan lämpöisenä ja tuoreena, miksi siis sählätä pumppujen ja mukien kanssa? Imetys loppuu helpommin, jos pumppaa eikä imetä. Lisäksi imetys on läheisyyttäkin kuten sanoin, eli ei ole sama asia juoda maitoa mukista.
 
Viimeksi muokattu:
ärs
Minusta imetyksen raja menee siinä, että puoltatoista vuotta kauemmin ei tarvitse imettää.

Moni laittaa lapsensa siinä iässä jo tarhaan, miten jos lasta imetetään 2-3v ja moni kauemminkin, niin mitä tarhassa lapsi juo ruuan kanssa.
Lypsääkö äiti pulloon maitoa mukaan tai jos lapsi saa tarhassa juoda kaupan maitoa, niin miksi sitten kotona iltaisin ja aamuisin vielä sitä rintamaitoa tuputettaisiin.

Tämä taaperoimetys sujuu jos on lapsen kanssa kotona, voihan sitä vaikka kouluikään asti imettää ja miksei kauemminkin.
Minusta vain on outoa, että lasta, joka osaa juoda mukista ja syö ruokansa imetetään vielä.
Jos se on tärkeää, että taapero saa rintamaitoa, niin miksi sitä ei voi lypsää mukiin, miksi pitää imettää
En ymmärrä tuota viimeistä lausetta. Miksi ei pitäisi imettää? Ja miksi taas tulee tämä "voihan sitä jatkaa kouluikään lässynlää". Parivuotiasta on ihan luonnollista imettää ihan TISSISTÄ (hui, tissi!) joten miksi jotkut tekee siitä tuollaisen ongelman? Lyhyt on tämä aika, jolloin on pidetty normina vuoden imetystä, mutta niille, jotka eivät viitsi ottaa asioista selvää, se on suuri TOTUUS.
 
Ihan hauska tempaus :) Lisää julki-imetystä kaduille ja kabinetteihin, mitä näkyvämpää ja yleisempää, sitä hyväksytympää :) Imetin julkisesti viimeksi tänään, 1v7kk halusi rintaa väsähdettyään kaupoilla käynnin jälkeen. Olisin tietysti voinut huudattaa häntä rattaissakin tai kantaa makaronina sylissäni, mutta oli varmasti kaikkien kannalta parempi, että istahdimme hetkeksi penkille rauhoittumaan takuuvarmalla tavalla :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28838304]Olen imettänyt vauvojani mutta mitään julkista asiasta ei ole tarvinnut enkä ole halunnut tehdä.
Mä luulen, että tällaine tissit esiin-kampanja, jossa imetetään leikki-ikäisiä ei edistä mitään ja tekee normaalista asiasta hieman naurettavaa hörhöilyä.[/QUOTE]

Nuo tempaukset edistävät tavallisten imettäjien asiaa. Ehkäpä sitten seuraavalla kerralla ei lennä ravintolasta pihalle kun imettää vauvaansa...
 

Yhteistyössä