Jokohan meni mulla viimein yli miehen baarireissujen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "myy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"myy"

Vieras
Meillä mies käy yleensä joka viikonloppu lähibaarissa. Mua rasittaa tuo ravaaminen, se on ihan karsee paikka, en ymmärrä miten se jaksaa siellä niitä samoja puolialkkiksia kattoa. No välillä käy mielessä et se on kai itekkin kohta puolialkkis...

No olen pitkin hampain tuota sietänyt, vaikka mua ottaa aivoon. Olen siitä yrittänyt asiallisesti keskustella, että eikö vähempikin riittäs. Mä en ylipäätään käsitä miks siellä pitää rampata, että eikö harvemminki alkas jo perheelliselle ihmiselle riittää?!?

No nyt tais tulla sellanen juttu, joka vie tän homman lopullisesti yli mun kohallani. Olin lasten kanssa lähössä ulos, niin pihaan käveli joku ihan outo vanhempi mies humallassa ja kysy et onko mies kotona. Hieman hämmennyin ja sanoin et on töissä, ei se päivisin kotona ole (minäkään en yleensä ole). Sano vaan et ei oo ennen meillä käynykkään, mut aatteli tulla ku lähellä asuu. Sano itekkin olevansa humalassa ja lähti sitten kun oli pariin otteeseen toistanu ettei mies tosiaan ole kotona.

Ei helvetti jos meillä alkaa jotain spugeja sieltä lähibaarista hengata niin se kyllä menee täysin yli. En hyväksy eikä ole asiaa tänne! Nyt tulee vakavan keskustelun paikka miehen kanssa, se baaritouhu ei ole sellasta minkä kanssa haluan olla tekemisissä. Jos jossain käy niin keksis hieman järkevämmän paikan ja alkas miettiä asiaa niinku aikuset et mitä tältä elämältään oikeasti haluaa.

Onko mies aina käynyt baarissa? Ennen lasten tekoa? Meinaan vaan, että siinä tapauksessa olet kyllä jo tiennyt, minkälaisen miehen olet valinnut ;) Toista on turha yrittää muuttaa mieleisekseen.

Hyi mikä tilanne... Ei tossa oikein auta mikään, jos mies ei halua luopua spugekavereistaan ja haluaa nysvätä siellä lähibaarissa niin se on sitten sen valinta... Sanoisin että potentiaalinen alkoholistin alku.

Onko mies aina käynyt baarissa? Ennen lasten tekoa? Meinaan vaan, että siinä tapauksessa olet kyllä jo tiennyt, minkälaisen miehen olet valinnut ;) Toista on turha yrittää muuttaa mieleisekseen.

Ollaan käyty silloin alkuaikoina ihan yhessäkin, mutta ei joka viikonloppu. Tämä juominen on vaan kokoajan lisääntynyt ajan myötä. Eli ei silloin kun olen tämän miehen valinnut, niin en ole valinnut miestä joka juo useamman illan viikossa ja käy vähintään yhden kerran baarissa. Mun mielestä hänellä on jo ongelma juomisensa kanssa, itsekin myöntää välillä asian, mutta ei vaan tee sille mitään. En tiedä et millaisen herätyksen hän tarvis, että hän itse tekis asialle jotain.

Eikä siis kyse ole siitä, etteikö saisi käydä ollenkaan. Jossain vain menee se raja ja toisille se kohtuudessa pysyminen on haasteellisempaa.

Hitto tällaiset neuvoja ovat kyllä niiiiiiin rasittavia....
Aloittajalle sanoisin, että keskustele ensin oikein kunnolla miehesi kanssa. Selitä hänelle tarkasti, mikä asiassa sinua ärsyttää ja miksi ja missä määrin se sinua häiritsee. Äläkä vaadi häntä kokonaan tuota "harrastustaan" ainakaan kerralla lopettamaan, vaan aluksi vaikka vähentämään eli harventamaan selkeästi käyntejään.

Hyi mikä tilanne... Ei tossa oikein auta mikään, jos mies ei halua luopua spugekavereistaan ja haluaa nysvätä siellä lähibaarissa niin se on sitten sen valinta... Sanoisin että potentiaalinen alkoholistin alku.

Samaa mieltä olen. Hän ei vaan itse halua nähdä mihin suuntaan tämä kehitys on johtamassa. Tämä suuntaus on ollut nähtävissä jo muutaman vuoden ajan. Ei siis ole aina ollut tällaista meidän ydessä olon aikana. Ollaan oltu jo kohta parikymmentä vuotta yhdessä. :/

[QUOTE="myy";22932845]Samaa mieltä olen. Hän ei vaan itse halua nähdä mihin suuntaan tämä kehitys on johtamassa. Tämä suuntaus on ollut nähtävissä jo muutaman vuoden ajan. Ei siis ole aina ollut tällaista meidän ydessä olon aikana. Ollaan oltu jo kohta parikymmentä vuotta yhdessä. :/[/QUOTE]

On kyllä tosi harmi :( :(

Tohon voi tietysti yrittää keksiä vaikka jotain harrastuksia tai jotain vaihtoehtoista toimintaa baarissa istumiselle.. Mutta sitäkään ei kukaan muu voi tehdä kuin mies itse.

Viinan voima voi olla valtava..

