Jokos olette lisänneet taaperoille sukkahousut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eihän niissä sukkiksissa autoja tai lentsikoita tartte olla, jotta sopivat pojalle. Meillä on ihania "pojanvärisiä" raitasukkiksia, joista siis käytännössä näkyy vaan teräosa, kun ovat housujen alla. Hennesiltä ja ihan marketeista olen löytänyt.

Olikohan tämä "sukkahoututko pojalla?" -ihmettelijä sama, joka ihmetteli jossain ketjussa, "miten nykypäivänä voi olla täitä?".

Hih!

Kyllä meidän tarhassa lähes joka pojalla oli sukkikset vielä 3 vuotiaanakin. Eikä poika missään vaiheessa itse kummastellut niitä, piti ihan normaalina.

Meillä taisi vesseleille vilahtaa sukkikset jalkaan tänä aamuna. Paikallinen lämpötilahan oli keittiön virallisessa mittauspisteessä about 9 astetta. Sukkisten käyttö alun alkajeenkin oli kai enemmän emännän ”idea” mutta totuuden nimissä on tunnustettava että meidän jukureilla ei ne satunnaiset kalsarikokeilut oikein onnistuneet. Kengät olivat hangessa sukkineen päivineen ja sitä rataa. Joten tilanne on kai mennyt omalla painollaan niin että enempi sukkiksia käytetään. Saas sitten nähdä milloin tulee se talvi jolloin naperoista isompi joutuu sellaiseen hoitoryhmään, missä häntä valistetaan sukkahousujen sukupuolesta

Itse vielä henkilönä kuulun siihen ryhmään joka uskoo että talvi vaatteita käytetään pääasiassa lämmittämään, eikä ulkonäön vuoksi. Enkä jaksa uskoa että pojat siitä kieroon kasvavat jos alle kouluikäisenä vähän sukkiksia käyttää. Tottakai sitten se kiusatuksi tuleminen huolettaa, mutta kiusausta tapahtuu jopa kouluissa joissa on koulupuvut. Kyllä ne kiusauksen syyt ovat jossain muualla kuin vaatteiden ulkonäössä, vaikka ne ovatkin yleensä kohteena.

Näin siis meillä täällä, tottakai sitten tottumukset ja miksei asenteet voivat olla vähän erilaiset eri puolella suomea, ja eri perheissä toinen systeemi saattaa toimia paljon paremmin.

Sukkiksista puheen ollen... Meillä kotona pojalla (1v) on nyt ilmojen viilennyttyä ollut sisätiloissa vaatetuksena sukkahousut ja esim. pitkähihainen body. (Sukkahousujen käyttöön siirryttiin nyt syksyn myötä, koska poika repii aina sukat pois jalasta ja lattiat on kuitenkin aika viileät.)
Kysymykseni kuuluukin, että voiko lapsen viedä myös hoitoon tuossa vaatetuksessa? Vai katsooko hoitaja, että on jäänyt housut kotiin... Tuntuu, että sukkikset+housut ois kuitenkin vähän liikaa, eihän nyt niin kylmä vielä ole?

meilläkin kotona pojalla sukkikset ja body, mun mielestä aivan oiva vaatetus kun ei tarvii tosiaan tarkistaa joka käänteessä, onko sukat pysyneet jalassa :)
itse ainakin veisin myös hoitoon samassa asussa, jos on hyväksi todettu.. aivan normaali tarhavaatetus, muistan itse omilta päiväkotiajoilta, kun oltiin sukkiksissa ja puserossa siellä... ;)

Minäkin muistan, että oltiin veljen kanssa päivähoidossa aina sukkiksissa ja paidassa. Jotenkin sitä vaan miettii ehkä liikaa näitä juttuja, olisko se sellaista epävarmuutta vielä, kun on vain yksi lapsi...
Joku konkari-äiti vois nyt tulla vähän valistamaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jossu:
Meillä kans sukkikset ja body/paita kotiasuna POJALLA. Kätevät kun eivät valu.Laitan kyllä tarrasukat vielä lisäksi,kompastelee muuten kun on parketti.

Meillä aivan sama asuste jarrusukkia myöten POIKAvauvalla:)

Alkuperäinen kirjoittaja pojalle sukkikset!:
Mistä löytää sukkiksia auton kuvilla?

en tiedä auton kuvilla, mutta Vendillä oli viime keväänä Puuha Pete-sukkahosuja ja H&M:ssa on poikien vaateosastolla erilaisia sukkahousuaja pojille tarkoitetuilla kuoseilla.

Tosi kiva ja varmaan mukava päällä on kotiasuna sukkahousut, jarrussukat ja body. Ihan suloisen näköinen pienellä pojalla, silti ehkä päiväkotiin laittaisin jalkaan ohuet housut.

meillä taas sukkiksia ei oo käytetty. sukat on pysynyt jalassa ihan nätisti ja pieniä kalsareitakin olen löytänyt (68cm). en tykkää itsekkään sukkahousuista, mistä voi johtua nihkeys niiden käyttöön. potkareita pidettiin pienenä ja nyt kalsareita. ikää nyt 1,5v ja poika!
otettiin tänään eka kerran jalkaan ja liikaa olivat ulkoiluhousujen alla. (+14)

Alkuperäinen kirjoittaja yäk;7573969:
Ei kai enää tällä vuosituhannella äidit pue poikiensa jalkaan sukkahousuja???
Nimenomaan tällä vuosituhannella varmaan taas hälvenee oudot ja tarkoituksettomat rajoitukset pukeutumisessa. Sukkahousut sopii pojille vaikka kouluiän kynnykselle asti, sen jälkeen varmaan kavereiden asenteet tulee vastaan, eikä pojille edes ole markkinoilla sukkahousuja juuri 134 cm isommassa koossa.

Ostan omille lapsilleni sukkahousut yleensä joko HM, Prisma, tai OBaby Fi verkkokaupasta

Yhteistyössä