Jokos kaikille on tullut uusi verokortti? Paljonko on prosentit?

Tilasin uuden kortin verohallinnosta, mulla on yleensä kaikenlaisia muutoksia edellisvuoteen YNNÄ haluan aina sen kotitalousvähennyksen heti, kun on kerran olemassa kirjallinen sopimus palveluntuottajan kanssa ja siivoojaat käyvät joka toinen viikko vuoden ympäri.

Veroprosentiksi tuli 25,5% ja sitten siihen tulee ne 4,5% päälle (työttömyysvakuutusmaksu ja eläkevakuutusmaksu) eli maksan 30% veroja. Tämä vuosi näyttää mukavalta, kun on uusi työpaikka, viime vuonna olin yli puolet vuodesta ilman palkkatuloja hoitovapaalla.
 
Ei ole tullu vielä.
Mut joika vuosi olen pyytänyt palkanlaskijaa ottamaan 2 prossaa enempi kuin lapussa lukee.
Viime vuonna on siis otettu 25%.

Mies on ihan joka vuosi joutunu käymään hakeen uuden verokortin viimeistään pari kuukautta ennen vuoden vaihdetta kun sieltä tulee aina kortti liian pienellä prosentilla.
 
Alkuperäisessä kortissa perusprosentti 19,5 ja lisäprosentti 36,5, mutta tilasin saman tien Verohallinnon sivuilta uuden kortin. Nostin vuositulorajaa tonnilla ja lisäsin työmatkakuluja (11 x seutulippu) ja veroprosentti nousi puolikkaalla, joten helmikuun alusta lukien veroprosentti on tasan 20. Uutta lisäprosenttia en muista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja amis:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
Jotain 10% mutta sillä ei ole väliä, kun opiskelen. Muutan sitten jos töihin menen.
Miten niin ei väliä, joudut sä ne mätkyt maksamaan opiskelijanakin.
Niin tämä opiskelija muuttaa sen sitten jos menee töihin. Ei hänen sitä nyt kannata nostaa, kun ei ole edes työtuloja mistä mennä veroja. Opintotuesta menee 10% veroja vaikka oma veroprosentti olisi suurempi.
 
Tosi pieni oli verrattuna vuosimäärään, mut korotin sitä töiden puolesta ettei joudu maksamaan, lukemia en kerro kun ne ei tänne kuulu
 

Yhteistyössä