jokohan uskaltaisi

• Viestiketjun aloittaja Merja
  • Ensimmäinen viesti
Merja
jättää ehkäisyn kokonaan pois ? Olen 47-vuotias uusiosinkku ja lopetin varsinaisen ehkäisyn parisen vuotta sitten erottuani. Sen jälkeen olen harrastanut seksiä pääasiassa vain ""varmoina aikoina"", koska seksikavereistani ei kukaan ole uskonut, että ikäiseni naisen kanssa täytyisi varoa saati sitten käyttää muuta ehkäisyä vaan ovat aina päästäneet lastit sisälle. Tosin viime aikoina olen antanut mennä sisälle myös vaarallisina aikoina ja ainakaan toistaiseksi ei ole ""tärpännyt"". Jokohan uskaltaisi alkaa olla täysin vapaasti vaikka kukautiseni ovat melko säännölliset ?
Kertokaahan ikäsisaret mielipiteenne.

Amalia
Vaikka hedelmällisyys iän myötä laskeekin, raskaaksi tulemisen mahdollisuus on niin kauan kuin kuukautiset jatkuvat.Tiedän tapauksia, että jopa yli 50-vuotias on saanut lapsen (Suomessa, ihan perinteisin menetelmin).

Minä sinuna pelaisin varman päälle ja vaatisin kumppaneita käyttämään kondomia. Satunnaisten kumppaneiden kanssa se on tarpeen myös mahdollisten tautien ehkäisemiseksi - eihän vieraasta miehestä voi koskaan tietää, missä ja kenen kanssa hän on edellisen kerran seksiä harrastanut. Aika raukkiksia minusta tuollaiset miehet, jotka eivät suostu kumia käyttämään - voisithan vaikka pelotella, että mistäs kaveri tietää, mitä tauteja SINULLA on, jos eivät muuten usko. :)

nainen 56
Enskiksi minä tulin raskaaksi 45 vuotiaana. Niin kauan kun on kuukautiset voi tulla raskaaksi. Sitäpaitsi eläät vaarallisesti kohta sinulla on kyllä muita ""vaivoja"" kuin raskaus.

Meikämaija
En uskaltaisi, en paljaaltaan koskaan satunnaisia vierailijoita!
Niin kauan kuin on kuukautiset, munasoluja saattaa vielä muodostua, ei kuitenkaan enää säännöllisesti. Mutta noiden vierailijoiden omat ""solut"" voivat sisältää mitä erilaisempia pöpöjä, joita en totisesti itselleni halua. Niin paljon itsestäni pidän.

merja 2
Niin minä olen 48v ja nyt kun olen eronnut ja seurustellut tämän uuden kanssa 2 vuotta tahtoisimme yhteisiä lapsia tai jos luoja soisi edes yhden. Ongelma vaan on että minulle tehtiin sterilisaatio silloin 21 vuotta sitten. Oletteko kuuleet onnistuuko purku??? Kuukautiseni ovat säännölliset melkeen vois sanoa et kellon tarkat. Entsiä lapsia on neljä.

Meikämaija
Purkamisen mahdollisuuteen voi vastata vain tutkinut lääkäri, mutta tuskin on mahdollisuutta. Vaikka purku onnistuisikin, mahdollisuudet raskauteen ainakin luonnonmenetelmällä ovat hyvin heikot ja alkionsiirtoon sinä taidat olla yli-ikäinen.

Elämä ilman yhteistä lastakin on ihanaa. Oma toinen mieheni hyväksyi tilanteen, vaikka oli iältään vielä nuori, kun hän minut, streliloidun, valitsi.

Yhteistyössä