vierailija
En ole yhtään seurannut säätiedotuksia, eli mitäs se Poudan poika on ennustellut, vieläkö on tulossa takatalvi?? Asun lounaissuomessa.
Kitkarenkaat ovat vähän niin kuin jakoavain, voi käyttää moneen tarkoitukseen, mutta ei oikeen hyvä mihinkään.Ei ole kyseisiä ongelmia kun ajaa kitkoilla, voi vaihtaa hyvissä ajoin syksyllä ja keväällä pitää kunnes voi olla varma, ettei lunta enää tule. Ja aah, niin hiljaisia kun ovat
Viime kevät oli ongelmallinen nastailijoille, eräskin tuttu vaihtoi ainakin kolme kertaa nastat takaisin omaansa ja vaimon autoon, kun sitä lunta tuli taas, takatalven yllättäessä useamman kerran.
Kössikin odotti pitkään ja vaihdatti ”oikeaan” aikaan, Annien kanssa siis hoidettiin se merkkikorjaamolla, Mutta niin vaan se lumi yllätti ja kuskasin hänet myöhemmin lekurin kontrolliin omallani.
Noin sanoo kokematon autoilija, minulla lienee +1 miljoonaa km alla, viimeiset 35 v kitkoilla ja ilman onnettomuuksia. Tänäkin talvena tiet on olleet pääsääntöisesti lumettomia ja kyllä silloin kitkoilla on paras pito koska metallinastasi tekevät renkaasi liukkaammiksi asvaltilla vs pelkkä kumiKitkarenkaat ovat vähän niin kuin jakoavain, voi käyttää moneen tarkoitukseen, mutta ei oikeen hyvä mihinkään.
TALVIRENGASVALINNAN TÄRKEIMMÄT |
Turvallisuus Nastarenkaiden pito ja suorituskyky on useimmissa talviolosuhteissa nastattomia parempi. Nastarengas tasaa muuttuvia keliolosuhteita, se pitää tehokkaasti äkillisten tilanteiden yllättäessä. Pohjoismainen kitkarengas on oiva valinta esimerkiksi lumiselle tielle. |
Ajotapa ja auton käyttö Kitkarengas sopii mainiosti maltillisesti ajavalle kokeneelle kuskille. Nastarengas puolestaan on varmin valinta, jos auto on useamman perheenjäsenen tai kokemattomamman tiellä liikkujan käytössä, tai jos työ sekä harrastukset ajattavat matkoille eri puolille Suomea. |
Mukavuus ja ympäristö Talviautoilun mukavuutta painottavalle kitkarengas on sopivin valinta, sillä ajomelu on pienempi ja vaihtoaikataulu joustava. Kitkarenkaan etuja ovat myös säästöt polttoainekuluissa. Muista, että kitkarengas on kelvoton kesärengas. |
Ne sinun ajamiset jo tiedetään.Noin sanoo kokematon autoilija, minulla lienee +1 miljoonaa km alla, viimeiset 35 v kitkoilla ja ilman onnettomuuksia. Tänäkin talvena tiet on olleet pääsääntöisesti lumettomia ja kyllä silloin kitkoilla on paras pito koska metallinastasi tekevät renkaasi liukkaammiksi asvaltilla vs pelkkä kumi
Nokian renkailta lainattua
TALVIRENGASVALINNAN TÄRKEIMMÄT Turvallisuus
Nastarenkaiden pito ja suorituskyky on useimmissa talviolosuhteissa nastattomia parempi. Nastarengas tasaa muuttuvia keliolosuhteita, se pitää tehokkaasti äkillisten tilanteiden yllättäessä. Pohjoismainen kitkarengas on oiva valinta esimerkiksi lumiselle tielle.Ajotapa ja auton käyttö
Kitkarengas sopii mainiosti maltillisesti ajavalle kokeneelle kuskille. Nastarengas puolestaan on varmin valinta, jos auto on useamman perheenjäsenen tai kokemattomamman tiellä liikkujan käytössä, tai jos työ sekä harrastukset ajattavat matkoille eri puolille Suomea.Mukavuus ja ympäristö
Talviautoilun mukavuutta painottavalle kitkarengas on sopivin valinta, sillä ajomelu on pienempi ja vaihtoaikataulu joustava. Kitkarenkaan etuja ovat myös säästöt polttoainekuluissa. Muista, että kitkarengas on kelvoton kesärengas.
