Jokos on aloitettu kutominen

Voi kun osaiskin! Tai kyllä on miultakin villapaita syntynyt joskus, ja kaulaliinoja olen lapsille kutonut useita, eivät vain niistä tykkää! Lapasia ja sukkia kutovat mummo ja mamma, joten niitä ei miun tarvi....
Pitäiskö kerrankin koittaa ittelle värkätä jotain! :heart:
 
En ole moneen moneen vuoteen neulonut mitään, mutta lapasia olen nyt tässä ajatellut koettaa tehdä. Joskus olen niitä useammatkin tehnyt, joten jospa kerran opittu on mielessä pysynyt ja joku lapsista saisi sitten uutukaiset lapaset.

Meillä mummo on aikaisemmin nuo neulomishommat hoitanut, mutta nyt ei ole enää neulomassa, niin on itse puikkoihin tartuttava.
 
mä lahjoitin kesällä kaikki puikotkin pois kun tökkäs yks himskatin kantapää ja ei onnistunut...katotaan taas 5-10 vuoden päästä jos uudelleen innostun =) Onneksi anoppi huolehtii neulomisen !
 
Tuli tuossa taannoin neulottua parit myssyt ja tumput kaverin tuoreelle vaaville,syyhytti niin päästä väsäämään jotain suloista!!!Ja nyt on menossa omalle nuorimmaiselle tumput,myssy on jo valmis ja sitten ois vielä vuorossa isompi neuletakki ja pöksyt,kun viime keväiset alkaa olla aikas naftit...isommat vesselit oottelee perinteisiä sukkiaan...ja sitten alkais jo joululahjojen värkkääminen,muunmuassa kassia varten ois langat jo oottamassa ja ompelutöitäkin pitäis jo suunnitella...Ja jos jossain välissä ehtis vielä ittelleenkii jotain kivaa,vaikkas uuden villapaidan,kun en oo itelleni muutamaan vuoteen tehny kun vaan omille muksuille ja tutuille lahjaks,entiset alkaa olla aikansa eläneitä...TAIDAN OLLA SIIS JONKIN SORTIN SEKOPÄÄ...haaveena ois saada aikaa tehdä kaikenlaista ja lähtee niitä joulumarkkinoille kaupustelemaan...mut ehkä sitten joskus,kun tää lapsilauma vähän enempi irtautunut äipästä :)
 
Hienoa, että jaksatte kutoa! Kuulin juuri sanonnan, kun vauvaa esittelin, että siinä on sitten kolmen vuoden käsityöt tehty eteenpäin, eli en edes haaveile puikkojen kilkatuksesta! Vanhan kansan sanonnat ja muorit tietää. =)
 
Pitää varmaa paikkansa toi kolme vuotta! Mä olen ollu intohimoinen neuloja ja nyt tuolla on yksi pusero ollu kesken monta vuotta. On neulottu 1,5 cm ja pitsineuletta että todennäköisesti joudun purkaa ja aloittaa alusta kun en edes tiedä mitä kokoa olin tekees ja missä kohtaa olen kaaviossa..

Vuosi sitten kyllä neuloin tytölle puseron iänikuisista florica-langan jämistä..

Yksi ristipistotyö nyt enemmän kiinnostais, ollu vuoden kesken..
 
Koko raskausajan kudoin hartiat solmussa, Vaavin synnyttyä en ole kutonut. Kesken on ihanat vaaleanpunaiset pumpulipotkarit. Täytyisi varmaan itteä niskasta ottaa ja tehdä ne valmiiksi, kun on jo tullut niin kylmä ja niille olisi käyttöä...
 
Juu, mä alotin tekee jämälangoista "pötköö" joskus n.20-25v sitte vaan ei oo valmista tullu...

Samoin aloin virkkaamaan (samoihin aikoihin) semmosta muovikasseista tehtyä vessan mattoa... ei oo valmista siitäkää tullu vielä :ashamed:
 
Oisko kellää osotetta jollekin sivulle mistä vois löytää kivoja virkattujen verhojen ohjeita?
Itse oon tässä googlettanut minkä kerinnyt, mutta huonoin tuloksin. Keittiöön, kun ajattelin tehdä verhot ja jos innotusta riittäisi sen jälkeen niin olkkariin vois kanssa moiset tehdä
 

Yhteistyössä