On kyllä tosi harmi :( :(

Tohon voi tietysti yrittää keksiä vaikka jotain harrastuksia tai jotain vaihtoehtoista toimintaa baarissa istumiselle.. Mutta sitäkään ei kukaan muu voi tehdä kuin mies itse.

Viinan voima voi olla valtava..

Sehän siinä on. Mun ei paljo auta vieressä kitistä, jos hän ei ite halua toisenlaista elämää. Olen tässä jo hetken miettinyt, että mikä saisi hänet tajuamaan millaiselta tämä tän hetkinen tilanne muusta perheestä tuntuu. Kuitenkaan kotia ei lähdetä ihan noin vaan lapsilta hajottamaan. ;(

Ei kuulu normaaliin lapsiperhe-elämään tuollainen käytös, etää joka viikonloppu pitää baariin päästä! Sulla ja miehelläsi on kyllä hyvin vakavan keskustelun paikka.

Yleensä vaan ihmiset käy nuorena baareissa ja alkaa rauhottua kun tulee lapsia. Siksipä se on niin vaikea olla sekaantumatta niihin alkoholisteihin, kun siairauden alkuvaiheessa ne ei poikkea muista, ne vaan ei pystykkään muuttamaan käytöstään elämäntilanteen mukaan vaan alkaa kasvaa erisuuntaan.

[QUOTE="vieras";22933350]Sinustako spurgu-ukkojen taivallus kotiin on sivistyneen keskustelun paikka? No, ymmärtää toki voi niin kauan kun itse haluaa.[/QUOTE]

No en mä silti alkaisi raivoamaan. Se taas ei auta mitään ja kahta kauheampi riitä.

ap, saako teillà juoda viinià kotona? mità puuhailette launati-iltaisin? millaisia yhteisià juttuja teillà on? mità parempaa ruokaa kokkailitte viimeeksi yhdessà? milloin kàvitte viimeeksi elokuvissa ja mikà on yhteinen làhitulevaisuuden pikkuprojektinne?

No en mä silti alkaisi raivoamaan. Se taas ei auta mitään ja kahta kauheampi riitä.
No eikö ap:n tunne ollut juuri suuttumusta? Aika epäluonnollista, että koskaan ei pitäisi edes olla vihainen. Yleensä alkoholistien vaimot ovatkin ikuisia neuvottelijota ja sovittelijoita, jotka nielevät kiukkunsa. Kai miehen nyt sentään täytyy tietää todelliset tunteet, eikä vain hillityt "minusta tuntuu pahalta" sanomiset siinä auta.

[QUOTE="vieras";22932754]Nyt huutoraivarit sille ukolle![/QUOTE]Siis oikeasti, kuka saatanan ääliö ajatteli pienessä mielessään että tämä voisi olla hyvä neuvo? Mene masturboimaan rikkinäisellä lasidildolla äläkä enää jaa täällä mielipiteitäsi.

Ikävä todeta, mutta samaa mieltä olen. Jos on kauhea tarve mennä lähikuppilaan joka viikonloppu eikä sieltä voi olla pois, kuulostaa kyllä ihan alkavalta alkoholistilta. Viina vie niin helposti mennessään eikä siinä paljon vaimo-kullan sana juurikaan paina :( Jos vain pystytte puhumaan asiasta kunnolla ja rehellisesti, niin ehkä mieskin ymmärtää tilanteen ja haluaa itse tehdä asialle jotain. Muiden on vaikea mennä viinan ja miehen väliin, jos suuta kovasti kuivaa.

Ja nimenomaan riitaa tilanteessa kaivataan. Riitelyä ei ap:n tilanteessa ole ainakaan liikaa ollut, kun on "pitkin hampain" tilannetta sietänyt ja "yrittänyt asiallisesti keskustella".

[QUOTE="vieras";22934774]Siis oikeasti, kuka saatanan ääliö ajatteli pienessä mielessään että tämä voisi olla hyvä neuvo? Mene masturboimaan rikkinäisellä lasidildolla äläkä enää jaa täällä mielipiteitäsi.[/QUOTE]
Palaa kuule oman lasisi pariin vaan.

Miehesi on varmaan joskus selvinpäinkin, kun kerran töissä käy. Sinuna mä sellaisena hetkenä kysyisin mieheltä, onko hänen mielestään normaalia lapsiperheen elämää, jos lähibaarin kantajengi suunnittelee tulevansa kylään. Ja sellaisenko elämän hän haluaa omille lapsilleen. Mä saatan joskus käydä tuossa meidän paikallisessa, mutta eipä tulisi mieleenkään alkaa ystävystymään siellä kenenkään kanssa niin, että alkaisivat vierailulle tulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22934808:
Miehesi on varmaan joskus selvinpäinkin, kun kerran töissä käy. Sinuna mä sellaisena hetkenä kysyisin mieheltä, onko hänen mielestään normaalia lapsiperheen elämää, jos lähibaarin kantajengi suunnittelee tulevansa kylään. Ja sellaisenko elämän hän haluaa omille lapsilleen. Mä saatan joskus käydä tuossa meidän paikallisessa, mutta eipä tulisi mieleenkään alkaa ystävystymään siellä kenenkään kanssa niin, että alkaisivat vierailulle tulla.

no kukapa nyt ylimielisen ja antisosiaalisen noidan kanssa haluaisikaan ystävystyä

Yhteistyössä