He ovat kyllä väärässä siinä mielessä, olen aina ajanut kitkat loppuun kesällä, ei mitään ongelmia, pehmeällä sateen kostuttamalla tiellä ne tosin hiukan vetelevät, mutta sellaista tietä tulee ajettua aika harvoin pitkiä matkoja
Kiitos kehuista, juu olen kyllä mallikelpoinen autoilija, ei ole tullut aiheutettua kolareita tai muuta ikävää.Ne sinun ajamiset jo tiedetään.
Joillakin ei ole edes muuta kuin se jakoavain.
Eipä tuo toiminut esim viime keväänä. Ihmisillä kun on tapana hätäillä. Huhtikuun alussa oli yli plus 5 °C ainakin kolme vuorokautta, mutta sulaa oli jo paljon pidempään.Kun ilman lämpötila pysyy +5 asteen yläpuolella niin voi vaihtaa kesärenkaat autoon.
Syksyllä, kun ilmojen lämpötilat laskeutuva alle +5 asteen niin vaihdetaan kesärenkaat pois.
eli sulla ei ole lainkaan kokemusta nykyaikaisista nastarenkaistaNoin sanoo kokematon autoilija, minulla lienee +1 miljoonaa km alla, viimeiset 35 v kitkoilla ja ilman onnettomuuksia. Tänäkin talvena tiet on olleet pääsääntöisesti lumettomia ja kyllä silloin kitkoilla on paras pito koska metallinastasi tekevät renkaasi liukkaammiksi asvaltilla vs pelkkä kumi
Nokian renkailta lainattua
TALVIRENGASVALINNAN TÄRKEIMMÄT Turvallisuus
Nastarenkaiden pito ja suorituskyky on useimmissa talviolosuhteissa nastattomia parempi. Nastarengas tasaa muuttuvia keliolosuhteita, se pitää tehokkaasti äkillisten tilanteiden yllättäessä. Pohjoismainen kitkarengas on oiva valinta esimerkiksi lumiselle tielle.Ajotapa ja auton käyttö
Kitkarengas sopii mainiosti maltillisesti ajavalle kokeneelle kuskille. Nastarengas puolestaan on varmin valinta, jos auto on useamman perheenjäsenen tai kokemattomamman tiellä liikkujan käytössä, tai jos työ sekä harrastukset ajattavat matkoille eri puolille Suomea.Mukavuus ja ympäristö
Talviautoilun mukavuutta painottavalle kitkarengas on sopivin valinta, sillä ajomelu on pienempi ja vaihtoaikataulu joustava. Kitkarenkaan etuja ovat myös säästöt polttoainekuluissa. Muista, että kitkarengas on kelvoton kesärengas.
He ovat kyllä väärässä siinä mielessä, olen aina ajanut kitkat loppuun kesällä, ei mitään ongelmia, pehmeällä sateen kostuttamalla tiellä ne tosin hiukan vetelevät, mutta sellaista tietä tulee ajettua aika harvoin pitkiä matkoja
Muistetaan, meinasit jäädä rekan alle, kun et älynnyt kiihdyttää vauhtiasi. ( vai oliko siihen joku muu syy)Kiitos kehuista, juu olen kyllä mallikelpoinen autoilija, ei ole tullut aiheutettua kolareita tai muuta ikävää.
