Jokohan saisi mennä saunaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ummelwalad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ummelwalad

Aktiivinen jäsen
24.11.2009
3 898
0
36
Sektiosta nyt runsaat 6 viikkoa, mutta jälkitarkastusta ei ole vielä tehty (on tiistaina). Jälkivuotoa on vielä (tai sitten on jo kuukautiset tulleet heti jälkivuodon perään). Saisikohan sitä mennä tänään saunaan?

(Tosin voi olla, että saunanhimo voittaa joka tapauksessa.)

Omaan saunaan joo..Mä kysyin viimeks synnäriltä että kuinka nopeesti voi mennä, niin sanoi että omaa vointia kuulostellen, omaan saunaan kuulemma voi mennä huoletta mut yleisessä saunassa pitää hygieniasta huolehtia extra hyvin :)

Mut en kyl tiedä miten sektiohaava vaikuttaa...

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Omaan saunaan joo..Mä kysyin viimeks synnäriltä että kuinka nopeesti voi mennä, niin sanoi että omaa vointia kuulostellen, omaan saunaan kuulemma voi mennä huoletta mut yleisessä saunassa pitää hygieniasta huolehtia extra hyvin :)

Mut en kyl tiedä miten sektiohaava vaikuttaa...

Oma sauna siis kyseessä. Sektiohaava on ulkoisesti jo parantunut. Sisäinen parantuminenhan kestää kuukausia.

Alkuperäinen kirjoittaja ummelwalad:
Alkuperäinen kirjoittaja Matkaroskis:
Mulle sanottiin,et omaan saunaan saa mennä n.viikon kuluttua.pieneen lämpöön.Tietty oman voinnin mukaan :)

Sektion jälkeen? Olisi ihania uutisia, jos näin. =)

Joo,mulle tehtiin sektio helmikuussa ja kun haava alko hyvin paraneen kävin viikon päästä pienissä löylyissä :)

Sektiosta nyt runsaat 6 viikkoa, mutta jälkitarkastusta ei ole vielä tehty (on tiistaina). Jälkivuotoa on vielä (tai sitten on jo kuukautiset tulleet heti jälkivuodon perään). Saisikohan sitä mennä tänään saunaan?

Mulle kätilö sanoi jo laitoksella sektion jälkeen että saunaan voi mennä aivan oman voinnin mukaan, löylyttää lempeästi ja huolehtii hygieniasta. Ei ollu mitään aikarajaa edes tikkien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Mulle kätilö sanoi jo laitoksella sektion jälkeen että saunaan voi mennä aivan oman voinnin mukaan, löylyttää lempeästi ja huolehtii hygieniasta. Ei ollu mitään aikarajaa edes tikkien kanssa.

Mulle laitoksella sanottiin että tulis odottaa jälkitarkastukseen asti. Onkohan vaikutusta, että oli hätäsektio. En kyllä keksi, miten eroaisi saunomisen suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Mulle laitoksella sanottiin että tulis odottaa jälkitarkastukseen asti. Onkohan vaikutusta, että oli hätäsektio. En kyllä keksi, miten eroaisi saunomisen suhteen.

Jaa,a...tolleen se opasti kohta 3v sitten. Lienee sitte vaihtelua noissa ohjeissa.

Yhteistyössä