Jokos on keskusteltu Angelina Jolien tisuleitten poistattamisesta?

• Viestiketjun aloittaja "Utelias"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="jaana";28471209]onkohan Angelina imettänyt lapsiaan.Imetyshän pienentää syövän riskiä.

Imetys voi v[/QUOTE]

Seka isoaitini etta aitini imettivat parisen vuotta lapsiaan ja kummatkin saivat rintasyovan. Jos geeni on, niin tuskin imetys riskia pienentaa.

"Irina"
[QUOTE="sara";28471152]Ajatteletko samaa kun katsot telkusta Pamela Anderssonia,Lola Wallinkoskea tai Martinaa?[/QUOTE]

Kyllä minulle siitä Etelä-Afrikkalaisesta juoksijasta tulee aina mieleen, että ei jalkoja.

"jaana"
[QUOTE="vieras";28471263]Seka isoaitini etta aitini imettivat parisen vuotta lapsiaan ja kummatkin saivat rintasyovan. Jos geeni on, niin tuskin imetys riskia pienentaa.[/QUOTE]

no tuon tutkimuksen mukaan pienentää riskiä mutta ei poista riskiä kokonaan.Tuossa tukimuksessa lienee ollut useampi henkilö,kuin vain kaksi.

"sara"
[QUOTE="Irina";28471282]Kyllä minulle siitä Etelä-Afrikkalaisesta juoksijasta tulee aina mieleen, että ei jalkoja.[/QUOTE]

Mutta tuleeko naisista joilla ei ole luomutissejä?Entä sellaiset jolla on irtolisäke hiuksissa,tekoripset ja geelikynnet?

"Irina"
[QUOTE="sara";28471312]Mutta tuleeko naisista joilla ei ole luomutissejä?Entä sellaiset jolla on irtolisäke hiuksissa,tekoripset ja geelikynnet?[/QUOTE]

Tuskin tässä on tarve erilaisia stereotypioita luetella. Pointtini on jo tullut selväksi.

multa lähtis ne samantien... en oikeesti miettis kahta kertaa jos sanotaan et sulla on 87% todennäköisyys saada rintasyöpä.

ja samoten jos lapset olis tehty niin tolla prosenttimäärällä varmaan poistaisin munasarjatki.

lääkkand
Alkuperäinen kirjoittaja ööh;28470376:
NO aika hullulta kuulostaa ruveta poistelemaan elimiä sen perusteella että on jonkin prosentiin riski sairastua johonkin. Jotenkin sairasta. Eikä Angelina millään voi taata sitä etteikö tulisi kuitenkin kuolemaan jonkin sortin syöpään, joka on todennäköistä edelleen. Veikkaanpa että jos tuo syöpäriski on geeneissä, niin ne se syöpä löytää itsensä johonkin toiseen paikkaan vaikka olisi pääkin poistettu.
Itseasiassa varsinkin noissa äksyimmissä rintasyöpägeeneissä suositellaan rintojen poistoa. Angelican ois kyllä kannattanu samalla poistaa munasarjat, mutta se toisaalta tekee järkyttävät vaihdevuosioireet.

BRCA1 ja BRCA2-geenit tekee syöpää nimenomaan rintoihin ja munasarjoihin. Jos ne poistetaan, ei näitä syöpiä tule. Eikä nuo geenit lisää merkittävissä määrin muiden syöpien riskiä.

tuohon saman leikkaukseen haluaisin. isän täti sairastu syöpään 48v kuoli.tätillä syöpä nyt(isän sisko) oli 52v ku siarastu. isän serkku oli 38v ku sairastu syöpään ja menetti vauvan, oli siis raskaana. munasarjasyöpä, nyt sairastaa molemminpuolista rintasyöpää

joten kyllä haluaisin pienentää riskiä sairastua syöpään jos se vain on mahollista. nyt kuitenki ootellaa raskaus loppuun ja synnytys yms ja alan perehtyä asiaan.

"jaana"
tuohon saman leikkaukseen haluaisin. isän täti sairastu syöpään 48v kuoli.tätillä syöpä nyt(isän sisko) oli 52v ku siarastu. isän serkku oli 38v ku sairastu syöpään ja menetti vauvan, oli siis raskaana. munasarjasyöpä, nyt sairastaa molemminpuolista rintasyöpää

joten kyllä haluaisin pienentää riskiä sairastua syöpään jos se vain on mahollista. nyt kuitenki ootellaa raskaus loppuun ja synnytys yms ja alan perehtyä asiaan.
muista imettää,riski sairastumiseen pienenee.

Mä olen joskus tätä asiaa ajatellutkin ja mä poistattaisin.
Tiedän ettei se vielä autuaaksi tee, mutta pienentää riskiä todella paljon.

Ilman rintoja voi elää. Ja mitä mä näillä nyt enää... mun itsetuntonikaan ei näissä koirankorvissa kiiku :D

• Tykkää
Reactions: chrissy
[QUOTE="sanna";28471172]Onkohan silikonia muovipussissa sekään niin "syöpävapaa"vaihtoehto.Luulen että niistäkin liukenee elimistöön ties mitä myrkkyjä.[/QUOTE]

rintasyöpä ei voi tulla jos ei ole rintakudosta johon se tulisi ja muutenhan tuon geenivirheen omaavilla ihmisillä on ihan samat todennäköisyydet saada syöpä kuin meillä muillakin.
Ja jos muovista liukenisi jotain elimistöön niin meillä kaikilla olisi jo syöpä ja silikonithan tehdään nykyään joko turvallisella nesteellä täytetyillä pusseilla tai geelitäytteisillä pusseilla, joista kummastakaan eiole haittaa vaikka pussi hajoaisi (neste imeytyy elimistöön vrt.suolaliuos ja geeni on niin paksua että se pysyy paikallaan.)

Yhteistyössä