Mene nyt ihmeessä kauppaan ja osta parempia työkaluja. Minulla on monta pakkia laidasta laitaan
Väärin, Kössin laatukärry jolla myös ajelen on vm 2022, joten onko siinä sulle ”riittävän” nykyaikainen esimerkki?eli sulla ei ole lainkaan kokemusta nykyaikaisista nastarenkaista
Dementikolla on kaikki väärin tuossa.Muistetaan, meinasit jäädä rekan alle, kun et älynnyt kiihdyttää vauhtiasi. ( vai oliko siihen joku muu syy)
Ja toinen tapaus, kaverisi ei jaksanut odottaa hitailuasi, vaan joi kahvinsa ilman sinua. ( sekin oli kaverin syytä)
Muisti vaihtelee tilanteiden mukaantaas tolla yhdellä setämiehellä lääkkeet ottamatta.
Ei kannattas olla varma jos ei tiedä. Meillä on toisessa autossa lähes tuliterät kitkat ja mää kyllä tiiän että ne toimii tosi hyvin.Olen aika varma että sinä et tiedä kuinka hyvin nykyaikaiset kitkat toimivat, käytin sellaisia ensimmäisen kerran jo 80-luvun 1/2 välissä työsuhdeautossani, niistä ajoista ovat huomattavasti parantuneet.
No mites sulla meni omasta mielestä, kts alla?Ei kannattas olla varma jos ei tiedä. Meillä on toisessa autossa lähes tuliterät kitkat ja mää kyllä tiiän että ne toimii tosi hyvin.
”Tietoa” olieli sulla ei ole lainkaan kokemusta nykyaikaisista nastarenkaista
Ymmärrän hyvin että sinua nolottaa ja pitää vääntää asiat mieleiseksi kun kaikki oli pielessä ja muistisi ei pelannut alkuunkaan… 🥱🥱Muisti vaihtelee tilanteiden mukaan
kirjotit ihan ite että oot vetänyt viimmeset 35v kitkoilla niin siitä vetäsin johtopäätöksetNo mites sulla meni omasta mielestä, kts alla?
”Tietoa” oli
Törppönä et taaskaan ymmärrä, kokemusta on niinkin pitkältä ajalta. Mutta kas kun ajelen ”kahdeksilla renkailla” nykyisin. Molemmista rengastyypeistä on siis tuoretta kokemustakirjotit ihan ite että oot vetänyt viimmeset 35v kitkoilla niin siitä vetäsin johtopäätökset
olis pitäny arvata että puhut tapasi mukaan paskaa
Itse komppaan Lispettiä ja echoa kitkojen håmåudesta. Kyllä tosimies ajaa nastoilla.Ei ole kyseisiä ongelmia kun ajaa kitkoilla, voi vaihtaa hyvissä ajoin syksyllä ja keväällä pitää kunnes voi olla varma, ettei lunta enää tule. Ja aah, niin hiljaisia kun ovat
Viime kevät oli ongelmallinen nastailijoille, eräskin tuttu vaihtoi ainakin kolme kertaa nastat takaisin omaansa ja vaimon autoon, kun sitä lunta tuli taas, takatalven yllättäessä useamman kerran.
Kössikin odotti pitkään ja vaihdatti ”oikeaan” aikaan, Annien kanssa siis hoidettiin se merkkikorjaamolla, Mutta niin vaan se lumi yllätti ja kuskasin hänet myöhemmin lekurin kontrolliin omallani.
oikea vetomies pärjää hätätilassa vaikka kesärenkaillaItse komppaan Lispettiä ja echoa kitkojen håmåudesta. Kyllä tosimies ajaa nastoilla.
Lady V8
Tämä.oikea vetomies pärjää hätätilassa vaikka kesärenkailla
Tuota en millään usko että @Lispetti olisi sanonut noin. Miten on Lissu?Itse komppaan Lispettiä ja echoa kitkojen håmåudesta. Kyllä tosimies ajaa nastoilla.
Lady V8